{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Redet i 4 år ? Nej tak.. {{forumTopicSubject}}


På min venindes ridehold er der lige startet en ny pige.. Vi går i paralalklasse med hende og hun er bare et omvandrene ikon for snobber ;P
Nå men så her i tirsdags var jeg taget med min veninde ud på rideskolen for at se hende snobben (vi kalder hende "Yrsa") "Yrsa" (;P) ride.. Vi spurgte så "Yrsa" hvor lang tid hun havde redet og dér sagde hun at hun var i gang med sit 4. år..
Men så da de red, skulle de til at gallopere, og det ville hun ikke.. Så skulle de springe over en bom der var "klisteret fast til jorden" ;P men det ville hun heller ikke..
Nå men så da de var færdige med at ride skulle de hjælpe hindanden nede i stalden med at sadle en hest af der hedder Floris. Det ville hun ikke, hun listede sig bare ud af stalden og tog hjem..
Nå men så nogle dage senere skulle min veninde til ridemærkeundervisning og der var "Yrsa" også med.. De snakkede lidt om nogle ting de godt vidste i forvejen, såsom vallaker, hopper, hingste, farver og så videre.. Men så spurgte "Yrsa" om en hest godt kunne være to køn på én gang ? Altser fx. vallak og hingst ????

HAHAHAHAH...
Som om hun har redet i 4 år ? Pladder med hende..

Syn's bar lig i skulle høre det ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redet i 4 år ? Nej tak..
  • #1   17. mar 2007 Jeg har nu nærmere ondt af pigen.

  • #2   17. mar 2007 heh, godt så ! smiley

  • #3   17. mar 2007 HAHA xD

    Men glem ikke, at man lærer ikke særlig meget på en rideskole. Jeg har redet 4 år, både rideskole og privathest. Der er nogle på nogle af rideskolerneder har redet 8-9 år, og jeg rider meget bedre end dem, og ved meget mere, men man lære jo ikke noget om hestens pleje på de fleste rideskoler !


  • #4   17. mar 2007 Haha smiley

  • #5   17. mar 2007 PomFritten - Dumle !
    Men aligevel ? Skridte/trave over en bom ? Hestens køn ? Det syntes jeg man burde kunne..


  • #6   17. mar 2007 Katrine Schultz - Møgskeen
    Må jeg spørge hvorfor ? =) Forstår ikke ?


  • #7   17. mar 2007 En hest kan vel egentligt godt være både vallak og hingst, hvis den kun har en "kulge" så der den vel begge dele xD ?

  • #8   17. mar 2007 Fordi du sidder og taler ondt om hende. Jeg synes ikke du kan være det bekendt.

  • #9   17. mar 2007 Ja Shella, det vil jeg nemlig også mene, hvis den er klaphingst eller urhingst ;b

  • #10   17. mar 2007 Ikke for at forsvare mig eller være ond.. Men syns ikke jeg taler rigtig ONDT om hende men hun lyver og da lige op i ansigtet.. For første gang hun var til ridning på min venindes ridehold sad hun og fægtede med hænderne en ½ meter fra hinanden over hesten og hun bruger ikke benene men pisker den kun.. Syns bare det var lidt tarveligt af hende at lyve os op i ansigtet..
    Og det dermed vallak og hingst var noget jeg sagde sådan i kunne forstå hvad jeg mente med at være to ting på en gang.. Altser hun sagde vist at om den kunne være hoppe og vallak på samme tid..

    Håber ikke i bliver sure på mig???


  • #11   17. mar 2007 Hvis det var mig der blev talt sådan om, så havde jeg givet dig en lussing, eller i hvert fald blevet rigtig sur på dig.

    Men okay, fint, at du siger, at du ikke mener det ondt.


  • #12   17. mar 2007 <b>Er i alle sammen sure på mig nu ='( ??</b>

  • #13   17. mar 2007 Hun kan da godt ha haft redet i 4 år, kender da nogle der har redte i længere tid, men de tør næsten ikk gallopere, fordi de aldrig har fået lov til der hvor de red,.. de har altid bare skulle ride efter hinanden og kun en ad gangen måtte galopere, og når de skulle springer måtte de ikk springe særlig højt, og de SKAL TRAVE mod springet.. og de springer ca. 3 gange om året...

    Så tror ikk det så mgete med, hende, det er nærmere de stedre hun har redet, der nok ikke har givet hende chancen for at blive mere modig..


  • #14   17. mar 2007 okay. men glem som sagt ik at man ik lære alverden på en rideskole.

  • #15   17. mar 2007 Okay.. =) Jeg er ked af hvis jeg har gjordt nogen her inde sure elelr noget.. Men syns bare det var ondt af hende.. Men ved jeg ikke nu ? ;P

    Tak og undskyld alle sammen !


  • #16   17. mar 2007 Altså ude på den rideskole som jeg går på, lærer vi ikke noget om hestens rygt og pleje, så tror altså det kommer an på hvilken rideskole man går på...

  • #17   17. mar 2007 Hestene på sådan en rideskole løber jo bare efter hianden .. jeg synes ikke man lær noget som helst ved det .. Da jeg kom på privatgård begyndte jeg først at få lært hvordan man fik en hest i galop ?

  • #18   17. mar 2007 Rebekka Team Jetsmark:

    bestemt Ikke enig..

    På næsten alle de rideskoler jeg kender, rider man bare efter hinaden, fordi man er 6-7 på holdene bliver der gjort mindre i hvordan den enkeltes holdning.. men på private hvor man kun er 1-3, har ridelæren meget mere tid til at koncentrere sig om den enkeltes ridning..


