Ondt i kroppen efter motion.. {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere.
Ja som overskriften siger, så får jeg utrolig ondt i kroppen efter motion, det drejer sig om knæ, hofter og tæer..
Jeg var i weekenden til stafet for livet hvor vi, til dem som ikke ved det, gik nogle runder og samlede penge ind til kræftens bekæmpelse
En runde var på 500 meter eller 3 km, alt efter hvilken man gik. Jeg gik den på 3 km 3 gange og de andre rigtig mange gange også. Har ca gået et sted mellem 20-25 km på de 20 timer det nu varede. Men forstår ikke hvorfor jeg får så ondt.. Tærende kender jeg svaret på, men knæ og hofter er jeg lidt usikre på. Knæene er blevet erklæret uhelbredelige med løst brusk under knæskalderne, men der burde ikke være smerter når jeg går på blødt underlag (Vi gik på et stadion).. Hofterne gør bare ondt, og det har jeg simpelthen ingen anelse om hvad er..? Så er der andre der får ondt når de går/løber?
Det er vigtigt at sige at jeg er helt ude af form, men kender forskel på at værd øm og have ondt.. Samt at jeg er ved at få fat på en læge..
Fortsat god dag
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.267
For mig hjælper det at træne langsomt op, så man ikke starter ud med de helt enorme distancer. Jeg er selv meget aktiv, og cykler mellem 60-140 km 3 gange om ugen, løber og går en masse. Jeg startede dog langt blødere ud med det hele, så min krop langsomt kunne på bygget muskulaturen rundt om de svage punkter (knæ), op til at jeg trænede. Så måske er det, det samme med dig, at du simpelhen bare ikke har styrken til den valgte mængde træning?
jul 2011
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 182
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Men forkert fodtøj, forkert bevægelses mønster, der er 1000 muligheder
jul 2011
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men hvis du er teenager, så kan forandringer i din krop måske også spille ind- særligt hofterne, som jo vokser en del i bredden i de år
jul 2011
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 247
jul 2011
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
Jeg har fået erklæret utrolig løse skulderled, som gør, at mit kraveben ikke sider fast samt bruskbeskadigelser i begge knæ. Mine knæ plager mig sommetider en del, og det er specielt under løb. Det handler virkelig om at træne langsomt op. Så det, at du har gået så langt, kan sagtens have trigget det.
Bedste måde at styrke dine knæ, er øvelser som styrker musklerne i knæene, svømning og cykling. Når du har gjort dette i et godt stykke tid og holdt dig fuldstændig fra løb mm. Så kan du starte med at gå længere distancer, og her taler vi om LIGE distancer - for mange sving belaster knæene. Derefter små distancer i løb, også uden sving. Når du har arbejdet med dette, og der ingen smerter har været, burde du kunne klare kortere distancer med ikke alt for mange og for skarpe sving
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Ondt i kroppen efter motion..