{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Flytte ud sammen med kæresten {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg bor pt. sammen med min kæreste hos hans forældre...
Har kig på en lejlighed hvor lejen er 4050,- hver måned + 700 i forbrug.
Vi har i alt ca. 11000,- til sammen med min dispensation til udeboende SU (er 18) og hans løn fra lærerplads.
Har to spørgsmål til jer:

Jeg får jo kun 4187,- i SU.. Er det muligt at få lidt mere, eller hvordan?
KAN man klare sig for 11000,- med en husleje i den prisklasse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte ud sammen med kæresten
  • #1   7. feb 2017 Jeg vil mene det sagtens kan lade sig gøre, så længe i begge er med på fællesøkonomi. Det bliver meget stramt for dig hvis i splitter huslejen smiley

  • #2   7. feb 2017 Sæt jer ned og læg et budget, husk at få alt med.... Det giv jer et overblik over hvad der er råd til...

    Tror den eneste mulighed for flere penge er SU lån eller et fritidsjob


  • #3   7. feb 2017 I kan søge boligstøtte, det kan give lidt men du skal ikke regne med at få mere i SU. Dine forhold ændre sig jo ikke om du bor hos din kærestes forældre eller i en lejlighed for jer selv.

    Med lidt fællesøkonomi burde det kunne lade sig gøre(hvis i sparer lidt), men kommer også an på jeres andre udgifter (Bil/transport, hest, dyremadvarer, fitness osv.).


  • #4   7. feb 2017 Altså, de eneste udgifter jeg har, er jo buskort og fitness. Men buskortet bliver ikke nødvendigt, efter som vi har planer om at flytte ind til byen tæt på mit studie og stationen smiley

  • #5   7. feb 2017 Og hvor meget har I at leve for om måneden efter huslejen er betalt?

  • #6   7. feb 2017 Jeg har ca. 2500 efter at have betalt husleje+aconto vand & varme.

    Så er der de andre "faste"; forsikringer, internet, el, tv-abb., medicinudgifter osv. (noget af dette betaler jeg ud fra en opsparing)

    Derudover har jeg budgetteret 500kr til transportudgifter, 1000kr til mad+andre husholdningsring og det plejer at holde meget godt plus/minus det løse


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #7   7. feb 2017 min kæreste og jeg fik hver 6700 i SU, vores lejlighed koster 5000 + 750 til forbrug.

    så har vi internet, viaplay, og tv2play (ingen tv pakke), motorcykel, institution, hund og 3 katte + barn.

    vi fik det fint til at kører rundt på su smiley

    mdn vi får så også 4500 i børnepenge, og knap 2000 i boligstøtte.


  • #8   8. feb 2017 Jeg har fuldtids arbejde, så mit budget kan du ikke bruge til noget, men jeg smider 18100kr til budgetkontoen hver evig eneste månede, og manden smider 13000kr til budget, resten går til opsparing.. Vi har mange udgifter, så som kæmpe hus, biler, trailere, motorcykel, heste, hunde, katte, ænder, vi ryger, fagforeninger, diverse abonnementer og manden har ret meget gæld fra tidligere i sit liv.....

    Men lav et budget så I kan se hvad tingene koster, om det kan hænge sammen og hvad i vil have af penge til alt det sjove


  • #9   8. feb 2017 Er enig med de andre, sæt jer ned og lave et budget og få alle ting med, selv de små ting man ikke tænker over. Men meget kan lade sig gøre hvis man er god til prioritere smiley
    Kæresten og jeg har 600 kr hver uge på indkøb (vi bruger langt fra 600 kr, men rart at have de ekstra hvis man skal have vaskepulver, sæbe osv)


  • #10   8. feb 2017 1000 kr til mad. Er det i alt eller pr person?

  • #11   8. feb 2017 Tine, var det spørgsmål til mig?

  • #12   8. feb 2017 Vi kunne ikke leve så stramt herhjemme ?? Vi får udbetalt ca 28000 kr om måneden, og har faste udgifter for omkring 11000 kr plus 3000 til mad. Resten ryger på opsparingen og så bruger vi også penge på tant og fjas. Vi bor i lejlighed til 5500 kr inkl forbrug. Man skal huske på forsikringer, tv, internet og el også kommer oveni huslejen..

