{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

flytte ham {{forumTopicSubject}}

Jeg har min dejlige vallak opstaldet et dejligt sted, der er gode tur muligheder og ridehus og stor uderdørsbane. På den fold han går er der en hoppe han slåser lidt med for de vil begge bestemme.

Det er fint nok det er ikke så voldsomt mere.



Men men når de kommer ind for at bliver gennem set og få deres vitaminer står hen ved siden af en hingst. De sparker på boksvægen og hingsten stejler og bider ud efter min over trammerne ( kan dog ikke nå ham) , min har store sår på begge hasser og ofte kan kun stå i den ene side af hans boks.

Stald ejeren vil ikke give mig en anden boks og der er ingen der vil bytte for de gider ikke at stå ved siden af hingsten, selvom der er en hoppe de har. Udlejeren siger de må bare lære at stå ved siden af hianden. Hingste er udlejeren og hun siger at hingsten ikke har problemer med andre vallakker, så de skal stå sammen.

Min vallak er 8 og er først kasterret som 6 års og ved godt hvad trolden også kan bruges til.

Jeg har det godt derude, men jeg ville jo også gerne ha min lille hyp også har det godt. Skal jeg flytte ham for undgå flere sår og mulig kommmende skader eller skal jeg tro på hingsteejer/ udlejer at det godt kan løkkes???







MVH Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytte ham
  • #1   19. jun 2011 Kan du ikke hænge noget om i mellem tremmerne ? smiley

  • #2   19. jun 2011 Altså så hingsten ikke kan kigge ind til ham smiley

  • #3   19. jun 2011 Jeg ville spørge stalden om hvad de helst ville.. Miste en kunde eller finde en løsning

  • #4   19. jun 2011 Har snakket med udlejer om det, men hun siger at hingsten kan stå ved siden af andre vallakker, så kan han vel også stå sammen med min. Min er stadig lidt hingst da han næsten var 6 inden han blev til vallak og er lige blevet 8år.

    Hun vil ikke ha noget op imellem dem.


  • #7   19. jun 2011 I vores stald - lille stald med 6 bokse - kom en sent kasteret vallak til at stå ved siden af min som også først er kasteret som 5 års - de begge ville bestemme og de bed og sparkede ud efter hinanden. vi så det an lidt tid og blev allerede der enige om at bytte rundt så en anden hest kom til at stå ved siden af min og så var der igen ro i stalden. Vi skulle bestemt ikke risikere noget, det kan hurtig blive farligt hvis de sparker hårdt eller højt så de sidder fast i tremmerne. Hvis hun mener den hingst sagtens kan med andre, må de da flytte den til en anden boks, det er jo pænt stressende for begge heste og der kan hurtigt ske en skade. du må på en pæn måde spørge igen om i kan flytte den til en anden boks og hvis ikke ja så ville jeg bestemt flytte.

  • #8   20. jun 2011 ingen tvivl om at hvis udlejer ikke er interesseret i og finde en anden løsning ville jeg osse flytte.det er da synd din kun kan bruge den ene halvdel af sin boks.

  • #9   20. jun 2011 Hun er ikke intressert i at flytte rundt i stalden. Hingsten står midt i stalden.

  • #10   20. jun 2011 Jamen så må hun jo miste en kunde - jeg ville ihvertfald ikke have min hest stående ved en hingst da min selv er meget dominerende overfor vallaker der vil bestemme. det kan meget hurtig gå galt når de står og sparker mod muren og det er ekstemt stressende hvis de begge er oppe og kører. forstår ikke hvorfor du ike må dække af så de ikke kan se ind til hinanden?

  • #11   20. jun 2011 Hun er desværre en person der ikke vil lave om på ting, for det har jo virket de sidste 20 år.
    Hun er flink nok det er ikke det, men nye ting er ikke det bedste.


  • #12   20. jun 2011 øv det er da træls smiley Hun burde da bare kunne forstå at det er skidt for begge heste og at det ikke kræver meget at skifte boks kammerat.

  • #13   21. jun 2011 Ja det er træls, men men udlejer har lige ringet og sagt at min er kommer over i den anden stald, for hingste er skadet. Godt det var min der fik den skade

Kommentér på:
flytte ham

Annonce