Jeres hestes sjove påfund {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne enlig godt tænke mig at høre , hvad for nogle sjove påfund jeres heste kan finde på ?
Min Alica har det med at finde på de skørestes ting, men hun kan vel næppe være den eneste
Når jeg beder hende om noget hun ikke har lyst til, ja så bakker hun og det er gerne hele vejen igennem ridehuset
Hun kan også finde på at spark op efter min fod med sit bagben eller sparke sidevejrs ud med det ene bagben
Min gamle araber dreng havde det med at når vi galopperede , så kunne han finde på at stoppe helt på, tage hovedet ned mellem benene og så stå og hoppe på stedet, det var ikke buk, men en hoppetur det fik man da
Jeg syntes det er nogle mærkelige ting som jeg aldrig har oplevet mine andre heste gøre...
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Min hest har fået en skør ide om, at hun skal tisse hver gang hun får hø. Hvis halmen kommer før høet, så tisser hun når der kommer halm - men hun tisser altid, når der fodres og høet kommer.
Når hun spiser (hun står i løsdrift) sit foder i krybben, så tager hun én bid, og mens hun tygger den, så skal hun klø sig langs hele væggen med den ene side. Når hun har tygget færdig, tager hun en mundfuld mere og skla så klø sig langs væggen igen.... Sådan fortsætter hun!
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Min pony har det med at sætte tænderne i det og trække det ind i selve løsdriften (som jeg plejer når de spiser) så stiller hun sig på modsat side - så har hun fred for min hest - da han tror der er stød i og slet ikke vil nærme sig rebet
nov 2007
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Sikke en smart lille ven du har xD
nov 2007
Lige så snart han så kommer tilbage på folden - så løber han med fuld firspring ned til min pony -
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Min gamle dreng kigger når man kommer på folden, men så vælter han også om på siden igen og nægter at rejse sig
Han er dog frisk når han først kommer ud (:
mar 2013
Følger: 58 Følgere: 97 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 719
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 310
maj 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 253
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 538
feb 2015
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 214
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 69
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Hvis du bare løfter dem så får du et tandsæt i rumpen eller hovedet eller hvad der nu er tættest på. Men hvis du lige ager hende på benet først, og venter på hun drejer hovedet væk fra dig igen, så kan du løfte dem uden problemer
Man er jo ikke en dame for ingenting vel
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
jan 2015
Følger: 26 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 16
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
jeg ved simpelthen ikke hvad der er galt med mine heste
nov 2007
sep 2015
Følger: 36 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 95
vil han ikke arbejde ligeså hårdt som jeg vil, så galopere vi da bare på stedet af arrighed.
han bliver så indbrændt at han danser rundt og leger tumpe bare fordi det ikke er det han vil andre gange må man vikle tovet om mulen om trække ham ind fra fold sådan, fordi han åbenbart er "bange" for et eller andet som har været der al den tid han har gået på den fold.
han smiler også vis han siger hej til min venindes pony coco. (tror nogle gange har er araber hingst)
pony er man jo ikke for ingenting
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men kigger jeg ud på staldgangen, så bakker hun pænt tilbage på plads igen
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
min får renset hove i en bestemt rækkefølge (en naturlig indlært adfærd/rutine vi bare har) og derved har hun næsten altid enten løftet hoven eller gjort kar til at løfte hoven når hoven så skal renses
har hun gjort klar til at løfte hoven skal jeg bare læne mig ind i siden på hende før jeg bøjer mig ned for så er hoven løftet når jeg så bukker mig så jeg skal ikke trykke hende om koden og eller bruge kræfter på at løfte hoven op på hende det er gjort for mig
min hun kan finde sin egen boks
da jeg stod i ''min'' gamle gamle stald der blev hestene bare lukket ind ved at sætte snore op og åbne bokslågerne og leddet ved hegnet så gik de bare ind i deres egen boks og så kunne man når alle hestene var i boksene bare gå hen og lukke lågerne
da jeg så kom i ''min'' gamle stald fortsatte jeg stadig lidt af denne øvelse find din egen boks med hende og det virkede fortsat en dag ville ponyen ikke ind på folden og lavede derved en 180 grader vending og lavede en galop ind mod stalden (ca 200 meter) og der var ikke nogle snore op så tænkte hurtigt shit nu løber hun væk men tænkte også arh hun løber ind i stalden
ponyen nåde stalddøren satte i fin lille trav og luntene ind i hendes boks og ventede på at jeg kom ind til hende (der stod nogen i stalden som lukkede døren og boksen indtil jeg kom op til hende)
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 53
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Han tager hovedet væk når jeg kommer med trensen når han ikke gider at forlade stalden.