  • #14   8. feb 2017 Herhjemme skal vi hver lægge 1000 kr. til indkøb - så 2000 i alt. Jeg skal betale halvdelen af huslejen, benzinen, tv/internet - slik/sodavand osv. er noget vi betaler for egen regning. Her udover har jeg fast udgift på hest, forsikring, gæld, tlf - det betyder der herefter ikke er meget til opsparingen. Og dette skal jeg kunne klare på en SU der er ligesom din. Ved ikke hvordan det skal lade sig gøre for mit vedkommende smiley Men har heldigvis en kæreste der er indforstået med, at så længe jeg ikke har et fritidsjob, så må han måske spæde lidt ekstra til. Det er en luksus for mig at have hest - det er en luksus (og nødvendighed smiley ) for ham at have bil. Det betyder at det er noget vi hver især betaler til. At jeg så bruger bilen ligeså meget som ham, betyder så at jeg bare betaler halvdelen af benzin.
    Men har jeg nogle fornøjelser jeg gerne vil; i biografen eller fx hjem til mine forældre i Århus (bor i Thy), så er det for egen regning smiley
    Men det hele handler virkelig om prioritering. Mit er ikke helt optimalt, netop fordi jeg ikke har mulighed for at lave en opsparing - hvilket næsten er det vigtigste. Dvs jeg ikke lige helt har til en uventet dyrlægeregning - og den har jeg prøvet, det er virkelig ikke en sjov ting at stå med...

    Hvis du pt. kun har buskort og fitness (som er en luksus for dig), som eneste udgift (ikke engang mobil?) burde I nok godt kunne få det til at løbe rundt. Hvis I vælger at have tv/internet er det en god idé altid at undersøge forskellige steder, hvor man kan gøre det bedst og billigst - evt. få dem til at lave et tilbud til jer smiley


  • #15   8. feb 2017 Tak for alle jeres svar! smiley

  • #16   8. feb 2017 Sabrine, jeg fik lige forbyttet dit indlæg med ts. Bare glem spørgsmålet smiley

  • #17   8. feb 2017 Jeg flytter sammen med min kæreste til september.
    Selv forventer jeg at have en samlet månedlig indtægt på ca. 11.000kr

    Vi deler prisen for lejlighed ligeligt og kigger på lejlighed (inkl aconto) til maks 10.000kr - så hvis vi bare går ud fra det, så er mine månedlige faste udgifter på 8.500kr - altså 2.500kr til overs - som så går til alt "det sjove" og opsparing ikke mindst. I mit budget for faste udgifter er der også indberegnet gaver, alm. behov for tøj og lign.

    Jeg har sat madbudgettet til 2.000 - kun til mig selv - hvilket er ret højt sat for mit vedkommende... Men vil hellere sætte der for højt end for lavt smiley Derudover har jeg sat mellem 500-700kr af til transport.

    Hvis nu vi siger at I skal bruge 3.000kr på mad, så har I jo ca. 1.500kr til overs - så kommer hans forbrug jo så oveni med tøj osv.

    Så vil mene I godt kan få det til at løbe rundt - men det kan da godt være I kommer til at skulle spare lidt smiley og så kræver det helt klart at I har fælles økonomi, ellers bliver det ret stramt for dig.

    Men som andre også nævner, så sæt jer ned og lav et budget! smiley


  • #18   9. feb 2017 Min kæreste og jeg har sammenlagt 12.600 kr. hver måned, og har en husleje på 5.700 kr. + el. Den deler vi ligeligt imellem os. El er forskelligt fra gang til gang, og mener vi betaler hver 3. måned.

    Derudover har vi tv-pakke og internet ved Stofa til sammenlagt ca. 300 kr. om måneden (betales hver 3. måned).

    Vi har lavet en fælleskonto/budgetkonto, som vi begge har kort til. Her sætter vi hver 4000 kr. over, som går til husleje, andre faste udgifter, mad osv. Derudover kommer vores boligstøtte derover (ca. 800 kr.). Når de faste er betalt, er der ca. 2.500 kr. tilbage, som vi bruger på mad, husholdning, andet til hjemmet, gaver og diverse andet fælles. Det fungerer fint, og der er som regel penge til overs. Men vi køber også meget på tilbud, og er hjemme ved vores forældre hver weekend, hvor vi ikke betaler for mad.

    Og så betaler vi selv mobilabonnement (begge 80 kr.) og transport fra vores egne kontoer. Når jeg har overført til fælles, har jeg 3.300 kr. tilbage, hvoraf 1.100 kr. går til hest (500 kr. om sommeren) og 600 kr. til buskort. Min kæreste har 1.300 kr. efter at have overført til fælles, og han bruger ca. 3-400 kr. på transport.

    Og så er der selvfølgelig forsikringer osv., men det har vi så ikke fået tegnet endnu (mega dumt, og det skal vi have gjort snarest).


Kommentér på:
Flytte ud sammen med kæresten

Annonce