{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Pludselig blå mærker ? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Really Off Topic, i know.

Har altid haft utrolig svært ved at få blå mærker, har næsten aldrig haft det som barn. Der skulle ihvertfald rigtig meget til.

Men nu.. er begyndt at få det så let, altså uden jeg overhovedet har stødt det mod noget (ihvertfald ikke hvad jeg kan erindre jeg har gjort)

Andre der har oplevet noget ligende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig blå mærker ?
  • #2   15. nov 2015 Du mangler nok et vitamin eller mineral (kan desværre ikke huske hvilket) smiley Men når man mangler dette så får man hurtigere blå mærker end man normalt plejer smiley

Mvh TT der alligevel ikke kunne hjælpe så meget smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   15. nov 2015 Det er altså meget normalt smiley jeg får det også, og kender 100.000 andre (næsten da) som også har det uden at fejle eller mangle noget. smiley

• #4   15. nov 2015 Okay smiley
    Tak for svar.
    Har bare altid nærmest skulle slås med en hammer direkte, for at få blå mærker, og nu.. min arm ser farlig ud, uden at jeg har slået den overhovedet smiley
    Men tak for svar.

• #6   15. nov 2015 Altså jeg er ikke bange for jeg har en sygdom.
    Men.. synes bare det er mærkværdigt. Men det kan da godt være jeg "mangler" noget som TT skriver. smiley

• #8   15. nov 2015 Synes du skal få det undersøgt hvis det er nyt. Jeg har altid været blåbroget så jeg tager det ikke så tungt. Men hvis det er nyt er det underligt.

• #9   15. nov 2015 Altså det er rimeligt nyt, det er påbegyndt.

• #10   15. nov 2015 For et par år siden havde jeg også sådan en periode - blå alle steder selvom jeg ikke var kommet til skade.

På et tidspunkt skulle jeg måle blodtryk to gange om dagen, og min arm så farlig ud. Sygeplejersken blev så bekymret, at hun tog nogle blodprøver, men de viste intet unormalt.

Efter noget tid aftog det, og idag har jeg sjældent blå mærker, selvom jeg ikke har ændret på noget.

• #11   15. nov 2015 Hvis man har let til blå mærker kan det være et tegn på B-vitamin mangel, men for en sikkerheds skyld så tag omkring lægen.
    Jeg vil dog anbefale dig at starte med at prøve at tage 2 omnimin vitaminpiller om dagen (1 morgen og 1 aften)
    (biosym producerer dem) og vitaminerpiller har man aldrig taget skade af at tage
    Bliver det ikke bedre i løbet af en måned så tag at køb biosym multi b hvor der tages 2 piller om dagen (sammen med vitaminpillerne) det forsætter du med til bøtten er tom (en bøtte med 120 stk = 2 mdr.)

• #12   16. nov 2015 Du kan også mangle proteiner

• #13   16. nov 2015 Der kan være meget galt smiley

det kan være noget så simpelt som mangel på bestemte vitaminer, til blodsygdomme.. kun din læge kan give dig svaret smiley

også p-piller kan være skyld i at man lettere får blå mærker smiley

• #14   16. nov 2015 Jeg får selv meget let blå mærker.. faktisk er det så galt at mine forældre blev kaldt til samtale hos min lærer, da jeg var yngre, fordi han var overbevist om at de slog mig.. i virkeligheden havde jeg fået de fleste af de blå mærker i hans idrætstimer ??

jeg er blevet u dersøgt hos læge for to forskellige blodsygdomme (kan ikke huske hvad de hed) og fejlede ingenting.. heller ikke mangel på vitaminer eller proteiner smiley

så det kan også være at du bare får let blå mærker uden nogen grund.. når det er kommet så pludseligt ville jeg dig nok lige tage en snak med lægen smiley

• #15   18. nov 2015 Jeg takker for alle svar, og har fået en tid ved lægen, just in case. smiley

Kommentér på:
Pludselig blå mærker ?

Annonce