{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Blivet syg - gode råd? {{forumTopicSubject}}

Så er det blivet min tur til at blive smittet.
Har migræne, snottet, ondt i halsen, klodsved og påbegyndt bihulebetændelse.
Sidst jeg tjekkede havde jeg ikke feber.
Jeg tager ipren, næsespray, stebsils samt masser af vand.

Jeg skal en del de 2 kommende uger, så har ikke tid til at være syg.

-Nogen gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blivet syg - gode råd?
  • #1   18. sep 2015 Tag nogle kodimagnyl i stedet for Ipren..
    Og så bliv i sengen, og lad være med at tænke at man lige kan være oppe nogle timer.. Bliv i sengen og vær syg.. Den bedste kur mod influenza er hvile og varme..

Lav noget godt suppe som du kan spise i løbet af dagen, til at varme dig med.. Sørg for at få luftet ud der hvor du sover, så der ikke bliver indelukket med den samme luft hele tiden.. smiley

• #2   18. sep 2015 Mine bedste råd er at du, uanset appetit, spiser sundt og proteinrigt. Når din immunforsvar er i beredskab har du behov 3 gange så meget protein som vanligt.
    Får du feber skal du ikke dæmpe den med mindre du kommer faretruende højt op. Virus og bakterier trives og formerer sig bedst ved 37 grader. Feber er derved kroppens måde at gøre det lettere for immunforsvaret at slå sygdommen ned.
    Hvidløg, honning, rød solhat og probiotiske bakterier er gode. Hvidløg styrker immunforsvaret, rød solhat er godt mod forkølelse
    Og luftveje, honning smører og virker antiinflammatorisk. Probiotiske bakterier er gode for tarmen og det er her basen for dit immunforsvar dannes. Skal det fungere optimalt så skal din mave/Tarm være i topform.
    Rigtig god bedring

• #3   18. sep 2015 Tak Sanne!
    At blive i sengen i morgen og mandag er desværre ikke muligt.
    Jeg må få lavet en masse suppe i morgen så.
    Hvad er det der kodimagnyl for noget? smiley

• #4   18. sep 2015 Tak Tine. Spiser stadig sundt, var bare uheldig at blive lidt stresset og få en allergisk reaktion, som betød mit imunforsvar blev dårligt, og jeg blev smittet. Jeg vil prøve med noget honning i te, og hvidløg i suppen.
    Hvad er sød solhat?

• #5   18. sep 2015 Put godt med citronsaft i dit vand.. Det er fyldt med c-vitamin og hjælper også godt:-)

• #6   19. sep 2015 Ingefær i en kop kogende vand og drik det når det er dampet lidt af smiley

• #7   19. sep 2015 kodimagnyl er smertestillende i samme stil med ipren, de hører til samme gruppe, og bruges mest til led og muskel smerter, samt menstruationssmerter.

panodil, pinex, pamol, er anden type smertestillende, der er febernedsættende, så det er nok bedre at du bruger det, end kodimagnyl/ipren.

men ud over det så er der ikke noget du kan gøre for at speed processen op, sygdom tager den tid sygdom tager, du kan gøre en masse for lindre symptomer, men ikke fjerne sygdommen, med mindre end den kan/skal behandles med medicin

• #9   19. sep 2015 Bliv i sengen, hold dig varm, spis suppe, drik varm mælk med honning, drik citronvand (pres en hel citron, drik det rent eller tynd det op med vand) det er rigtig godt med C-viraminer. Det virker altid for mig smiley

• #10   19. sep 2015 Tja har ligget ned ca to måneder nu med opkast og kvalme ( gravid) kan garentere det har jeg heller ik haft tid til, og havde ingen planer om at ligge brak. Men sygdom og krop der siger fra er vi ikke herre over. Accepter du blevet syg. Og meld fra til alt du kan. Få hjælp til det du tvunget ud i. Lægger du tager den med ro, er du måske frisk efter to tre dage. Vælter du afsted smitter du måske flere omkring dig, og trækker sygdommen i flere uger, da du holder den hen og ikke får den bekæmpet. God bedring pas på dig selv ingen andre til det.

• #11   19. sep 2015 Køb Solbærsaft og hvid rum. I tilæg til de andre gode råd så drik en kop ruumtoddy eller to før du går i seng smiley Solbærsaft er fyldt med C-vitamin og rum får dig til at slappe ordentlig af således at kroppen har ro til at bekæmpe bakterier samt at rum slår nogle af de ihjel. (bare ikke drik dig fuld) Dette er min måde at få det bedre på og det hjælper altid. Tag fire cl rum i en kop, hæld Ribena i, i den styrke du kan lide, kog vand op og lad det køle lidt af inden du tilsætter det i koppen. smiley
    Du sover godt og slapper ordentlig af imens kroppen bekæmper bakterier. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Blivet syg - gode råd?

Annonce