  • #19   17. mar 2007 Til de andre: Hvorfor er det totalt ondt ?!., Hun siger vel bare noget sjovt hun har oplevet, og ikk andet ?!.

  • #20   17. mar 2007
    *Team DYR, Frederikke* =D , : Ja og hun siger hun lyver hende lige op i hovdet uden at vide om det overhovedet er sandt .
    Respekt løst.


  • #21   17. mar 2007 - Rebekka'(: *Team Jetsmark* smiley . : Det er jo forskelligt fra rideskole til rideskole. Jeg syntes det er vigtigt at lære noget om hesten rygt og pleje. Men det lære man altså bare ikke på særlig mange rideskoler. Men respekt for de rideskoler hvor man gør det xD

  • #22   17. mar 2007 Helt ærlig... Du bør skamme dig.... magen til mobning er det... Hvordan ville du ikke have det med at man gjorde grin med dig??? og jo en hingst kan også godt være en vallak... og det vidste du ikke... ??? Så kom ikke her og være klog... jeg syntes det er så fejt og ondt at gøre grin med andre folk.. om de så lyver eller hvad de gør... hun har nok følt sig dum over at hun ikke kan det samme som jer... og kun godt hun tager ridemærker så hun får lært noget...

    Man skal huske at behandle andre som man selv ønsker at blive behandlet.... smiley


  • #23   17. mar 2007 Og nej man lære ikke meget på en rideskole.... jeg lærte først at ride dressur da jeg fik en halvpart på en privat gård... og der havde jeg redet i 5 år... jeg kan ikke have når andre laver grin med andre.... jeg kan kun forstille mig at sådan en pige ikke vil gøres til grin... og siger så bare at hun har redet før... piger på rideskole kan være noget så hårde ved hinanden.... og syntes man bør hjælpe hinanden istedet..

  • #24   17. mar 2007 Stine Heide: Enig smiley !

  • #26   17. mar 2007 Stine Heide .: det med hingst og vallak fik jeg også skrevet længere oppe (;

  • #27   17. mar 2007 <b>TIL ALLE:
    HVIS I BLIVER SÅ SURE OVER JEG VIL DELE MINE OPLEVELSER MED JER SKAL JEG NOK PRØVE AT LADE VÆRE.. JEG VILLE JO BARE FORTÆLLE HVAD JEG HAVDE OPLEVET IKKE?
    mEN SKAL JEG SLETTE DENNE TRÅD ELLER SKAL JEG LADE DEN STÅ SÅ JEG KAN BLIVE SVINET TIL RASTEN AF DAGEN? DET BESTEMMER I...</B>


  • #28   17. mar 2007 Frederikker fordi det rent faktisk er mobning sådan som hun skriver det i indlæget... hun laver sjov med nogle ting pigen ikke ved om... og griner af det... det er mobning... pigen spørger om en hingst også kan være en vallak altså prøver hun rent faktisk at lære noget... ved at spørge andre... det er da den måde folk lære noget nyt på ved at sørge andre til råds... det har jeg hvertfald gjort alle de år jeg har redet... man lærer ikke noget uden at spørge.... og lære ved det... sådan er det inden for alt.. ikke kun ridningen..

  • #29   17. mar 2007 Shella.. ja det så jeg godt... smiley der er faktisk mange der ikke ved det.. så kan godt forstå hun spørger det... tror heller ikke mange på en rideskole ved det... en hingst med en kugle.. er en klaphingst... så den er i og for sig også en vallak..

  • #30   17. mar 2007 <b>ALLE JER DER ER SURE ELLER KEDE AF DET, VÆR SØDE AT SKRIVE TIL MIG I EN PB..

    Hvis der er nogen der gider høre på mig ?


  • #31   17. mar 2007 Stine Heide .: hehe nemlig ;b og så det ikke smart at spille klog hvis man ikke selv er for kvik ;B


  • #32   17. mar 2007 Charlotte... Ja... det sker nemlig rigtig tit... jeg har endnu ikke oplevet en rideskole uden folk tror de skal være bedre end andre.. og det er ikke altid det hjælper at nogen for deres egne heste.... så går det over i jalousi.. og det er vel ofte det der er problemet på rideskole.. at eleverne kan være jaloux på hinanden over mange ting..

    jeg syntes også det er utroligt at man ikke går mere ind i at lære eleverne og røgt og pleje og om sygdomme osv.... de rideskole jeg har været på.. har hestene altid været gjort klar... og man bare satte sig op at ride på dem... det var ikke tit man fik lov til at børste dem.. eller prøve at sadle op.. så man får nogle problemer når man selv skal prøve det hele på egen hånd... og ridemæssigt lære man jo faktisk også kun skridt trav og galop, stoppe hesten og kunne dreje den.. det var de ting jeg lærte på rideskole..... vi fok dog lov at springe.. men ja.. det har jo sikkert heller ikke været rigtigt når man ikke lære noget dressur mæssigt.:)


  • #33   17. mar 2007 pernille jeg er ikke sur på dig... men gør dig nærmere opmærksom på at det rent faktisk er mobning sådan du køre det på.. an skal huske på at tænke over hvordan man selv ville have det med den måde hvis andre snakkede om en.... det er noget andet hvis den anden person selv syntes det er sjovt og griner med på det... så er det jo ikke monbning.. smiley

Kommentér på:
Redet i 4 år ? Nej tak..

Annonce