1.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Strøelse i løsdrift Strøelse i løsdrift

Da jeg flytter mine heste over i en ny løsdrift ønsker jeg gode råd til bunden i løsdriften. Det øverste lag skal være halm, da min ene hest er helt vild med at ligge i det. Jeg ønsker dog et lag under som suger godt, uden at give for meget støv. Hvad kan anbefales ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøelse i løsdrift
  • #1   24. sep 2018 Min erfaring er at det ikke dur at have et underlag under halmen, de roder rundt i det og det bliver umuligt at muge i.

• #2   24. sep 2018 Jeg har sengebåsekalk under halmen i mine hestebokse. Det udtørre og gør boksen skridsikker. Jeg muger en gang i ugen, så når jeg undervejs strør, har jeg også kalk med, til at tørre.

Kalk bruger vi i alle dybstrøelser til køerne og opdræt. Det er basisk, og forringer dermed også miljøet for flueæg og -larver. Det tilfører kalk til markerne efterfølgende, når møget spredes smiley

Køber det i bigbags ved DLG.

• #3   24. sep 2018 Ann: Hvordan fungerer det, altså hvor meget kommer du i bunden inden du strøer, og kommer du så ekstra kalk i når du strør halm oven på i løbet af ugen?

• #4   24. sep 2018 Hey Anna smiley
    Min erfaring er, at det ikke fungere med andet under halm. Har prøvet det både i løsdrift og i boks og det fungerede slet ikke.

• #5   24. sep 2018 Jeg strør det i et lag, så det dækker hele bunden, og så strør oven på halmen undervejs i ugen og frisk halm ovenpå. Ca 2-3 kg/10 kvm.

Det er jeg ret glad for, og jeg synes det er en billig løsning. Halmen fra i år suger ikke så godt, synes jeg.

• #6   24. sep 2018 Jeg vil være meget forsigtig med kalk.. Det er meget udtørrende på huden.. Men så længe man sørger for at det ikke kommer i kontakt med denne, så er det godt ift stald miljøet (lugt, svamp osv) også er det decinifiserende. Jeg plejer at bruge det på gulvet i løsdriften (tidligere boksen) når jeg havde muget det hele ud. Også lagde jeg tør strøelse ovenpå smiley

Mvh TT

• #8   24. sep 2018 Jeg synes at mine heste slæber halmen med ud på folden, når de kun har halm i løsdriften. I år prøver vi med bløde grannåle og senere formentlig træpiller. Jeg er meget spændt på hvordan det bliver at tage klatter i grannålene smiley

Kommentér på:
Strøelse i løsdrift

Annonce