{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Sabbatår {{forumTopicSubject}}

Hej Hg!
Jeg er desværre mere eller mindre tvunget ud i et sabbatår, da den uddannelse jeg ønsker først tager ind i 17 smiley
Så derfor overvejer jeg at arbejde et år, så jeg får noget livserfaring og penge på kontoen.
Men hvor har I arbejdet i jeres sabbatår og hvordan var der for jer at arbejde et år? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sabbatår
  • #1   4. feb 2016 Jeg var en uge i en stald i Sønderjylland rigtigt fedt men fandt ud af at det ikke var noget jeg gad lave hver eneste dag så tog hjem igen og tager så mange ekstra timer jeg kan på mit arbejde i Kvickly smiley

• #2   4. feb 2016 Som afløser på plejehjem.
    Det er jeg rigtig glad for
    Har arbejdet der siden november 2014 (har haft 2 sabbatår) og i gennemsnit 23 timer om ugen siden januar 2015.
    Ulempen er, man ikke kan være sikker på så meget arbejde, som man gerne vil have.

• #3   4. feb 2016 Hvad har du af opgaver på plejehjemmet? smiley

• #4   4. feb 2016 Jeg arbejder i en stald smiley

• #5   4. feb 2016 Jeg skal ca det samme som hjælperne, personlig pleje, lave frokost/aftensmad, det sociale
    Så der er nogle grænser der lige skal overskrides, men for mig var det ikke slemt
    Man må dog ikke give piller, medmindre man har fået lov og oplæring.

• #6   4. feb 2016 hvis jeg havde et sabbatår ville jeg klart tage herned et par måneder (eller noget lignende) smiley
    https://www.facebook.com/katja.berg/posts/10206035037258643

• #8   4. feb 2016 Jeg blev student i sommers og er halvvvejs i mit sabbatår smiley Det er gået med at arbejde som tilkaldevikar på en folkeskole, og så er jeg én dag om ugen frivillig lektiehjælper. Jeg sparer op til at kunne flytte hjemmefra og generelt bare stable en god opsparing på benene - jeg har ikke været ude at rejse som ALLE ellers gør, og jeg regner egentlig ikke rigtig med det. Jeg synes faktisk det har været fint at tage et år, hvor jeg bare holder pause. Jeg ville have et sabbatår uanset hvad.
    Det kommer nok også an på, hvordan man er som person. Men jeg har haft det helt fint med bare at arbejde i det her år og holde lidt pause fra det hele inden jeg starter til sommer smiley Nysgerrig - hvilken uddannelse ønsker du?

• #9   4. feb 2016 Jeg vil gerne være flyveleder smiley
    Men tilkaldevikar var måske en mulighed. Jeg arbejder allerede nu som lektiehjælper på mit gymnasium, så der har jeg da lidt erfaring smiley

• #10   4. feb 2016 Det er ikke sikkert det er så nemt at blive tilkalder vikar. Jeg har stået skrevet op i et halvt år og har stadigvæk ikke haft ringet til mig. Og det er selvom de tidligere har brugt min søster og været rigtig glade for hende. De vælger bare lærer og lære studerende fremfor andre smiley

• #11   4. feb 2016 Flyveleder - vildt smiley Jeg har INGEN erfaring med børn og unge whatsoever, det nævnte jeg også i min ansøgning, men alligevel blev jeg skrevet på listen og kaldt ind en uge efter. Har en fornemmelse af at skolen måske har brug for vikarer. Tror jeg sendte ansøgninger til måske 10 skoler og blev så kun kontaktet af den ene - men jeg tror bestemt det er muligt, der er mange som i deres sabbatår er tilkaldevikarer smiley

• #12   4. feb 2016 Ja, jeg må jo bare ud med en masse ansøgninger smiley

• #13   4. feb 2016 Hvad er nu det for noget? Det er da træls. Du ved jo hvad jeg har lavet smiley

• #14   4. feb 2016 De skrev, at uddannelsen er skudt til 17 smiley
    Nårh men, jeg kommer nok ikke ud til køerne smiley

• #15   4. feb 2016 Jeg gad godt være vikar på en skole, men det bliver jeg nok ikke i det her sabatår. Tror jeg ender med et job i Kvickly ^^'

