28. jul 2005 Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
haha, læs min Påske-artikel! haha, læs min Påske-artikel!
Jaah, jeg er med på et valghold i avis (kommunikation), og jeg kunne meget godt tænke mig at være journalist ... skal lige advare om at der ikke er blevet læst korriktur på den endnu!
-----------------------------
<b>Påske – inn eller yt?</b>
Mange anser Påsken for den kristelige højtid, hvor Jesus steg op fra de døde. Men denne, egentlig temmelig makabre, fejring er i hvert fald ikke, hvad Påsken er for os mennesker her i dag.
Tja, lad os starte med Påsken for de middelaldrende kvinder. Karrygule og lortebrune kyllinger og påskeharer dominerer de overpyntede huse. De små chokoladeæg som absolut ikke smager godt, ligger i enhver krog – selvfølgelig i en ”sød” rede af visne kviste fra haven. En overflod af pap der går til spilde (æv – her kan denne skabelon af ægget ikke være) ligger i alle papirkurve, og ikke at glemme det rimelig overdrevne brev fra den tilsyneladende afsender: Påskeharen, som altid ligger i postkassen. Sjovt nok finder man dem aldrig hos ægtepar uden børn.
Påsken for børnene er … ja, hvis man skal beskrive den med et ord, som dækker helt: Usund. Slik, slik, slik! To små påskeæg af chokolade for en tier, 5 for tyve. Ultra grimme påskeharer med en minimalistisk vingummi indeni – halvtreds kroner. Påskemorgen med et propfyldt med slik, og højtiden er garanteret den der, lige efter julen, er den fedeste. Men sødt er godt – og hvilke børn hader Påsken?
Ja, det værste synspunkt for Påsken er nok os teenagers. Omgivelserne bliver efterhånden tisgule, og man man med et andet ord kalde Påsken for ”Den Dårlige Chokolades Højtid”.
Ej okay, jeg tager mine ord i mig igen. Jeg mente ikke at det værste synspunkt for Påsken er teenageres. Den er jo klart reserveret til Kirken.
Noget kedeligere findes næsten ikke, og der burde være delte meninger om, hvorvidt en mands opstandelse fra ale de andre døde burde fejres. Jamen forstå mig ret: Hvis en landmand (nu tager vi Jens Hansen som eksempel) stod op fra de døde, ville ingen tro på det, og de der gjorde ville nok nærmere definere det som uhyggeligt og ulækkert. Der ville ikke just blive lavet en <i>højtid</i>.
Alt i alt er Påsken for domineret af små, grimme dyr som kaniner og høns til at være med i Højtiderne Top 3. Men hva’ faen – de voksne skal jo også have lidt sjov en gang imellem …
---------------------------------------
Hvad synes du om den? :b
Mvh Røsle
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
. især påskeharen dx !
- jeg og nogle andre sad og klippede gækkebreve i timerne i sidste uge og vores klasselærer flippede bare !
hun hader påske tror jeg dx '
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
haha, læs min Påske-artikel!