{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Jeres hestes sjove påfund {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne enlig godt tænke mig at høre , hvad for nogle sjove påfund jeres heste kan finde på ?
Min Alica har det med at finde på de skørestes ting, men hun kan vel næppe være den eneste smiley

Når jeg beder hende om noget hun ikke har lyst til, ja så bakker hun og det er gerne hele vejen igennem ridehuset

Hun kan også finde på at spark op efter min fod med sit bagben eller sparke sidevejrs ud med det ene bagben

Min gamle araber dreng havde det med at når vi galopperede , så kunne han finde på at stoppe helt på, tage hovedet ned mellem benene og så stå og hoppe på stedet, det var ikke buk, men en hoppetur det fik man da

Jeg syntes det er nogle mærkelige ting som jeg aldrig har oplevet mine andre heste gøre...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hestes sjove påfund
  • #1   6. nov 2016 Hmmm.. Synes det meste af det lyder som heste, der har ondt. smiley

Min hest har fået en skør ide om, at hun skal tisse hver gang hun får hø. Hvis halmen kommer før høet, så tisser hun når der kommer halm - men hun tisser altid, når der fodres og høet kommer.

Når hun spiser (hun står i løsdrift) sit foder i krybben, så tager hun én bid, og mens hun tygger den, så skal hun klø sig langs hele væggen med den ene side. Når hun har tygget færdig, tager hun en mundfuld mere og skla så klø sig langs væggen igen.... Sådan fortsætter hun! smiley

• #2   6. nov 2016 Mille har da også fundet på nogle mærkelige ting engang imellem; Der var en periode, hvor at hver gang jeg lagde benene til hende, til fx galop og det ikke passede ponyen, så bukkede hun eller sparkede ud efter mine ben. Hun kan da også finde på at bakke, hvis der er noget hun ikke lige gider smiley

• #3   6. nov 2016 Jeg har et reb i min løsdrift som jeg kan dele løsdriften med når hestene får mad. Det er fastbundet til en stolpe i stalden.

Min pony har det med at sætte tænderne i det og trække det ind i selve løsdriften (som jeg plejer når de spiser) så stiller hun sig på modsat side - så har hun fred for min hest - da han tror der er stød i og slet ikke vil nærme sig rebet smiley

profilbillede
  • #4   6. nov 2016 Her ser i ham på modsat side

profilbillede
  • #5   6. nov 2016 LittleJohn:
    Sikke en smart lille ven du har xD

• #6   6. nov 2016 Jep - hun er klog - når skimlen ikke vil rides eller arbejde - så halter han på højre forben

Lige så snart han så kommer tilbage på folden - så løber han med fuld firspring ned til min pony -

• #7   6. nov 2016 Så er det da heller ikke nemt.

Min gamle dreng kigger når man kommer på folden, men så vælter han også om på siden igen og nægter at rejse sig smiley
    Han er dog frisk når han først kommer ud (:

• #8   6. nov 2016 Min skønne araber/dv og jeg var på tur, hvor han var bange for en bunker i skoven, og så viser jeg ham vejen derind, så er den ikke farlig længere, da man også lige kunne nå en tot græs i hovedhøjde så smiley Næste bunker vi kommer til, går han selv hen til (rider med helt løse tøjler), og han går helt ind i den næsten, og så nupper han lige en tot græs selv smiley Kloge hest jo..

• #9   6. nov 2016 Mille nusser altid bagi, når hun får renset hove smiley

• #10   6. nov 2016 Min vrinsker altid når hun ser jeg kommer, men gider aldrig komme, så skal altid ud og hente hende alligevel. også har hun samme vane som bidløse Madsens, hun skal altid tisse, når hun hører man begynder at rasle med fodret smiley

• #11   6. nov 2016 Min tager hatten af en hvis den ikke er spændt fast xd

• #12   6. nov 2016 Hvis jeg giver Lanse massage giver han mig massage smiley Ved at stå og nule med mulen smiley

• #13   6. nov 2016 Min unghest leger nogen gange med biddet, når hun får hovedet tøjet af. Hun SKAL også gabe 1738749750750690458607 gange inden man kan spænde hovedtøjet smiley

• #14   6. nov 2016 Min hoppe skal du spørge om lov før du renser hendes forhove smiley

Hvis du bare løfter dem så får du et tandsæt i rumpen eller hovedet eller hvad der nu er tættest på. Men hvis du lige ager hende på benet først, og venter på hun drejer hovedet væk fra dig igen, så kan du løfte dem uden problemer smiley
    Man er jo ikke en dame for ingenting vel smiley

• #15   6. nov 2016 Min dame vender ofte røven til en mens hun bakker mod en, og folk springer for livet da de tror hun vil sparke. Tinka vil bare gerne kløs på rumpen :).

