{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

strøelse i løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle heste mennesker, ville høre hvad i brugte i strøelse i jeres løsdrifte og hvad i kan anbefale?

Lige nu har jeg halm, men min ene har simpelhen ikke godt af at spise Halm men dette gør han desværre selvom han har hø. så overvejer om jeg skal over på noget andet, som evt. er nemmere at have med at gøre.

Vil dog ikke give en bundegår for det da det jo trodsalt er en løsdrift der skal fyldes. og er der nogen steder i Vestjylland som er billigt at købe det ved? smiley

Fantastisk søndag til jer alle!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøelse i løsdrift?
  • #1   15. nov 2015 Altså når vi får en løsdrift, skal vi have træpiller smiley

• #2   15. nov 2015 mine går på grovspåner....

• #3   15. nov 2015 Mine står på træpiller og det er jeg rigtig glad for. Bunden har foreløbigt lagt 6 uger og jeg har ikke fyldt nyt ind endnu. Jeg fjerner klatter og vender det våde op 1- 2 gange om ugen. Jeg tror næsten at den vil kunne ligge hele vinteren uden at blive fyldt på. Der er 24 sække inde til 20 kvm.
    Det skal så også nævnes, at jeg som hovedregel ikke fodrer i løsdriften- det foregår ude på folden, så det betyder, at de jo kun står inde, når de hviler sig, eller hvis det er møgvejr, så det begrænser jo også mængden af klatter smiley

• #4   15. nov 2015 Mange tak for svar! Hvor køber i jeres træpiller? Satsede nemlig på træpiller, men vil jo ikke give alt for meget for det, når det er løstdrift der skal fyldes op... smiley

• #5   15. nov 2015 Jem og fix.
    30 kroner for 15 kg smiley

• #6   15. nov 2015 Mange tak! smiley vil jeg kigge på denne uge! smiley

• #7   15. nov 2015 halm kan absolut anbefales, da hestene der går i løsdrift døgnet rundt har brug for at tage en go lur i støgelse i sit læskur. der skal være en go bund der giver varme om vinteren - det gør træpiller ikke. jeg har haft løsdrift i 11 år og har fast bund i deres hus og stør med halm vinteren igennem. jeg vender "klatter" 2-3 gange om ugen og strør nyt halm ovenpå efter behov. spiser hestene halmen er det fordi de mangler træstof? mine heste har go wrap a libitum i stort høhus 10 meter fra deres hus. der bliver slet ikke fodret ved huset. de har kun deres vandkopper i huset, som der er varmelegme på til viteren.
    træpiller er en dyr løsning der ikke er nødvendig. og de gir ikke optimal varme.

• #8   15. nov 2015 Mine sviner bare allerede helt vildt i løsdriften, og så er halm jo bare besværligt :(( mine har wrap Balle og 2 store hø baller, så det har de nok af.. smiley

• #9   15. nov 2015 Da mine to stod i løsdrift brugte vi tørv. Der er efterfølgende kommet sand på, men jeg står der ikke længere.
    Af hvad jeg ved vil der komme træpiller i løsdriften det nye sted jeg står.

• #10   15. nov 2015 ok.... hvor mange heste har du på hvor meget plads? jeg har 6 heste og ca 90 km2 og der bruger kun den ene del ca. 50 km2. de bruger kun den anden ende til at stå og kigge og når de drikker vand den anden del ligger de sig og ja de skider, men det er også go varmekilde. de skal bare vendes i halmen og ny på. og jeg gør det kun de der 2-3 gange om ugen og der er altid fint.

• #11   15. nov 2015 det er kun to heste, ved ikke hvor mange kvadrat meter der er der inde. men godt med plads ihvertfald. smiley ved ikke hvor meget mine er der inde, da de ikke er der så meget når jeg er ude ved dem. men ihvertfald nok til at svine det godt til der inde smiley

• #12   15. nov 2015 Jeg har aldrig fanget den der med, at hestene skal have en tyk varm bund at ligge i. Heste trives som oftest bedre i lidt køligere men tørre temperaturer, fordi de selv generer en del varme. Og en halmbund genererer jo kun varme ved et tykt lag, og kun fordi den begynder at komposterer og frigiver ammoniak. Og ammoniak er jo ikke er særligt sundt at indånde, for hverken mennesker eller dyr...

Jeg har muget løstdrift med både tørv og træpiller, og selv hælder jeg mest til tørven, selvom farven var til for mørk for nogen. Men træpillerne fungerede også upåklageligt, så er man til det lysere look, så vil jeg bare sige sæt igang.

• #13   15. nov 2015 det er jo altid smag og behag og noget virker for nogen og noget andet for andre?? det er jo bare at finde det som passer bedst til ens hestehold. mit hus står ude i det fri og der er go gennemluft uden nogle får træk. der for er der jo altid frisk luft. go vinter til alle.

• #14   15. nov 2015 mange tak for svarene, dejligt at høre lidt forskellige meninger! :))

• #15   15. nov 2015 Vi brugte forresten Barlinek pillerne 8 mm i 25 kg sække. Et super produkt og til en pris der er til at komme til smiley

• #16   15. nov 2015 tusind tak, vil jeg lige se på! :))

• #17   15. nov 2015 Jeg ville klart foretrække halm i løsdrift. Heste har i øvrigt brug for træstof, og jeg har endnu aldrig oplevet en hest, der ikke spiser halm, hvis den har muligheden smiley

• #18   15. nov 2015 Min spiser bare alt for meget, får en luftig maver og bliver dårligt. havde dyrelæge på ham for et halvt år siden da han ligepludselig ikke var sig selv og helt oppustet, og vil ikke lige ud for det igen. men ved jo ikke...

• #19   16. nov 2015 Mine har træpiller, bestilte en Palle med fri fragt hos www.francks.dk

Kommentér på:
strøelse i løsdrift?

Annonce