759 visninger
|
Oprettet:
Veterinærsygeplejerske {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Er der nogen herinde, som er veterinærsygeplejerske eller kender en som er?
Jeg overvejer nemlig, at hoppe fra sygeplejerske til veterinærsygeplejerske, hvis jeg ikke kommer ind som dyrlæge, men ideen har ikke helt fanget mig endnu.
Så kan en fortælle mig, hvad en vet. sygeplejerske laver sådan overordnet?
Jeg har godt nok en ide om det, men jeg synes det hjælper at høre fra en, der faktisk er det.
På forhånd tak
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jun 2009
Følger: 54 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 551
Jeg er igang med at læse til veterinærsygeplejerske, og er pt på 5 hovedforløb ud af 6, dvs jeg er færdiguddannet om et lille år.
Som veterinærsygeplejerske er man klinikkens blæksprutte, og de fleste dage er meget varieret. Der er også stor forskel på hvor du arbejder og hvilke arbejdsopgaver der er dine primære.
Luns har nævnt en del af tingene
Jeg er selv rigtig meget med til operationer dvs. sørger for operationsstuen er klar og alle instrumenter, suturer, medicin mm fundet frem, hjælpe med at dyret får lagt venflon, bliver bedøvet, intuberet, koblet til anæstesiapperat, at operationsområdet bliver klippet, vasket og sprittet, at holde øje med dyrets forskelligeværdier under operationen (fx
Temperatur, puls og blodtryk), og evt. assistere dyrlægen under operationen. Når operationen er færdig, skal operationsområdet vaskes, dyret skal have fjernet tubus og venflon, overvåges i opvågningen, der skal findes medicin frem til når dyret skal hjem, laves regning og
evt skal den have krave/dragt på mm. + operationsstuen ryddes op og gøres ren.
Derudover hjælper jeg en del med tandbehandlinger dvs. Jeg renser dyrenes tænder vha ultralyd, laver tandjournal og tager evt tandrøntgen. Hvis der er tænder der skal pilles ud, så tager dyrlægen over