{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Gaffelbåndsskade .. Tager jeg fejl? {{forumTopicSubject}}

Der er den her hest, som for et par måneder siden blev solgt til en pige på 16-17 år. Han blev solgt som en dressurhest, 6 år og racen american painthorse.

Pigen er ikke en jeg har særlig meget til overs for mildt sagt, men må indrømme at hun de tre uger hun havde ham virkelig tog det stille og roligt, og kunne på ingen måde have overanstrengt ham.

Det var dog det daværende ejer mente han havde, da han efter tre uger hos hende fik konstateret en gaffelbåndsskade i det ene bagben.

Pigens dyrelæge sagde at det var så slemt, at han aldrig måtte rides igen, men daværende ejers dyrelæge sagde at det var ingenting og han skulle bare have lidt ro et stykke tid, og så var han klar igen.

Hesten blev dog sendt tilbage, efter større besvær.

I tiden derefter kontaktede pigens mor en berider, hvor hesten havde været for nogle år siden. Berideren spurgte chokeret om de virkelig havde solgt ham som værende dressurhest, og det var helt forkert, for han skulle aldrig rides!

Nå..
Han har så været hos de ejere et stykke tid, og jeg har set at de dagligt har haft ham ude og enten longere, gå med eller andet arbejde fra jorden (Ikke hms eller andet af den slags!"

Men så her for cirka to uger siden mødte jeg pigen der har trænet ham, ude og ride tur på ham. Hun red her hvor der er grusstier med huller, men hun red også på asfalten.
Jeg sagde intet, men undrede mig.

Idag mødte jeg hende så sammen med en veninde.
Jeg har haft en dårlig dag, og må indrømme at jeg i forvejen var lidt tosset.
Men jeg gik så hen til hende, og spurgte om ikke det var den hest (Sagde dens navn), og jo det var det da ..
Jeg sagde så, at så måtte hun jo ikke ride på den, for den hest må ikke rides.
Så begyndte hun at gentage igen og igen, at han havde fået foretaget en undersøgelse der sagde, at det måtte han altså godt.
Jeg blev tosset, og sagde at det simpelthen var for groft når nu både dyrelæge og en berider for flere år siden har sagt at han aldrig må rides.
Jeg sagde også at det jo så sådan set var direkte dyreplageri.

Er det mig der tager helt fejl?
Og undskyld det blev lidt langt, men mente i skulle have hel forklaring ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gaffelbåndsskade .. Tager jeg fejl?
Kommentér på:
Gaffelbåndsskade .. Tager jeg fejl?

Annonce