{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Veterinærsygeplejerske + dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Forklaring til spørgsmål:
Jeg har altid være super interesseret i det veterinære. Jeg har altid haft mit hoved fast på veterinærmedicinuddannelsen på KU, hvilket jeg målrettet er gået efter. Jeg er færdig med min STX med et flot snit (ikke nok til kvote 1 dog). Jeg er i gang med mit sabbatår, og pludselig faldt mit hoved til veterinærsygeplejerske.. Jeg har nu sat mig for, at få et "indblik" i det at arbejde på klinik/dyrehospital ved at påbegynde veterinærsygeplejerskeuddannelsen. Jeg har afleveret en masse ansøgninger om elevpladser. Når jeg (forhåbentlig) engang kommer til at afslutte veterinærsygeplejerskeuddannelsen, vil jeg vurdere, om jeg vil tage universitetsuddannelsen Veterinærmedicin. Hvis jeg vurderer, at jeg vil det:

Spørgsmål:
Her kommer mine to spørgsmål så

1. Er det tilladt med den nye lov at tage en universitetsuddannelse efter en erhvervsuddannelse?

2. Jeg har adgangskravene til veterinærmedicin kvote 2, og jeg vil helt 100 have en masse erfaring ved at være uddannet veterinærsygeplejerske. Men giver den udførte veterinærsygeplejerskeuddannelse en "smutvej"? Altså; skal jeg igennem alle de 5,5 år, der medfølger bachelor + kandidat, eller kan nogle af dem springes over?

Håber i har nogle svar smiley

Hilsen Julie I.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veterinærsygeplejerske + dyrlæge
  • #1   18. jan 2018 Det er tilladt ja smiley

Jeg læser til dyrlæge, og der er en del på min årgang der er færdiguddannede veterinærsygeplejersker, men ja, nu læser de så veterinærmedicin alligevel smiley

Om du kan få merit for nogle af kurserne på studiet kan jeg ikke huske, det kommer jo an på om man har haft det på det samme niveau - jeg mindes dog ikke umiddelbart at dem der er VSP på mit studie, indtil videre har kunne få merit. Jeg ved dog at dem der har læst husdyrsvidenskab, kemi, medicin etc. har kunne få merit for en del her i løbet af det første halve år smiley
    Men du kan ikke springe enten bacheloren eller kandidaten over - uddannelserne er jo ikke de samme smiley

Men det giver altid godt at have erfaring, jeg er selv kvote 2, dog ikke VSP også, men jeg kom ind i første forsøg her i sommers smiley

• #2   18. jan 2018 Dit første spørgmål kender jeg ikke svaret på,
    men som svar på om det giver smutveje på dyrlægestudiet at være veterinærsygeplejerske først:
    Nej - du kan ikke få merit for det. Det eneste vil være at du ville være bekendt med noget af stoffet i nogle fag. Men det faglige niveau på veterinærsygeplejeske uddannelsen er markant anderledes end på veterinærmedicin.

Hvis du gerne vil være dyrlæge, så gå direkte til kvote 2, og kom igang med studiet.

Kommentér på:
Veterinærsygeplejerske + dyrlæge

Annonce