{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Så skete det for mig {{forumTopicSubject}}

Som overskrifte siger så skete det for mig..

I søndags var jeg på terræn tur på min Araber hoppe.. Vi træner kuperet terræn ridning og gerne i rask skridt og middel trav. Vi havde redet i 1½ times tid og var på vej hjem over.
Vi var 3 ryttere afsted. På vejen hjem til stalden skal vi krydse ca 300 m vej det er en ganske alm villa by vej så den er ikke vildt meget trafikeret... Vi kommer stille op ad vejen og skal holde tilbage da der kommer 4-5 modkørende biler inden vi kan krydse vejen over til stalden.. Her gad min hest ikke vente (øv), hun begyndte at danse lambada med bagparten, skal siges som western hest er hun opdraget til at stå osv, men den var godt nok gået af fløjten den dag!!.. Jeg måtte trække ind i en indkørsel da jeg ikke ville ende som køler figur på en af bilerne..

Uden at vide det rammer jeg så en af de to søjler som står i den indkørsel jeg red ind i. (murstens søjler) i det jeg drejer min hest rundt rammer hendes bagpart søjlen og skubber den..

Jeg bliver kontaktet af ejeren da jeg ikke selv er klar over det er sket, køre derom og kigger på "skaderne".. Vi aftaler så jeg kontakter mit forsikringsselvskab osv..

Ringede til mit forsikringsselvskab igår og her opdagede jeg at de ved NADA og en SKID om den nye lov vedr heste og skader.. Ringede derefter til hovedekontoret og bad dem give deres assistenter et tlf kursus i hvordan man håndtere den slags herefter dags, det er ligesom det jeg betaler for via min forsikring...!!

Jeg viste jo at jeg havde ret og de sagde også at det skulle de nok klare osv og de beklagede osv..

Jeg slap dog for at betale noget for ejeren af søjlerne havde selv klaret det, de ringede og sagde at de havde klaret det og jeg ikke ville høre mere fra dem... Sætter et par flasker vin hos dem i dag når jeg skal i stalden..

Mit indlæg er nok er langt og måske lidt rodet men jeg sku´ha´lidt luft over mit forsikrings selvskabs dumme assistenter og deres bedere-viden.. (ha ha ha ha havde de så ikke)...

Min hest har det fint ingen skader osv...

Og hvorfor hun gjorde det kan man kun gisne om

1. Hun ER et dyr og det skal man huske altid.. (gjorde jeg så ik lige selv)

2. Hun er i brunst og er en kost :o)

3. Hendes "kæreste" var redet over vejen før mig

4. At hun er den hun er og ikke altid syntes mine komandoer er sjove...

Hun er en velopdragen hest og yderst cool, og det er never ever sket før det her og det sker heller ikke igen, for næste gang hopper jeg af og tager "kampen" fra jorden da jeg er HMS brugere.

Tak fordi du gad læse mit lange indlæg...

Hilsen
JJ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det for mig
  • #1   23. sep 2008 Øv for en episode, godt der ikke skete mere..

• #3   23. sep 2008 Er som voksen rytter ret glad for at der ikke skete mere.. Har så også måtte sande at min "perfekte hoppe" ikke er anderledes end alle andres når den vil noget den har sat sig for!!..

Yeps de er søde de mennesker, selv om jeg har sagt det var mig osv så var det nu pænt af dem, de har fået 2 flasker vin som tak..

Og jeg forsætter mine ture som terræn rytter som jeg plejer og turen hjem foregår som vi plejer osv... Jeg er ikke blevet bange eller nervøs eller noget andet.

Hilsen
    JJ

Kommentér på:
Så skete det for mig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce