{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang sadle - hjælp søges!
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   19. jul 2015 Du skal tage en sadel der passer i tommer til din numre, men som heller ikke er for lang til din hest

• #2   19. jul 2015 Du skal finde en sadel som både passer til hesten og til dig smiley ny ved jeg ikke om du vil have en ny eller en brugt og hvor mange penge du har, at gør godt med. Men sadlen skal have et sæde der er stor nok til din numse, så hvis den er lidt stor skal du nok have en 17,5 eller 18 " alt efter hvordan sædet er formet smiley

• #3   19. jul 2015 Synes bare der er forskel på 17 tommer når jeg kigger, også sådan med forskellige anlægs flader som jeg ikke har forstand på smiley

• #4   19. jul 2015 Jo dybere et sæde er jo mindre vil det også føles selv om de alle f.eks er 17".

Jeg bruger str 44 i bukser og kan sagtens være i en 17" sadel. Føler jeg svømmer i en 17,5".

• #5   19. jul 2015 Er ca samme str som dig Nina - men må på udkig efter en sadle som jeg sidder lidt bedre i smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   19. jul 2015 miac: du må vidst hellere få en sadelmager ud smiley

• #7   19. jul 2015 Jeg er også en 44-46.. Jeg har en 17,5" og sidder perfekt..

Men få en sadelmager ud, og prøv en masse forskellige, både i 17 og 17,5" Men som der er nævnt.. Jo dybere sæde, jo mindre plads til popoen. Min er en windsor Elite, dvs. meget dybt sæde.. Og kan da godt mærke der er mindre plads, end der var i min Stübben Tristan, på 17,5", som nærmest har flatseat..

• #8   20. jul 2015 Jeg ville nok mene at du 100 % skal kigge på hesten først.. Altså hvordan din kommende sadel ligger på hesten smiley Hvis du så finder en sadel som ligger godt (ville råde til at få en sadelmager ud) så derefter kigge på om du sidder godt og behageligt i den smiley

Der er nok nogle som har andre måder at gribe det an på, men dette mener jeg selv er en god løsning smiley

• #9   20. jul 2015 Kør en tur til mosbæk, ved ikke om du kender dem :). Men de er rigtig god til at vejlede og hjælpe en. De har både brugte og nye sadler.

• #10   20. jul 2015 Der er flere ting du skal huske på ved sadel køb!
    1. Bommens form skal passe din hest sin ryg.
    2. Bom str skal passe.
    3. Sadelen skal passe din numse
    4. Sadelen skal ikke være for lang til din hest smiley

Man kan ikke se hvordan en bom er udformet. Dette ved sadelmagere/fittere. Så det er kun de der kan give dig et 100% sikkert svar på om bommen passer din hest.. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Ang sadle - hjælp søges!

Annonce