809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Øjenbetændelse Øjenbetændelse

Hej alle sammen.
Valle har desværre fået lidt øjenbetændelse igen, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet med varmt vand og klorhexidin i noget tid nu, og han har det stadig.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Hej Hej.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   17. feb 2017 Tror vi har sådan noget til øjenbetændelse i kassen i sadelrummet <33

• #2   17. feb 2017 hvis det bliver ved så for fandt i din dyrlæge. kan være noget som mulig sidder inde i øjet smiley

• #3   17. feb 2017 Dyrlæge, det kan være en rids på hornhinden eller et fremmedlegeme, der har behov for antibiotika.

• #4   17. feb 2017 I dk kan man kun købe klorhexidin i håndkøb til enten mundskyl eller til påføring på hud - hvis det bruges i øjet skal der straks skylles og lægen skal kontaktes = meget dum ide at putte i øjet.

Dvs har du noget klorhexidin som er beregnet til øjet, så er det udskrevet af en læge/dyrlæge til en specifik skade og et specifik person/hest.

Der er mange ting, som jeg ikke er hys med mht at kalde dyrlæge i et væk, men lige præsis øjnene ville jeg ikke tøve med at få dyrlægen ud ASAP - da risikoen for langvarig sygdom og evt blindhed er tårnhøj !
    Ud over at vaske snask væk med sterilt og/eller kogt vand, så ville jeg ALDRIG putte noget i øjnene på hverken dyr eller menneske, før der er en dyr-/læge ind over.

Mvh Charlotte

• #5   17. feb 2017 Dyrlæge, måske den skal have renset sin tårekanaler ? Hvis det har varet længe skal du ikke tøve, da det kan blive kronisk og det kan være smertefuldt.

• #6   17. feb 2017 Hvis ikke kogt vand virker, så vil jeg kontakte dyrlægen. Jeg ville ikke putte hverken klorhexidin eller andet i øje på min hest, uden der havde været dyrlæge på smiley

• #7   17. feb 2017 Jeg ville aldrig bruge andet end saltvand i min hest eller for den sags skyld mine dyrs øjne. Og hvis det ikke hjalp indenfor en uge, ville jeg kontakte dyrlægen.

• #8   17. feb 2017 årh, lille Valle! (ej okay, han er højere end Bruni, så jeg burde ikke tale XD)
    God bedring til ham! smiley

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce