{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 års Vallak ang tilridning?
  • #1   2. jul 2011 når hesten er klar

hovedtøj omkring 2 år..

sadel... samme, uden vægt..

• #2   2. jul 2011 jeg ville ikke starte med at lægge sadel og trense på før den var i hvertfald 3. og så først starte rytter tilvænning og tilridning når den er 3½ eler 4 (tidligst) smiley

• #3   2. jul 2011 Det er meget forskelligt fra person til person. Nogle mennesker putter sadel og hovedtøj på som 2-års, andre venter til de er 3 år. Det kommer også meget an på hvor udviklet plaget er.

• #4   2. jul 2011 der er mange meninger ang det og jeg vil gi meldgaard ret, og med henblik på at få den gjort ryttervant så vent til den er blevet 3 men samtidig hold øje med om hesten er klar til det, eller om den stresser over at få rytter på, for så skal du vente lidt endnu..

men husk der er mange mange meninger om det, så du skal gøre det du føler er bedst for din hest, for det er kun dig der kan vurdere om den er klar, da du kender den bedst:)

held og lykke

• #5   2. jul 2011 Hovedtøj som 2-års, sadel som 3-års og så vægt/rytter på hesten 3-4-års alderen alt efter, hvor udviklet hesten er. Nogle kan tilrides som 3-års, andre kan først som 4-års :o)

• #6   2. jul 2011 Venter altid med mine til de er 3. Også med hovedtøj. De skifter mange tænder og de plejer at være nemme at vende til bidet så ser ikke et behov for at gøre det før. Sadel og rytter plejer jeg første at begynde på sommeren hvor de er 3, selvfølgelig ikke hvis hesten er meget ufærdig..

• #7   2. jul 2011 den må gerne øves i sadel og hovedetøj nu

• #8   2. jul 2011 Som de andre skriver er det jo forskelligt fra hest til hest, men som udgangspunkt bør der tidligst komme rytter på når den er 3 / 4 år...
    Men du kan jo nok selv bedømme om den er udviklet nok til det når tiden kommer smiley
    Trense vil jeg sige er ok sm 2-års, sadel ville jeg nok vente lidt med endnu

• #9   2. jul 2011 Tilvænning til hovedtøj kan fint ske i 2 års alderen og sadel på en gang i mellem. Tilridning som 3 års, hvis den er udviklet nok og så en masse jordarbejde og en smule ridning til den er 4.,

Ja der er vel ligeså mange måder at gøre det på som der er mennesker.

Kommentér på:
2 års Vallak ang tilridning?

Annonce