{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Skal jeg flytte ham? {{forumTopicSubject}}

Åh er så i tvivl lige nu. Jeg fik her i går den triste nyhed at nogle fra gården flytter.. Og det er noget af det hårdeste jeg længe har fået af vide, da de her to personer og deres heste betyder.. ufatteligt meget! Lige nu har jeg bare lyst til at rive min egen hest med hen på den nye gård, men er bare så meget i tvivl. Sagen er det, at dem der flytter har den her store betydning for mig.. Selv mine egne forældre kalder dem bonus forældrene. De er så fantastiske, og det er svært at skrive hvor mange ting de har gjort og stadig gør for mig. Udover det, har de to fantastiske ismuler som jeg hjælper med at træne så tit som overhovedet muligt. Hvorfor de flytter, er fordi at der er nogle problemer på folden, med flokken, og de går efter hestens præmisser, og når de så ikke trives, har de valgt at flytte. Stedet ligger 2 km. væk fra den gård de står på nu, og det vil så sige 14 km. væk fra mig. Jeg ved ikke så meget om stedet, andet end at der kun går to andre på folden, og at der ikke er ridebane el. ridehus, men at der 5 min. fra stedet ligger store ridebaner, og ridehus hvor man dog skal betale 1000 kr. om året (mener jeg..) Jeg ved bare ikke om jeg vil give op på det sted jeg står nu, da jeg egentlig er tilfreds, og min egen pony trives fint. Han går pt. i en vallak fold, men er en bisse, og får en masse skræmmer. Ikke noget alvorligt, men heller ikke noget man ligefrem kan råbe hurra for. Gården har en utrolig stor fold, hvor de rigtig kan boltre sig. Der er ridebane, rytterstue med varme halløj, 3 striglebom, og skabe. Det ligger 5 min. væk fra stranden, skoven ligge lige når man går ud af selve lågen. Alt i alt et fantastisk sted. Selvfølgelig skal man tænke på hesten, 100% Og hvis jeg endelig flytter ham, og han ikke trives, så bliver han flyttet tilbage. Men lige nu er jeg bare utrolig trist, for hvis der er en ting jeg ikke vil, så er det at sige farvel. VI har talt lidt om at jeg skal komme nogle gange og træne hestene, og snakke med dem som altid, men det vil aldrig blive det samme.. Det vil blive så mærkeligt ikke at se dem hver dag, og ikke kunne vælge at tage de to heste ind, når jeg har lyst eller tid.. Ja jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive.. men kan i hjælpe mig? Hvad er det rigtige?

Mine forældre og jeg skal ud og kigge på stedet lige meget hvad, bare for at se det hele. De har ihvertfald ikke sagt nej, men vil gerne se det an først..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg flytte ham?
  • #1   24. jul 2013 Btw. de flytter hestene d. 1 august..

  • #2   24. jul 2013 Jeg syntes lige du skal samle tankerne, og synke den trælst nyhed først smiley
    Prøv lige at vent nogle måneder, og se hvordan du har det. Som du selv siger er det jo egentlig et bedre sted den står nu, så hvorfor flytte den? Hvad hvis de sælger hestene en dag, så skal din vel ikke sælges :-)?

    Syntes lige du skal slå koldt vand i blodet, og så mærke efter om nogle måneder, hvad du føler for smiley


  • #3   24. jul 2013 Jeg ville nok vente med at gøre noget overilet og blive på stedet lidt endnu, så jeg kan se hvordan stemningen bliver osv.

    Jeg har selv hest et sted, hvor hende jeg snakkede mest og bedst med lige har flyttet hendes hest, som min gik med - men derfor flytter jeg ikke. Det skal nok gå det hele jo smiley

    + du mister dem jo ikke helt hvis du stadig skal hjælpe med at træne og ser dem engang imellem og får snakket med dem.


  • #4   24. jul 2013 ja hesten skal fandme have det godt! men det skal rytteren altså også smiley kommer du til at mangle dem til hverdag, så bliver det hurtigt nogle lange uger. ja stedet du står lyder skønt! tæt på strand og skov, men på den anden side kommer du jo kun 2 km. længere væk og det tager altså heller ikke mere end 15 min skridt smiley
    som de andre siger, synk den lige, se på det. ved du på forhånd at du virkelig ville have det bedre hvis du flyttede med de to, så syntes jeg du skal prøve, fungere hesten ikke der, kan du som du selv skriver flytte tilbage.
    ang. det med at betale for ridebane/hus er 1000 kr. altså ikke meget for et helt år smiley


  • #5   24. jul 2013 Vil give Tine fuldstændig ret, jeg står er sted hvor jeg står som ene opstalder, der er en anden hest, men ejeren er der aldrig, kæft hvor er det somregel kedeligt at være oppe ved hesten, ingen at snakke med ingen at gå ture med ingen at lave noget som helst med, jo jeg kan hygge med min plag og ride den anden hest, men hvor sjovt er det lige når man er alene om det. Går også med tankerne om at flytte ham.

  • #6   24. jul 2013 Mia&Benjamin, jeg kender din frustation, jeg har hele mit liv redet alene (6 år) og det fandme kedeligt mere eller mindre altid at gå og tulle rundt alene smiley
    ikke at ts, nødvendigvis er der alene, meeen man skal altså også selv føle sig tilpas smiley


  • #7   24. jul 2013 Mange tak for jeres svar. smiley Vil lige tænke lidt over det, og også se hvordan de to andre heste trives på den nye fold. smiley

    Er helt enig med at rytteren også skal trives! Dog er jeg den person der bedst kan lide at gå alene, og vil egentlig helst ikke forstyrres.. Derfor kunne det måske også være lidt dejligt at for mig, at komme et sted hen, uden særlig mange mennesker. smiley


  • #8   24. jul 2013 Er helt enig i at det kan være kedeligt altid at ride alene og føle sig alene ude ved hestene, samtidig er det også godt nok at man ikke altid er afhængig af at ride med andre og at der skal være andre mennesker hele tiden smiley Jeg kan bedst lide at være alene, men det er nok en smagssag.

  • #9   27. jul 2013 Du skal følge dit hjerte Siff smiley Du er en smadder god pige, er glad for at have lært dig at kende. Kan sagtens forstå dig mht de 2 der flytter. De er de rareste mennesker. Hvis jeg skulle blive stående, så ville jeg også være rigtig rigtig ked de flytter. Der er fordele og ulemper ALLE steder. Jeg håber du finder det svar du søger. Kram til dig smiley

Kommentér på:
Skal jeg flytte ham?

Annonce