2.645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Slowfeeder/hø holder Slowfeeder/hø holder

Hej alle.
Jeg står med to heste som står i løsdrift og i den her kolde tid skal de jo som udgangspunkt altid have noget at spise af. Jeg har købt to Slowfeeder som bliver fyldt op med ca 10 kg i hver, så i alt 20 kg. Men det er simpelthen bare ikke nok. Når jeg kommer ned til dem om aften er det væk.

Så ville høre jer om i har en ide til en billig form for stor Slowfeeder (så som et bur eller sådan) hvor man kan proppe hele plader af hø ned så det tager dem længer tid at spise men at de trods alt stadig får noget og har noget at gumle på.
Så kom med jeres ideer eller billeder af hvad i har som inspiration.

(Det skal lige siges at de ikke kun lever af hø, men også får nogle forskellig Herkules foder mix og en masse gulerødder)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slowfeeder/hø holder
  • #2   8. feb 2017 Tak Team Vindgaard

Har haft hø til at ligge på marken løst, men det sked og tissede de bare i og så vil de jo ikke spise det så det var bare penge ud af vinduet.

Men mange tak for ideen smiley

• #3   8. feb 2017 Vi har slowfeeder net (1 kæmpe stort, 1 stor og 2 lidt mindre) hængende 4 forskellige steder på folden - de forskelligt hvilket net i tømmer først, men der er aldrig nogen tomme.

Ved dog ikke kg mæssigt hvor meget vi bruger - da vi fylder dem til randen, så vi netop ved de har nok. Det er til 2 heste

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #4   8. feb 2017 I denne tid spiser mine 4 nemt 20 kg på folden alene, de er ude fra 9 til 17

De får kun wrap i net små masker, har 2 store der ihvertfald er ca 12 kg og 2 mindre nok 8 +6 kg smiley

• #5   8. feb 2017 Altså ved ikke helt hvor mange kilo der er i. Men 10+ (nok ca 13-14)

Men synes bare Slowfeeder net er dyre ://
    Men heldigvis får vi hø hjem i dag, så der stiger de i kg.

• #6   8. feb 2017 Tja, jeg er glad for slowfeeder net - og ja, måske de er dyre i indkøb. Men dem jeg har pt. Har jeg haft de sidste 2 år, og fungere som nye endnu. Der er minimal spild af hø og har heller ingen problemer haft af slid på tænderne. Jeg hænger dem lige over jorden, og ingen hove eller andet har siddet fast - så jeg er i hvertfald glad for at bruge dem. Jeg gider nemlig ikke ligge en masse hø ud i bunker som bare bliver trådt og tisset på -.- dét bliver sgu for dyrt i længden :b

Har set at nogle bore huller i de der foder tønder- og fylder dem med hø. Ved ikke hvor godt det fungere - kom bare lige til at tænke på det (; men de koster jo selvf også noget

• #7   8. feb 2017 Er også glad for mine Slowfeeder. De finger godt.

Tror jeg køber sådan en stor regnvands beholder på 200 liter. Så bore jeg huller og så må vi se om de vil det. De koster nemlig kun 99 for sådan en smiley

• #8   9. feb 2017 Vi har en i stalden som smadrer nettene i et tempo så ejeren var ved at blive ruineret. Tror alle net var forsøgt med samme resultat.
    Nu har hun en stor blå tønde, der er boret huller - og det fungerer bare så godt. Den holder, og ponyen skal bruge en del tid på at tømme den.

• #9   9. feb 2017 Mine har en hjemmelavet kopi af denne her....
    https://m.youtube.com/watch?v=U-uASDSt63M

Lavet af træ, med tenderstål hegnspæle, med elektriker rør omkring. De kan nemt inde holde 2,5 Morten Korch Balle, det er minimalt med spild, og de får ingen skader på tænder. De er rimelige billige at bygge.

Det fungere super for mig.

• #10   9. feb 2017 Byggeri i gang

profilbillede
  • #11   9. feb 2017 Næsten færdig, toppen af hegnspælene mangler at blive skåret af

profilbillede
  • #12   9. feb 2017 Hvor tæt bor du på Mølvang/Jelling? Kan se du er fra østjylland. Møllerens i Mølvang har ret billige hønet (også de småmaskede) der holder godt, så det kunne være en mulighed hvis du synes det er for dyrt andre steder. smiley

Jeg har kunnet holde 2 heste med hø med 2 af de store af deres net og 2 af de små om dagen. Ingen anelse om hvor meget hø det er i kg dog. smiley

• #13   9. feb 2017 Her er vores høhæk smiley

Mvh TT

profilbillede
Kommentér på:
Slowfeeder/hø holder

Annonce