Når han har meget energi, og gerne vil fremad så begynder han at hoppe de steder hvor vi plejer at starte med at galopere, eller når vi nærmer os ridebanen. og i skoven kommer han med et glædesbuk når han endelig får lov dette foregår dog kun når han er fyldt med energi
Han løfter altid næste hov. og han vil gerne kysse da han håber der falder en godbid
Han bliver fornærmet hvis han ikke får nok ros, og efter en stund demonstrerer han ved at lave en eller anden form for ballade. Og han bryder sig ikke om at vi rider med andre hvis jeg ikke har nok fokus på ham men sludrer med veninden. Så bliver han pigesur. Og på ridebanen skal jeg bare være på og fokuseret på ham, for hvis ikke demonstrerer han da også dog okay i skoven at jeg falder lidt ud
Mvh TT
sep 2004
Følger: 51 Følgere: 107 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 442
så det der med fyldte vandspande det var ca kun 10 min af gangen før hun opdagede det, for derefter at trampe rundt i den med begge forben (nogengange forsøgte hun at få alle 4 ben i den) og når den så væltede stod hun pænt og så totalt bebrejdende ud "Halooo vi har ikke mere vand!"
Min datters pony, stiller sig op og ned af min søns barnevogn på den anden side af hegnet når jeg stiller ham ude foran folden når han sover.. Begynder min søn så at pive eller vågne så kommer Bølle luntende hen til mig og brummer helt vildt for ligesom at fortælle mig at lillemanden er vågen.
og min hoppe på snart 5 år har en lidt sjov tendens når man går tur med hende o.lign.. bliver hun bange for noget løbet hun aldrig længere end tovet er, men når hun så mærker tovet strammer så sætter hun sig på røven
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Han vil fx meget gerne hjælpe med at lave hegn og går lige i hælene på en og tjekker om de sorte dimser tråden sidder i, hænger ordentligt fast.
Når han ikke gider lave noget, lader han som om, han skal tisse.
Hvis man ikke spænder hans foderspand fast, bakker han med den, mens han spiser.
Når man går på folden, løber han ind foran en, med ørene tilbage og bakker imod en, fordi han gerne vil kløes på inderlårene
Når han drikker vand, fylder han hele munden op og kaster med hovedet, så vandet flyver ud over det hele.
jun 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 105
Når man beder ham om at stå stille i længere tid ad gangen, eller han bare generelt bliver utålmodig, så flapper han helt vildt med underlæben og ser meget utilfreds ud.
Så eeeelsker han at blive kløet. Og når han bliver kløet, så nulre han alt hvad der står foran ham. Uanset om det er en anden hest, et menneske eller ting. Det skal bare nulres det hele.
Så er han den eneste hest jeg kender, som kan stå i de mest underlige stillinger på staldgangen. Nogle gange står han med krydsede forben.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 30
Når han står på staldgangen, så skal han ryste på hovedet, så kæderne rasler. Det larmer helt vildt, og han har altid gjort det (vi har haft ham i otte år nu, og kan ikke vende ham af med vanen). Til gengæld så nusser han igen, når han bliver gnubbet på hals og skulder, og han falder altid næsten i søvn, når han skal have hovedtøj på. Og han kan tage strigler og hovrensere i munden, og svinge med dem og se fjollet ud
Mht mad, så kan han være ret sur overfor andre heste i stalden. Han står ved siden af heste, der kan kigge over boksvæggen, og ned på ham og hans krybbe - og det er jo MEGET strengt! Så Kahjal tager en masse mad i munden, og så kaster han med hovedet og lægger ørene. Det er bare ikke så smart, for han kaster mad op på boksvæggen, som naboen så kan spise af, så naboen bliver jo ved med at kigge på ham
Jeres hestes sjove påfund