Tid, skole, hest?? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
på et tidspunkt spurgte jeg jer om i som studerende, eller gymnasieelever havde/har tid til en hest. Jeg går i 8 kl. og regner med at enten tage en 10 kl. eller direkte på en HTX, da jeg gerne vil være dyrlæge, eller noget af samme art. Jeg har her på det sidste stresset over at: Jeg kan måske snart få en hest. Jeg har ud fra en tidsplan fundet ud af at jeg skal bruge ca. 2-3 timer om dagen (maks) på hest. Jeg syntes 8 kl. sådan erfaringsmæssigt er en perf. alder... men jeg ved ikke helt om jeg har tid og hvor meget gymnasiet eller uddannelse kræver af ens fritid. Min højeste prioritet er helt klart hos hesten, så det er ikke det det handler om. Men jeg vil meget gerne høre jeres mening! For mit største ønske har i 10 år været at få min helt egen hest! (har lige nu en part 3 gange om ugen)
Håber på et svar for jeg er en meget stresset 8 kl. over denne her besluttning...
sep 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Heste: 1 Emner: 144 Svar: 1.266
feb 2013
Følger: 112 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 29 Svar: 143
okt 2013
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 215
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Jeg har fri kl 15 hver dag, og nogen gange en times lang bustur hjem bagefter.
Jeg har dog hesten hjemme. Jeg kan nå det de dage jeg bliver hentet fra skole her om vinteren. Om sommeren er det ingen problem:)
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 245
apr 2015
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 15
TUSIND TAK for svaret det er jeg rigtig glad for. Jeg ville høre dig, nu når du har lidt erfaring. Jeg har både min mor og 2 veninder til at hjælpe. Min veninde skulle måske havde part 2 gange om ugen. Jeg skal (som det ser ud nu) på et gym. der ligger 5 min fra opstaldingstedet og det ligger 15 min. fra der hvor jeg bor - på cykel! Kan det ikke godt hænge sammen med skole til kl 14-15 stykker, og lidt lektier?? Jeg er normalt ret hurtig til de der lektier;)
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 245
Angående at have en veninde som fast part/passer - genovervej og tænk det virkelig meget igennem mange gange, hvis du nu bliver utilfreds med noget, eller ikke synes det fungerer optimalt kan det ødelægge jeres venskab, så du og hun skal virkelig være indstillet på det, og være enige om hvordan tingene skal være og behandles.
Jeg er godt nok lidt sart med mit udstyr, men da jeg havde en part til min hest blev jeg irriteret over noget så simpelt som at hun vendte den nederste næserem modsat. det er jo egentlig fjollet, men det kunne jeg bare ikke have - mit udstyr er tilpasset min hest.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
En anden ting er økonomien. Det er jo dyrt at have hest, og du skal huske, at du nok ikke bliver boende hjemme for evigt. De fleste vil være nødt til at arbejde en del ved siden af studiet, hvis der skal være råd til at beholde hesten - og det tager jo også en del af tiden. Det er ikke umuligt, men noget, du skal have med i dine overvejelser.
Held og lykke med det hele.
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 129
Så ja, tror sagtens det kan lade sig gøre for dig både at have tid til skole og hest
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
Det er langt fra stressende i folkeskolen, og jeg synes heller ikke, at det var stressende i gymnasiet (jeg gik selv på mat/fys linjen på HTX), men nu hvor jeg går på en videregående uddannelse og læser til sygeplejerske, synes jeg godt, at det tit kan være stressende. Det kræver virkelig prioritering og der er somme dage, hvor jeg bare må undlade at læse alle lektierne, også høre ekstra efter i timerne, eller undlade at ride. Min hest bliver aldrig forsømt, og der går ikke en dag, hvor jeg ikke tager mig tid til at passe og pusle om ham. Men han bliver kun redet 4 dage om ugen og jeg må nedprioritere min egen træning.
Sådan er det, og jeg regner ikke med at det bliver bedre. Glæder mig bare til, at jeg er færdig
okt 2009
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 53
Jeg er lige startet på universitet og købte min nye hest 14 dage forinden jeg startede.. Så jeg har valgt igen at have hest, fordi jeg prioriterer det. Jeg skemalægger min uge, så ved jeg hvornår jeg skal hvad og ja det er et stramt program men det fungere! Dog har jeg igen arbejde ved siden af, som tager en del tid, for ellers kan det økonomisk ikke gå op.
apr 2015
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 15
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
Tid, skole, hest??