726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

krybbe bider! krybbe bider!

til alle!
heste der er krybe bidder, "smitter" altsår ikke! nu skal i bare høre! : heste der er krybbe bider ( på den rigtige måde ) er det fordi de er blever forderet med noget mad med for meget syre da de var føl, og er mere sarte og må derfor danne spyt for ikke og få mave sår ( pga syren ) det er rigtig nok de andre heste måske kan finde på og stå og bide i kryben ( eller hvad det nu er ) fordi de har set en anden hest gøre det, men de kommer aldrig til og gøre som en krybbe bider, bare så alle ved det, min gamle pony var krybebidder, og derfor har jeg undersøgt det ;0)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krybbe bider!
  • #1   11. apr 2007 det har jeg også hørt .

• #2   11. apr 2007
    Sabrina
    jeg har hørt man godt kan,
    men jeg ved ikke hvor og hvordan?

• #3   11. apr 2007 Det behøver ikke være fordi den er blevet fodret forkeret den kan også være født med for mange mavesyre, var min gamle pony (: ..

Mange varme heste gør det også og stressede heste, stressede heste har også næmt ved at danne mavesår derfor gør de det mener jeg, jeg ikke helt sikker (:

• #4   11. apr 2007 min gamle pony gik uden rem eller noget,
    og han har aldrig haft problemer med det smiley

• #6   11. apr 2007
    Olivia M
    der er noget med man kan operer det væk,
    men jeg ved iik helt hvor ogf hvordan,
    -men hvis di ikke har nogle gener af det, så kan det jo være det samme smiley

• #7   11. apr 2007 Uha. Et indlæg for mig! Sputnik er krybbebider smiley Men han er en dejlig hest!

• #8   11. apr 2007 ¨Min gamle pony var også krybbe bider, men han havde ingen kryb, da han fik foder i en lan tru, eller hvad det nu hedder, så han bed på sin låge(der var af træ), og der smurte jeg hvid løg på, også gad han ikke bide så meget der mere, har også hørt at man skal putte sennep på eller sådan noget. men ved det ikke?

• #9   11. apr 2007 Jeg vil da prøve med sennep! smiley

• #10   11. apr 2007 Juliie&Sprutte:):) !

Jeg ved ikke om det virker, men det er meget stærkt, så hesten kan ikke lide at bide i krybben mere, tror jeg nok;)

• #11   11. apr 2007 Det skal nok passe.. Rexina har vi haft i snart 4 år, og hun har aldrig smittet nogle.. Og hun krybbebider kun når hun lige har spist eller er stresset (f.eks. dengang Diva blev født, og alle gik ind til hende)
    Men vi lader hende bare gøre det.. Synes også det er ret synd med den der rem..

• #12   11. apr 2007 En krybbebidder en en hest der sluger luft samtidig med at den bider i krybbekanten. Problemet er, at mange af disse heste får problemer med kolik. OG JO. Det KAN godt smitte! Har set flere eksempler på det, fra flere forskellige stalde! Især da jeg kom på en helt nyopstartet rideskole hvor der i det nye hold elevponyer var 2 krybbebidere. Efter ca. et halvt år var flere af ponyerne det på "den rigtige måde". Og det var ikke pga. foder, for i stald nr 2 var der intet. Det ses også jævnligt at heste der er krybbebidere også væver eller bjørneslynger, hvilket er en stereotyp pga. stress og kedsomhed som krybbebidning så sandsyneligvis også er. Og ganske rigtigt ses det ofte ved "varme" heste...

• #13   11. apr 2007 Hej
    Anja, den har jeg svært ved at tro på, og alle Krybbebiddere sluger ikke luft, jeg har kendt mange, og har selv haft en, ingen af dem led af kolik, det er en gammel skrøne, det smitter ikke, men det kan muligvis gøre, at andre i stalden, der har små symptoner på bidning begynder tidligere en forventet, hesten skal altså have anlæg for det, for at lære det, men smitte, det gør det ikke, og ingen af dem jeg har kendt, har haft tendens til vævning eller bjørneslynger eller kolik.
    men at det kan være et tegn på stres, vil jeg gerne give dig ret i.

Anita W

• #14   12. apr 2007 Sådan er nu min erfaring... Ville aldrig købe en krybbebider, sådan er det bare. Krybbebidning som handelsfejl er når de sluger luft samtidig. Ikke hvis de bare bidder lidt i krybben af og til, ja så er det da irriterende, men ingen handelsfejl!
    Det er muligt at kolik-tendensen kommer af det unaturlige slid på tænderne, så de ikke er i stand til at æde ordenligt! Det er der heller ikke noget at sige til, hvis man først har set tænderne på en mangeårig krybbebider. De ligner ofte føltænder!
    Når du selv siger at det kan være tegn på stress, så er det nok meget naturligt at jeg har oplevet en del, der også var vævere og bjørneslyngere. (må indrømme at det kom an på situationen, hvilken stereotyp de valgte!)

Kommentér på:
krybbe bider!

Annonce