{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   17. feb 2017 Tror vi har sådan noget til øjenbetændelse i kassen i sadelrummet <33

• #2   17. feb 2017 hvis det bliver ved så for fandt i din dyrlæge. kan være noget som mulig sidder inde i øjet smiley

• #3   17. feb 2017 Dyrlæge, det kan være en rids på hornhinden eller et fremmedlegeme, der har behov for antibiotika.

• #4   17. feb 2017 I dk kan man kun købe klorhexidin i håndkøb til enten mundskyl eller til påføring på hud - hvis det bruges i øjet skal der straks skylles og lægen skal kontaktes = meget dum ide at putte i øjet.

Dvs har du noget klorhexidin som er beregnet til øjet, så er det udskrevet af en læge/dyrlæge til en specifik skade og et specifik person/hest.

Der er mange ting, som jeg ikke er hys med mht at kalde dyrlæge i et væk, men lige præsis øjnene ville jeg ikke tøve med at få dyrlægen ud ASAP - da risikoen for langvarig sygdom og evt blindhed er tårnhøj !
    Ud over at vaske snask væk med sterilt og/eller kogt vand, så ville jeg ALDRIG putte noget i øjnene på hverken dyr eller menneske, før der er en dyr-/læge ind over.

Mvh Charlotte

• #5   17. feb 2017 Dyrlæge, måske den skal have renset sin tårekanaler ? Hvis det har varet længe skal du ikke tøve, da det kan blive kronisk og det kan være smertefuldt.

• #6   17. feb 2017 Hvis ikke kogt vand virker, så vil jeg kontakte dyrlægen. Jeg ville ikke putte hverken klorhexidin eller andet i øje på min hest, uden der havde været dyrlæge på smiley

• #7   17. feb 2017 Jeg ville aldrig bruge andet end saltvand i min hest eller for den sags skyld mine dyrs øjne. Og hvis det ikke hjalp indenfor en uge, ville jeg kontakte dyrlægen.

• #8   17. feb 2017 årh, lille Valle! (ej okay, han er højere end Bruni, så jeg burde ikke tale XD)
    God bedring til ham! smiley

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce