{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Sabbat år?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Jeg er utrolig skoletræt og har hørt at man kan tage et sabbat år, det kræves dog at man kommer i arbejde? smiley
Er det sandt? smiley
Og er der så nogen der kunne komme med nogen sjove ideer til hvad jeg kunne komme i arbejde som? smiley
Jeg bor på Bornholm, så ikke de store muligheder, mens skriv alligevel smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sabbat år??
  • #2   12. nov 2013 Hvad klasse eller skole går du på nu? smiley

• #3   12. nov 2013 hvis man tager et sabbat år så vil jeg sige at man skal arbejde.. Min fætter tog et sabbat år men arbejdede ikke og der blev hans forældre træt af ham fordi han slet ikke prøvede..
    Hvis jeg skulle tage et sabbat år så ville jeg arbejde med dyr, fx zoo og så tage nogle kurser som kan hjælpe mig med at få et bedre arbejde smiley

• #4   12. nov 2013 Jep, dette er sandt smiley Du skal enten arbejde, på produktions skole, brobygning eller i praktik.. Har slev taget et sabbat år, og valgte at komme i praktik. I en børnehave, da jeg skal starte op på min uddannelse til januar smiley

• #5   12. nov 2013 Altså et sabbatår, er jo egentlig bare et år hvor du ikke går i skole eller er ved at tage en uddannelse - det kan man gøre når man vil smiley mange arbejder i deres sabbatår, og tjener en masse penge - jeg arbejdede på et stutteri + McD som fuldtids smiley der er mange ting man kan, det er jo bare almindeligt arbejde. Man kan også tage til udlandet og arbejde smiley ved ikke lige hvad I har af spændende ting på Bornholm smiley

• #6   12. nov 2013 Jeg mener man mindst skal lave noget 16 timer om ugen smiley
    Jeg arbejder 4 dagen om ugen (16 timer) i et cafeteria. Blot fordi jeg var skole træt (afsluttede tiende sidste år) smiley

• #7   12. nov 2013 Jeg måtte ikke tage sådan et år smiley Jeg havde 37 timers arbejde og havde ikke brug for nogle form for hjælp til noget.
    Men kommunen ringede til mig og min mor og far 1 gang i ugen for at sige at hvis jeg ikke kom i uddannelse enden året var omme ville de finde en uddannelse til mig smiley og vi sagde så til dem jeg var skole træt og havde job og det hele og det bare var 1 år....
    Nix gik ikke så måtte begynde på noget som jeg fortryder idag..

Men ring til kommunen og spøger dem smiley

• #8   12. nov 2013 Jeg er 16 år om 4 måneder og går i niende klasse på bornholms erhvervsskole smiley
    Jeg kunne godt tænke mig at komme i praktik på et stutteri...Det er bare meget begrænset med stutterier vi har herovre...Vi har tre " rigtige " stutterier som jeg kender...Et med travheste, connemara ponyer og et med shettere....Og trav har jeg arbejdet med i 5 år, Connemara stutteriet " ledes " af Mai Kaas ( kan ikke li den måde hun behandler hestene på / rider) og shettere? arh..
    Men tjener man penge i praktik eller er det kun hvis man får et arbejde? smiley Undskyld hvis jeg spørger dumt smiley

• #9   12. nov 2013 Du må selv bestemme hvordan, og hvornår du vil holde et sabbatår. Det er mest normalt at holde det efter man har afsluttet en gymnasial udd. hvor mange vælger enten at arbejde eller at rejse.
    Hvis du skal i praktik, er det ulønnet. Men hvis du er fast besluttet på det, så forhør dig hos stutterierne om det er muligt at få et arbejde der til den tid. smiley

• #10   12. nov 2013 Jeg har sabbat år lige nu! Jeg blev færdig med min 9. klasse i sommers. Jeg var også utrolig skole træt! Nu arbejder jeg i Rema 1000 - det er rart at komme væk fra skolen, siger det bare! smiley

• #12   12. nov 2013 Hvor mange sabbat år må man egentlig have? Og hvorfor kan ,man ikke komme igang igen efter 9 ende hvis man tager sabbat året der? smiley

• #13   12. nov 2013 Du må tage så mange år som du vil, men det er bestemt ikke en god idé at tage mere end max 2 år. Det er en dårlig idé efter 9. klasse, fordi at (Jeg i hvert fald) har indtrykket af at man får langt sværere ved at komme i gang igen.
    Hvis vi taler efter gymnasiet, så er det af samme grund, men også fordi at man på det 3. sabbatår ikke kan gange sit gennemsnit op længere, hvilket er en kæmpe ulempe. smiley

• #14   12. nov 2013 Det kan man godt, men det er UTROLIGT svært at få job i tiden. Det ville være bedre for dig bare at finde en uddannelse du gider.

• #15   12. nov 2013 Vil gerne noget med dyr. Og hvis det har med heste at gøre er det endnu bedre. Men så skal man jo have en gymnasiel uddannelse, og 4 år ekstra i skolen, det holder jeg ganske enkelt ikke til. Jeg går pt i en klasse med KUN dreng og jeg får SPAT! smiley Jeg er ikke sikker på at jeg holder året ud, men vil jo ikke skuffe min far mere end højest nødvendigt. Derfor tænkte jeg på om man kunne få et job eller noget... smiley
    Men en uddannelse er nok bedre. Så er sagen bare den, at man kan ikke tage nogen uddannelser hvor der indgår dyr eller heste, når man er på Bornholm og at flytte til København som 16 årig....det ved jeg ikke om det er det klogeste...:(

• #16   12. nov 2013 Snak med en uddannelses vejleder, de kan hjælpe dig med at kigge på uddannelse eller andre muligheder. Du skal bare gå ned på dit lokale jobcenter og bede om en samtale, så får du det. Meget simpelt smiley

• #17   12. nov 2013 Man kan godt få en uddannelse omkring dyr eller heste uden at have en gymnasial uddannelse. Men den er nu guld værd at have med i bagagen, hvis man nu skulle gå hen og fortryde senere hen.

• #18   12. nov 2013 Okay smiley
    Tusind tak for alle svarene smiley

• #19   12. nov 2013 Landmands uddannelsen kræver så vidt jeg ved kun folkeskole og der kan man de fleste steder bo på skolen.

• #20   12. nov 2013 Ja, landmand kunne da være fedt at have med i kufferten smiley

• #22   12. nov 2013 Ja okay....Men jeg ved ikke om jeg kan klare 4 år endnu i skole...Det er et krav at jeg skal i 10. klasse, da vores skole ikke underviser i tysk, og man skal have tysk for at komme på gym. Jeg har så tysk muligheden i 10. smiley

• #23   12. nov 2013 Du behøver da ikke tysk på gym? smiley Du kan også vælge et andet fremmedsprog, som fransk, spansk eller kinesisk. Udbyder dit gymnasie ikke det?

• #24   12. nov 2013 Gymnasie og folkeskole er to helt forskellige ting! Jeg nyder gymnasiet meget mere end jeg nød folkeskolen. smiley

• #25   12. nov 2013 Jeg hader skolen...Så tror ikke gym vil være meget mere anderledes smiley

Kommentér på:
Sabbat år??

Annonce