763 visninger
|
Oprettet:
Øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min hest har fået øjenbetændelse, hvad gør jeg?
Dyrlægen kommer om 14 dage, for at ordne tænder, men synes næsten det er for lang tid han skal gå med det..
Så.. Er der nogle der har et godt råd.. Jeg hørt kamille the kan skade hestens øjne..
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 544
I stedet går du på apoteket eller i Matas, og køber sterilt saltvand (gerne i pipetter), og renser med det Huske altid at 'trække væk' fra øjet, og kun bruge vatstykkerne én gang.
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Min havde engang fåe betændelse i øjet fordi den havde fået en rift på hornhinden, og havde de ikke opdaget det, så kunne den have mistet øjet. De fandt ud af det ved at komme sådan noget farvet væske i øjet og så kunne man tydeligt se riften..
Jeg ville ikke anbefale alle mulige hus råd, men få fat i dyrlægen med det samme i stedet.
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 81 Svar: 176
Emilie: Tak for det gode råd, det vil jeg prøve!
jun 2007
hvad så hvis den havde fået et stort sår, ville du så også få at vide at du bare selv skulle rense de og så kunne hun komme 2 uger senere og give den noget pennecillin.
Jeg ville sku skynde mig at finde en anden dyrlæge hvis jeg var dig.
jun 2007
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 81 Svar: 176
Men bliver da en smule bekymret, når du skriver sådan.. Det er åbenbart noget man skal tage meget alvorligt.. Men han har det i begge øjne, og altså det er ikke voldsomt, det render ikke eller noget, det er bare ligesom når de har søvn i øjnene, og så er hans bare gult i stedet.. Så kunne det ikke tyde på at det "bare" er øjenbetændelse.
jun 2007
Så jeg ville tage det meget seriøst.
Men der må da være en anden dyrlæge i området som du kan få ud og behandle den.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Jeg renset modsat flere altid med kamille the og har altid gjort samt bliver rådet af dyrlægen til at gøre det! Drypper det ikke ind i øjet men på vat og tager alle klatterne samt det jeg lige kan nå i inde i øjet med vattet og det gør jeg flere gange dagligt. Min skal bedøves for man kan rense selve øjet eller dryppe noget ind i det. kattene renser vi også altid med kamille med god effekt samt når de snotter får de lunken kamille at drikke også med god effekt
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 420
Saltvandspipetter de store fra apoteket er gode til rens og i det heletaget til ens lille lager...
jun 2007
Øjenbetændelse