Det skete for mig.......... {{forumTopicSubject}}
Er i ikke søde at læse min novelle og komme med jeres bedømmelse? Hvad syns i om den? Evt. rettelser
Det hele startede en aften, gutterne jeg var til fest. 13 år gammel var jeg.
Festen var på en sodavands diskotek som lå i byen, ikke ret langt fra mit hjem.
Der var mange ”børn”. Jeg hader når de kalder en et barn. Jeg er IKKE et barn, ikke mere i hvert fald.
Vi satte os i et rum. ”PRIVAT” stod der med fed rød skrift på døren. Luften var tæt derinde og jeg havde svært ved at trække vejret. Men det lugtede ikke som når min mor røg, mere sødt, anderledes. De tilbød mig en smøg, men jeg afviste. Jeg havde lært at sige NEJ. Hvorfor skal jeg ryge bare fordi de gør?
Tiden gik og jeg sad bare og hang. Følte mere og mere trang til at være med i fællesskabet. Men jeg beherskede mig, næsten.
De spurgte så om jeg ville have en ”Bajer” som de kaldte det. Jeg kaldte det nu bare en ganske almindelig øl. Det ville jeg da gerne. Jeg havde aldrig drukket eller noget før, men en gang skal jo være den første. Jeg tog en ordentlig slurk. Det smagte bittert og surt.
Alle blev meget sjove at se på, de havde store hoveder og små næser. Pludselig blev alt sort.
Jeg vågnede næste morgen i en stol, i det rum jeg var faldet i søvn i. Stanken var der stadig. En tæt røg sky. Jeg fik hevet mig selv op af stolen, og havde det virkelig skidt. Følte jeg var blevet gennembanket men havde ikke fået nogen blå mærker.
Jeg gik ud og der var kun få mennesker. De sad ved baren. Det var diskotek ejeren og en anden. Jeg begav mig hjemad. Heldigvis havde jeg nøgle med, da klokken jo kun var 6 om morgenen og min mor sov sikkert på det tidspunkt. Jeg fik tumlet mig ind af døren uden for meget larm, men der sad min mor. Hun havde ventet hele natten, det var tydeligt at se. Jeg hilste og forsøgte at komme ind på mit værelse. Så begyndte hun. Hvor har du været, Morten?, Havde vi ikke en aftale?, Hvad er der med dig?, Har du drukket?, hun råbte og skreg og var helt oprevet. Jeg hørte en brøkdel af det hun sagde og sov lige så snart jeg satte mig på min seng.
Jeg vågnede 2 timer efter og havde det okay. Min mor var taget på arbejde og min far, ja ham kendte jeg altså ikke. Hader min far. Han forlod min mor da jeg var helt lille og vi har ikke hørt fra ham siden.
Jeg tog en mad og skyndte mig over til min ven Tobias. Han havde ikke været med i går. Hans mor og far var begge advokater og havde vist rimelig mange penge. Det så i hvert fald sådan ud. Og Tobias blev pakket ind i vat og bomuld. Det var derfor han ikke måtte komme med i går. Han var ellers en frisk dreng.
Vi havde aftalt at mødes og spille playstation2. Han havde nemlig fået et helt nyt spil. Kan ikke huske hvad det hed, men det kunne også være lige meget. Det var i hvert fald sjovt.
Om aftenen begyndte min MOAR igen, om festen. Hun fik mig til at indrømme at jeg drak. Hun blev helt vildt sur og var fuldstændig rød i hele flæsken. Hun lignede en gris der havde ligget i varmen for lang tid. Jeg gik bare ind på mit værelse. Havde det stadig dårligt. Heldigvis var det efterårs ferie så der var nogle dage til at komme over det.
Tiden gik og min mor blev mere og mere ligeglad med hvad jeg lavede.
Vi festede hver weekend og afprøvede stoffer af.
Jeg blev mere og mere træt af alle de stoffer som vi tog og i en alder af 18, lignede jeg en på 30, syntes jeg selv.
Mine venner gav mig en uge på et helsecenter for at få mig på dupperne igen.
Det hjalp men det holdte mig ikke væk fra stofferne. Så snart jeg kom hjem igen, begyndte det.
Jeg var også begyndt at drikke til daglig, i smug. Uden nogen så det. Ikke meget, bare en enkelt tår engang imellem.
Jeg var flyttet ind til en af mine venner, Kasper, som også var lidt af en narkoman, men skide flink. Det var tider. Hans lejlighed lå midt i København og vi havde det godt. Eller jeg havde det godt for Kasper havde Aids så han blev svagere og svagere. Han holdte i de 2 år jeg boede der. Savnede ham. Jeg fandt min egen lejlighed i KBH og flyttede ind i den lige inden Kasper tog afsked med os. Det var en stor lejlighed. Men den lå tæt på Hovedbane gården så der var meget larm, og når der er det meget af tiden så for man ikke rigtig sovet. Jeg stod op om natten og tog en ”bajer”. Det gjorde jeg tit, også rom eller noget stærkere. Det hjalp for det meste.
En aften var vi til fest og jeg drak som et hul i jorden. Jeg drak og drak og drak. Indtil jeg fik en meget mærkelig fornemmelse, og alt blev sort.
Jeg vågnede på hospitalet og mine venner stod omkring mig. De så bekymrede ud.
Nu vidste jeg at jeg var kommet for langt ud.
”Hej mit navn er Morten, og jeg er alkoholiker”.
AF: Kine Bloch 8.B…
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
Sådan går det for ALT for mange i dag.. trist men sandt.. Men godt skrevet!!!.. Ikke for kort, og ikke så langt at det når at blive kedeligt..
Mvh. Michael
jan 2004
Den skal selvfølgelig rettes osv.
Men tusind tak
dec 2003
Følger: 216 Følgere: 211 Heste: 1 Emner: 529 Svar: 1.220
jan 2004
TUSIND tak...!
Jeg er i gang med at finpudse den. Ja det er den jeg skal aflevere i morn.. :S
Knus!
jul 2004
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 2 Emner: 87 Svar: 217
Super god historie. Du skriver godt!!!
Lige et par rettelser:
Det hedder ikke "afprøvede stoffer af". Drop det ene "af".
Jeg kender ikke udtrykket "at blive rød i flæsken", men måske siger man sådan hvor du kommer fra. He he.
Ellers fint.
Knus Nina
jan 2004
Har rettet noget men ikke så meget.. Stavefejl osv.
Min tusind tak for alle jeres kommentare og rettelser..
Det er rart at men bare kan kopiere den hertil og man får den nærmerst rettet
Knus!
jan 2004
dec 2003
Følger: 216 Følgere: 211 Heste: 1 Emner: 529 Svar: 1.220
jan 2004
Det skete for mig..........