494 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Krybbe bider Krybbe bider

Jeg har opdaget at min part er blevet krybbe bider. Jeg hved at når en hest er krybbe bider har den det ikke godt :,(
Jeg tænker at det kunne være det at han aldrig kommer på fold.
Men hvad tror i det kunne skyldes, og hvad kan jeg gøre hved det? For han er kun en rideskole pony så jeg kan ikke bare sætte ham på fold.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krybbe bider
  • #1   16. mar 2015 Hved ikke om det er den rigtige kategori smiley

• #2   16. mar 2015 Er han aldrig på fold? smiley

• #3   16. mar 2015 Kun 1 månede i sommer ferien smiley

• #4   16. mar 2015 stakkels hest. smiley

krybbe bidderi skyldes ofte mave sår,

• #5   16. mar 2015 Stakkels hest smiley
    Desværre er der ikke meget du kan gøre når det ikke er din hest. Køb eventuelt noget legetøj til boksen eller nogle grene han kan gnave i (hvis det er ok med rideskolen).
    Må blankt erkende jeg bliver vred over at folk behandler levende væsener på den måde smiley det er egoistisk og tarveligt!

• #6   16. mar 2015 Jeg vil prøve at spørge om jeg ikke må købe noget legetøj til ham smiley
    Er helt enig det er ikke okay de ikke kommer på fold :|

• #7   16. mar 2015 Du kan google krybbebider så kommer der masser muligheder og forklaringer. Men er hesten rideskole pony, er der vist ikke meget du kan gøre. Men læs op på det, og evt. Gør de voksne opmærksomme på, fold er vigtigt foder er vigtigt. Og ro er vigtigt, hvis den ikke altid har gjordt det, trænger den klart til nogle forbedringer. Lyder ikke rart at den ikke får lov at komme på fold. smiley må også overveje om stedet er et ok sted, for er det ikke ok forhold, bør man ikke støtte det. Men find i stedet en rideskole, hvor hestene passes bedre og har det godt. Men ja jo svært at sige ud fra så sparsomme oplysninger.

• #8   16. mar 2015 Grunden til de ikke kommer på fold er at Jørgen som eger ride skolen bruger sin jord på marker istedet for på folde smiley

• #9   16. mar 2015 Så skal man ikke have dyr. Man må vælge; enten folde eller marker - dyr skal kunne komme ud og få deres naturlige behov tilfredsstillet (det gælder selvfølgelig ikke kun heste, men også produktionsdyr) smiley
    Er der ikke en anden rideskole, så du ikke støtter denne?

• #10   16. mar 2015 Jo der er et par stykker
    Jeg vil bare ikke rigtig væk fra alle mine veninder og min dejlige pony prut.

• #11   16. mar 2015 Men kan kun sige jeg er enig man må vælge. Dyr eller ikke dyr

• #12   17. mar 2015 What a life.. smiley
    Heste der keder sig, tillægger sig desværre vaner, osse dårlige.
    Ka godt forstå, at du ik vil væk fra dine veninder, men du støtter jo desværre osse forholdene.
    Håber noget legetøj ka hjælpe smiley
    Ejer er dog ret egoistisk smiley

• #13   17. mar 2015 Jeg har selv en krybbebider smiley
    Hun startede i sin tid pga. mavesår. Det forværres under stress. Ved at give hesten mulighed for grovfoder ad libitum, kan man næsten holde mavesår nede (når det er behandlet). Men der er mange ting som spiller ind.
    Min hoppe har krybbebidt i 7 år, og for 2-3 år siden fandt vi ud af det med mavesåret. Selv om hun nu ikke får stivelse, sukker, får grovfoder ad libitum, og går i løsdrift hænger vanen ved. Dog er det begrænset til når hun spiser smiley
    Krybbebidning er irriterende for vores ører, men hesten har BRUG for at udføre denne handling hvis vi ikke vil fjerne årsagen til at hesten gør det.
    Når de krybbebider bliver der udløst nogle bestemte stoffer til hjernen, som dækker smerterne/ubehaget. Derfor vil en krybbebiderrem eller anden metode til at tvinge hesten til at lade være, ikke være løsningen. Tværtimod! Det skaber frustrationer hos hesten. Tænk hvis det klør helt enormt på dit ben, men der er nogen som holder dig fast i flere timer. Du får ikke lov til at klø.. Tortur! smiley
    Krybbebidning er en svær ting. Da der er mange faktorer som spiller ind.

• #15   17. mar 2015 Men så længe du bliver ved den rideskole så er du delvis medskyldig i at hestene har det dårligt, for du er med til at holde gang i forretningen..

• #17   17. mar 2015 jeg tror godt jeg kan se hvad det er for en rideskole de står på, red selv derude for 15 år siden hvor forholdene var de samme, hestene kom kun på fold en måned i sommer halvåret hvor de så gik på sommergræs og havde sommerferie ligeså.. det var samme ejer den gang også... hvad jeg har hørt, også fra opstaldere er fold bestemt ikke noget der bliver prioriteret derude, selv de private heste kommer ikke på fold, eller rettere du kan skrive dig op til en af lufte foldene også kan hesten få en time om dagen hvor man selv skal være der og holde øje... jeg kan godt forstå du ikke vil væk fra dine veninder og hestene derude og det hjælper desværre ingenting at fortælle det til Jørgen, det er der mange der har forsøgt i årenes løb.. det eneste der kunne hjælpe var en lovændring, for som loven er skruet sammen nu er det eneste han ser, er at hestene skal gå ridetimer to timer om dagen minimum...

• #19   17. mar 2015 Tak for alle svarene jeg vil prøve at snakke med min ridelære om det smiley

Kommentér på:
Krybbe bider

Annonce