genoptrænings spørgsmål {{forumTopicSubject}}
min hest har overanstrengt sine kodeled på forbenene, ved at snuble med mig...
og vi er idag nået der til i genoptræningen, hvor jeg må begynde at skridte på hende, 2 gange 15-20 minutter om dagen..
hesten havde smed fra morgenen af.. og bagefter sadlede jeg hende op og ville skridte (jeg tænkte ikke over det måske var bedst at vente, når nu hun lige havde haft smed.. men har før redet hende lige efter smed uden problemer)
og i formiddags da jeg skridtede på hende, skridtede hun underligt... det føltes lidt som om hun ingen balance havde på forbenene... så jeg begyndte jo straks at tude og ville hoppe af, fordi jeg er så frygtelig bange for at skade mere end jeg gavner...
tog så der ud igen i eftermiddags for at skridte igen..
der var det meget bedre... hendes skridt føles normal.. måske lidt mere "stiv" (men nu står hun jo også i boks ro på 2½ uge)
når hun "lalle skridtede" som jeg kalder det (det er når hun slapper total af, og bare går).. så synes jeg at jeg kunne høre en forskel på venstre forben, og de 3 andre ben (hun er 4 skoet)..
men hvis hun nu vågnede op (fordi hun fik øje på et eller andet), og der ved skridtede mere frisk fremad, var der ingen forskel at høre....
Jeg har kontaktet min dyrlæge, men fik fat i kontoret, og han var der ikke lige.. men de ville bede ham ringe i aften.. og hvis han ikke gør, skal jeg bare ringe, da han har vagten....
det skal lige siges at det var hendes højre forben, overanstrengelsen var værst i.. og hun er behandlet med en enkelt binyrebarkhormon sprøjte i dette led....
jeg venter selvfølgelig svar fra min dyrlæge, før jeg gør mere med hende.. for jeg er så sindsyg bange for at gøre et eller andet forkert..
men ville lige høre jeres mening?? når der nu er forskel på, om hun skridter frisk, og skridter "dovent"
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
men kommer hun ud? for kan godt være fordi bentøjet ikke kommer så hurtigt igang hvis hun bare har stået i boksen!
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
genoptrænings spørgsmål