{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

ro til overanstrengt led {{forumTopicSubject}}

jeg tænker at hestemennesker er aktive og har samme udfordringer som jeg har nu.
og undskyld for det manglende store forbogstaver. venstre hånd er træt nu, så jeg skriver med en hånd. det er uvant, så højre hånd er blevet for træt til at håndtere shift samtidig med...

jeg har overanstrengt mit venstre håndled, var for dårlig til at holde det i ro og så kom det op igen. det er nu 6 uger siden - og jeg er ved at blive vanvittig. jeg kan ingen ting og jeg er afhængig af hånden i mit arbejde. jeg har ikke længere spontane smerter, men jeg synes lidt for ofte, at jeg kan mærke håndleddet og ikke på den gode måde. i det her tempo tager det da et halvt år før den kan noget igen.
jeg har det meste af dagen en skinne på fra apoteket og om aftenen (stillesiddende) og natten har jeg et bind på fra back on track.
hvad gør jeg for at holde det i ro? hvad skal jeg forvente? jeg er snart så desperat at jeg vil have den i gips for at den får ro, men det er alligevel en meget desperat handling - og så bliver jeg da totalt handikappet. jeg er også bange for at den vil få for meget ro, så musklerne slet intet kan.

er der nogen der har stået i samme situation? tips, råd, erfaringer? eller lidt med-ynk? skal nok give noget tilbage igen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ro til overanstrengt led
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   19. mar 2017 nu ved jeg ikke om jeg har overset det i din tekst, men du har vel fået undersøgt og behandlet dit håndled ved fys eller anden fagperson?

også må du, undskyld sproget, tage dig sammen og holde det i ro. længere er den ikke. smiley

• #3   19. mar 2017 En læge har tilset den, dog ikke min faste, men den der havde vagten den dag. Hun var da irriterende ukonkret. Den skulle bare have ro og jeg måtte presse for en tidshorisont. Jeg blev sat på Ibuprofen, som jeg fik det skidt af, og så flyttet over på Ibumax.
    Jeg har kun snakket med en fys ved et tilfælde i torsdags, jeg var til en anden samtale og havde glemt hun var fys. Hun gav tips til genoptræning, når det er klar til det.

Det er muligt at jeg bare skal tage mig sammen, men det er dælme frustrerende. Det hjælper heller ikke, at jeg arbejder i en mandeverden og det irriterer mig grænseløst at skulle have hjælp til at flytte alle kasser smiley

Jeg har prøvet med BOT under skinnen, men jeg synes ikke det sidder fantastisk. Måske jeg skal prøve igen, for det fikserer da lidt mere.
    Det er udelukket at jeg fortsætter med at bruge hånden trods smerter og tager piller. Så risikerer jeg sikkert at det bliver en permanent skade.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   19. mar 2017 det kan jo sagtens være en overbelastning længere oppe i armen, som så planter sig ved smerte omkring håndledet.

og ærligt så er det vidst begrænset hvad de fleste læger ved om muskelskader mm. de ved en masse forskelligt, men sjældent noget specifikt som f.eks. en fys eller kiropraktor.

jeg syntes at du skal tage til en fys og få det undersøgt, evt. få lagt noget kinesiotape hvor det er nødvendigt

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #6   19. mar 2017 Hvis du stadig belaster leddet ved daglige tunge løft så kommer du ikke i mål, ro er ro, hvis dit arbejde forværre situationen så er det en sygemelding.

Du kan ende med at få varige men ved ikke at passe på dig selv

God bedring smiley

• #7   19. mar 2017 Det er meget tydeligt i håndledet. Og det er ikke en forstuvning, men en overbelastning. En forstuving synes jeg bedre jeg kunne håndtere... Altså har jeg ikke konstant smerter og det er en anden form for smerter.

Jeg tager ikke de tunge løft til dagligt. Der må jeg finde mig i at lege hjælpeløs og spørge kollegaer/kunder. Jeg prøver så vidt muligt at være enhånds, men det er som om at jeg konstant ubevidst kommer til at støtte med hånden smiley

Kommentér på:
ro til overanstrengt led

Annonce