Sabbat år {{forumTopicSubject}}
Nu er gym snart forbi, og det er både fedt men gør mig også super utryg.
Jeg skal finde et sabbatårs job, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte og slutte henne. Har søgt rundt på nettet, bla. på jobindex. Jeg har også søgt et enkelt hestejob (men tror ikke det giver løn i form af penge, hvilket i bund og grund ikke gør så meget bare jeg kan holde skindet på næsen).
Da det næsten stresser mig mere end min eksamen, ville jeg høre om I havde nogle gode råd og erfaringer med sabbatårs jobs? Feks. Hvordan i søgte og hvor, og hvordan det var at skulle bo ude imens.
Jeg har ingen krav til jobbet og det behøver ikke være heste relateret. Så er åben for alle forslag. Er bare i den situation at jeg ikke ved hvor jeg skal starte eller slutte henne xD
mvh. Gry
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Jeg fandt opslaget på heste-nettet. Det blev dog først lagt op sidst i maj - så prøv at hold øje til den tid, det kan nemt være der kommer flere frem til den tid
Derudover kender jeg flere der er igang med sabbatår - ikke heste mennesker, og derfor ikke heste jobs de har måttet søge flere jobs, og har 2-3 jobs, da fuldtidsstillinger ikke hang på træer de får det dog fint til at fungere.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Resten af tiden var jeg på plejehjem, hvor jeg snildt kunne få 50 timer om ugen hvis jeg ville, som ufaglært afløser
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Det kræver bare man er student fra hhx, htx eller stx, så kan man blive vikar (Y)
Bare ud med nogle uopdordrede ansøgninger! Det gjorde jeg også. Det er gode penge!
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 558
Heldigvis fik en veninde mig ind i føtex som juleassistance, men de blev så glade for mig, at jeg fik tilbudt fast job dernede. Jeg arbejder derfor fuldtid på syvende måned. Det er jeg enormt glad for, det giver rigtig fint i løn. Så jeg vil anbefale dig; hør dine venner om de evt kan smide en anbefaling af dig til deres chef. Søg i dit lokale supermarked eller andre butikker. Men mød op med ansøgningen, så de kan "se" dig og giv dem et stort smil med på vejen. Sådan noget kan virkelig gøre indtryk
Held og lykke med eksaminerne!
sep 2004
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 488
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Og så tænker jeg bare... rolig nu Du tager et sabbatår. Du behøves ikke arbejde 60 timer om ugen dagen efter din studentereksamen. Hvad er det, der stresser dig? At du føler du SKAL finde et fuldtidsjob med det samme og SKAL bo ude imens? Alle de krav er nogle du stiller til dig selv og der er ingen der siger, at det er noget du skal.
Mit råd er at følge din mavefornemmelse. Det er nu du har chancen for at arbejde med noget der interesserer dig, eller et felt du gerne vil kigge nærmere på. Eller måske at tage det første det bedste job der giver penge til at kunne rejse? Det kommer an på dine ønsker. Men det gavner ikke nogen at have fordomme om hvad man SKAL i sit sabbatår. Det er dig, der bestemmer hvordan du vil forme et, to eller tre år...
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Det er det bedste råd jeg kan komme med
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Det er en god måde at sikre sig en elevplads på sigt.
Det er også en måde at finde ud af om det er DET man har lyst til..
Men som der bliver sagt ovenfor, drop skærm og tastatur og gå til arbejdspladserne og spørg om du må lægge en uopfordret ansøgning..
jul 2011
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 182
Selv har jeg den plan at jeg skal ud og rejse til december i 3 uger og igen senere i små 1-4 måneder, hvor jeg bare skal ud og opleve verdenen
Sabbat år