• #16   6. nov 2016 Når jeg skal rense min part's baghove, så går jeg om bag til ham mens jeg ager han og kører så min fingere ned til hans hov, mens jeg læner mig lidt op ad ham...så løfter han altid selv hoven op, og hvis jeg så tager fat i den, så skal den strækkes helt ud;,D, og og helt om bag hved...? Og så blir man måske lidt bange, fordi det virker som om han vil sparke mig:-/ og så går jeg væk fra ham(frem) og så står han bare der med den ene baghov stærkt helt ud...;,,D og det ser altså temmelig dumt ud......

• #17   6. nov 2016 Tjaa min tidligere Irish cob sprang over hegnet, når det ikke lige passede hende at stå på folden, og min nuværende lille bølle af en hest han går under smiley

jeg ved simpelthen ikke hvad der er galt med mine heste smiley

• #18   6. nov 2016 Aimee - min hoppe, irish cob kan også komme ud af folden uden at lægge spor - selv om jeg har 3 tråde på

• #19   6. nov 2016 min pony dreng, han har nogle sjove idér engang imellem, feks.
    vil han ikke arbejde ligeså hårdt som jeg vil, så galopere vi da bare på stedet af arrighed.
    han bliver så indbrændt at han danser rundt og leger tumpe bare fordi det ikke er det han vil smiley smiley andre gange må man vikle tovet om mulen om trække ham ind fra fold sådan, fordi han åbenbart er "bange" for et eller andet som har været der al den tid han har gået på den fold.
    han smiler også vis han siger hej til min venindes pony coco. (tror nogle gange har er araber hingst)
    pony er man jo ikke for ingenting smiley

• #20   6. nov 2016 Tjaaah... min hyps er ved at lære at stå på staldgangen, uden at være bundet. Når jeg kan høre, at hun går fremad og jeg så brummer 'naaaah!' af hende, så stopper hun, men gør ellers ikke mere.

Men kigger jeg ud på staldgangen, så bakker hun pænt tilbage på plads igen smiley

• #21   6. nov 2016 min hun prutter næsten altid lige før jeg skal rense hendes baghove

min får renset hove i en bestemt rækkefølge (en naturlig indlært adfærd/rutine vi bare har) og derved har hun næsten altid enten løftet hoven eller gjort kar til at løfte hoven når hoven så skal renses

har hun gjort klar til at løfte hoven skal jeg bare læne mig ind i siden på hende før jeg bøjer mig ned for så er hoven løftet når jeg så bukker mig så jeg skal ikke trykke hende om koden og eller bruge kræfter på at løfte hoven op på hende det er gjort for mig

min hun kan finde sin egen boks
    da jeg stod i ''min'' gamle gamle stald der blev hestene bare lukket ind ved at sætte snore op og åbne bokslågerne og leddet ved hegnet så gik de bare ind i deres egen boks og så kunne man når alle hestene var i boksene bare gå hen og lukke lågerne

da jeg så kom i ''min'' gamle stald fortsatte jeg stadig lidt af denne øvelse find din egen boks med hende og det virkede fortsat en dag ville ponyen ikke ind på folden og lavede derved en 180 grader vending og lavede en galop ind mod stalden (ca 200 meter) og der var ikke nogle snore op så tænkte hurtigt shit nu løber hun væk men tænkte også arh hun løber ind i stalden

ponyen nåde stalddøren satte i fin lille trav og luntene ind i hendes boks og ventede på at jeg kom ind til hende (der stod nogen i stalden som lukkede døren og boksen indtil jeg kom op til hende)

• #22   6. nov 2016 min pony, har fundet ud af at når man er oppe at ride, skal man af for at fjerne hans lort fra banen. Så hver gang jeg hopper op, går der ikke lang tid før jeg skal af. og han kan altså finde på at lave mikro pøller, for at få mig af. mange gange på en ridetur. smiley