• #16   4. feb 2016 Så som jeg ser det, så er der en del, der har sabbatår i en større butik? smiley

• #17   4. feb 2016 Øv hvor træls.. Hvad med Malmö?
    Og nej, det gør du nok ikke smiley

• #18   4. feb 2016 Håber det bliver i 17 smiley

• #19   4. feb 2016 Jeg arbejde i stald, stoppede efter et halvt år, og så begyndte jeg at kører med aviser om morgen, fik mellem 1500-3000 kr udbetalt pr måned. Så okay for 1/2 - 1 times arbejde ??

• #20   4. feb 2016 Fra jeg var færdig på gymnasiet til jeg begyndte på min uddannelse gik der to og et halv år.
    Det var ikke frivilligt/planlagt.
    Jeg startede med at arbejde som pædagogmedhjælper i en børnehave/vuggestue. Det var oplagt, for jeg overvejede at blive pædagog. Jeg fandt dog under det arbejde ud af, at jeg ikke skulle være pædagog.
    Herefter fik jeg arbejde i et køkken i en børnehave. Det var et rigtig godt job for mig, indtil jeg startede på uddannelse.

Da jeg var færdig med gymnasiet og indså at jeg ikke kom ind på uddannelse med det samme, var jeg rigtig ærgerlig over det, da jeg følte jeg så ville være "gammel" når jeg startede på uddannelsen (jeg startede sent i skole, da jeg startede i folkeskole). Denne følelse havde jeg helt til jeg startede på uddannelsen. Efter jeg var startet på uddannelsen fik jeg det helt omvendt. Jeg har været ekstremt glad for at jeg ventede med at starte uddannelse, da jeg tydeligt kunne mærke at jeg var blevet en del mere moden, siden jeg blev færdig på gymnasiet.
    Så min erfaring siger mig at du bestemt ikke skal være ked af, at måtte tage et sabbatår.

Under uddannelse har jeg arbejdet som tilkaldevikar på et forsorgshjem. Det har været helt perfekt for mig, da jeg ikke har haft nogle faste vagter og derfor har haft mere fleksibilitet.

• #21   4. feb 2016 Jeg havde et fantastisk sabbatår sidste år smiley Først arbejdede jeg i Florida i en dressurstald som working student og fik en hel masse erfaring og undervisning. På vej hjem tog jeg lige en uge i New York. Så var jeg hjemme og holdt jul, inden jeg rejste til New South Wales i Australien, hvor jeg arbejdede lønnet som rytter. Jeg havde fri næsten hele weekenden, og derfor mulighed for at køre på ture til Sydney, se delfiner, tage i vandland, besøge Blue Mountains, tage til stævner og dyreskuer og meget mere. Efter det rejste jeg rundt på Australiens østkyst et par måneder.
    Jeg har mødt så mange skønne mennesker og lært så meget! Helt vidunderligt!
    Jeg synes det er lidt ærgerligt at mange bruger størstedelen af året på et eller andet kedeligt job, for så at give alle pengene til et rejsebureau. Meget hellere arbejde mens man er af sted, og så endda med noget man gerne gjorde frivilligt!

• #22   4. feb 2016 jeg var 2 mdr. i wales og arbejde på et stutteri, og en kort stund på en skole for handicappede.
    Og ellers var jeg også på plejehjem, hvor jeg både kørte dag, aften og nat, jeg havde dog været der 2 år forinden også, bare i weekend og ferie. Det var jeg MEGET glad for, og er der stadig weekender og ferie nu hvor jeg går i skole igen smiley

• #23   25. feb 2016 Det var rigtig svært at finde arbejde.. Jeg gik fra Juni til midt oktober uden noget job og uden indtægt..
    Det jeg så har fået er vikar, så intet fast..
    Det er desværre ikke bare lige at få et fast arbejde i en butik, eller andre steder.. Jeg tjener i hvert fald meget mindre end jeg havde håbet, og arbejder meget mindre end jeg havde håbet. smiley Til trods for jeg er ansat tre steder.

Kommentér på:
Sabbatår

Annonce