• #23   6. nov 2016 Tindur gør det samme som Tinka.. Bakker numsen ind i en for han vil gerne kløs.. smiley dog har jeg erfaret at gør jeg det så får han en mere dominerende adfærd så jeg har stoppet med at klø ham der..på resten af kroppen gør ingen forskel smiley
    Han tager hovedet væk når jeg kommer med trensen når han ikke gider at forlade stalden. smiley
    Når han har meget energi, og gerne vil fremad så begynder han at hoppe de steder hvor vi plejer at starte med at galopere, eller når vi nærmer os ridebanen. smiley og i skoven kommer han med et glædesbuk når han endelig får lov smiley dette foregår dog kun når han er fyldt med energi smiley
    Han løfter altid næste hov. smiley og han vil gerne kysse da han håber der falder en godbid smiley

Han bliver fornærmet hvis han ikke får nok ros, og efter en stund demonstrerer han ved at lave en eller anden form for ballade. Og han bryder sig ikke om at vi rider med andre hvis jeg ikke har nok fokus på ham men sludrer med veninden. Så bliver han pigesur. smiley Og på ridebanen skal jeg bare være på og fokuseret på ham, for hvis ikke demonstrerer han da også smiley dog okay i skoven at jeg falder lidt ud smiley

Mvh TT

• #24   6. nov 2016 Min gamle unghoppe som dog nu er solgt, synes at vand var PISSE sjovt..!
    så det der med fyldte vandspande det var ca kun 10 min af gangen før hun opdagede det, for derefter at trampe rundt i den med begge forben (nogengange forsøgte hun at få alle 4 ben i den) og når den så væltede stod hun pænt og så totalt bebrejdende ud "Halooo vi har ikke mere vand!"

Min datters pony, stiller sig op og ned af min søns barnevogn på den anden side af hegnet når jeg stiller ham ude foran folden når han sover.. Begynder min søn så at pive eller vågne så kommer Bølle luntende hen til mig og brummer helt vildt for ligesom at fortælle mig at lillemanden er vågen. smiley

og min hoppe på snart 5 år har en lidt sjov tendens når man går tur med hende o.lign.. bliver hun bange for noget løbet hun aldrig længere end tovet er, men når hun så mærker tovet strammer så sætter hun sig på røven smiley

• #25   6. nov 2016 Kato er mester i sjove påfund!

Han vil fx meget gerne hjælpe med at lave hegn og går lige i hælene på en og tjekker om de sorte dimser tråden sidder i, hænger ordentligt fast.

Når han ikke gider lave noget, lader han som om, han skal tisse.

Hvis man ikke spænder hans foderspand fast, bakker han med den, mens han spiser.

Når man går på folden, løber han ind foran en, med ørene tilbage og bakker imod en, fordi han gerne vil kløes på inderlårene smiley

Når han drikker vand, fylder han hele munden op og kaster med hovedet, så vandet flyver ud over det hele.

• #26   7. nov 2016 Borlis gør også mange spøjse ting.

Når man beder ham om at stå stille i længere tid ad gangen, eller han bare generelt bliver utålmodig, så flapper han helt vildt med underlæben og ser meget utilfreds ud. smiley

Så eeeelsker han at blive kløet. Og når han bliver kløet, så nulre han alt hvad der står foran ham. Uanset om det er en anden hest, et menneske eller ting. Det skal bare nulres det hele.

Så er han den eneste hest jeg kender, som kan stå i de mest underlige stillinger på staldgangen. Nogle gange står han med krydsede forben. smiley

• #27   7. nov 2016 Kahjal har også mange sjove vaner. Når vi er færdige med at ride, og skal samle klatter op, så følger han bare efter én, selvom man ikke har fat i tøjlen. Og så skal han tit stoppe op og "kigge", han står nærmest og mediterer, mens han får et overblik over ridehuset eller ridebanen. Og han kan stå der i flere minutter, inden han kan overtales til at komme med videre smiley

Når han står på staldgangen, så skal han ryste på hovedet, så kæderne rasler. Det larmer helt vildt, og han har altid gjort det (vi har haft ham i otte år nu, og kan ikke vende ham af med vanen). smiley Til gengæld så nusser han igen, når han bliver gnubbet på hals og skulder, og han falder altid næsten i søvn, når han skal have hovedtøj på. Og han kan tage strigler og hovrensere i munden, og svinge med dem og se fjollet ud smiley

Mht mad, så kan han være ret sur overfor andre heste i stalden. Han står ved siden af heste, der kan kigge over boksvæggen, og ned på ham og hans krybbe - og det er jo MEGET strengt! Så Kahjal tager en masse mad i munden, og så kaster han med hovedet og lægger ørene. Det er bare ikke så smart, for han kaster mad op på boksvæggen, som naboen så kan spise af, så naboen bliver jo ved med at kigge på ham smiley smiley

Kommentér på:
Jeres hestes sjove påfund

Annonce