Det der gymnasie.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Det er sådan jeg er 17 år, og skal starte i gymnasiet her efter sommerferien, jeg har valgt en samfundsfag linje. Som jeg faktisk glæder mig rigtig meget til.
Men, jeg føler bare at alle dem jeg ser fra gym. ser så store ud, altså synes de ser meget ældre ud end mig..
Selvom jeg er 17 år, når jeg så møder nye mennesker og fortæller at jeg gå i 9 klasse, bliver de sådan: er du så gammel. De bliver for det meste meget overraskede over at jeg er 17.. Og det kan virkelig irritere mig og gøre mig ked af det, især også til fester osv..
Jeg føler mig som sådan ikke minere end andre. Men jeg ved ikke om det er fordi jeg er så tynd, jeg er 170 og vejer ca. 55 kg.
Har nogle af jer følt det samme da I startede i gymnasiet eller ligende??
Håber lidt nogle der har det på samme måde... (:
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Synes ikke du skal frygte det. Du vil ikke føle dig lille i din egen klasse/egne hold, så er det bare at holde sig lidt sammen med dem til en start
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 245
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Alle der starter på gymnasiet er skræmte. Det kan da selvfølgelig variere i grad, men jeg tror ikke der er én eneste der møder op på første dag og tænker, at man bare føler sig 100% tilpas. Du skal ikke tage dig af at andre føler sig overraskede af din alder. Sådan er det bare. Folk var også helt vildt overraskede over at jeg fyldte 18 år i 1.g, og det er da heller ikke særlig fedt overhovedet. Men jeg har nu fået flere rigtig gode veninder alligevel
mar 2010
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 116
jul 2011
Følger: 73 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 182
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Det skal man da ikke være bekymret for
feb 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 37
Jeg føler mig slet ikke mere umoden i min klasse på den måde, der føler jeg fint med. Jeg har det okay i min klasse.
Jeg glæder mig virkelig også til gym. Det er endligt ikke det.
Det er mere det at folk altid bedømmer mig for at være meget yngre end jeg er, fx hvis jeg er til en fest eller ligende kommer der næsten altid den kommentar med om jeg ikke er for ung til at drikke. Selv om jeg jo sagtes kan være eller er ældre end dem..
Så jeg har altid følt mig lidt anderledes, jeg går heller aldrig med make up. Jeg ved ikke om det kan være det.
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Jeg bliver 19 på onsdag, og folk gætter stadig på jeg er 13-14 år..
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
Jeg starter også på gym her til sommer, og ærligt når jeg har været ude til besøgsdage og introaftener og ser de andre.. Holy jeg ligner en på 10 altså De ser allesammen så meget ældre ud og mere fash, og bare mere som om de allerede går der Jeg ligner en lille snottet ja, hvad ved jeg
Håber det bare er mig selv der tænker det dog..
feb 2015
Haha det håber jeg. og tillykke med at du snart bliver 19!
Jeg har præcis som du beskriver, sådan følte jeg også da jeg var til åbent hus :b
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Jeg tror egentlig bare det hænger sammen med, at piger i alderen 14-20 år kan spænde rigtig vidt. Det er SURT, men der er heldigvis mange der bliver bedømt både ældre og yngre end deres alder, så jeg tror man skal prøve at sige til sig selv, at det bare er sådan det ér
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 628
Jeg tror forresten ikke at det er din BMI, så får dig til at virke ung. Vi er meget identiske identiske hvad angår både høje og vægt, og jeg bliver tvært imod betragtet som en del ældre.
Et (teoretisk) meget nemt trick til at virke ældre er, at klæde dig mere voksent. Nu aner jeg jo ikke hvordan du ser ud. En lidt mere classy stil med lidt smykker, et par skjorter og opsat hår kan gøre underværker.
Det kan også være din holdning, kropssproget og hvad du siger, som får dig til at fremstå yngre. Eksempelvis så er det ikke særligt voksent at gå med krummet ryg, udvise piget generthed og at bruge meget slang i sit sprog.
Jeg håber at det kan hjælpe dig en lille smule
feb 2015
Ligende har jeg også oplevet et par gange xD du har nok ret med at det bare sådan det er. Er bare lidt træt af at forklare at jeg faktisk er 17 år og det ikke er en joke. :b
Bettemus ja om 10 år er det en kæmpe fordel. Det meget sejt du ser så posetivt på det.
feb 2015
Tak for dine råd. Det med at rette ryggen skal jeg være bedre til. Jeg vil selv sige at jeg er meget udadvendt. Det siger mine venner også. Det kan faktisk nogle gange være et problem at jeg er så udadvendt, nogle gange skal jeg bare holde min mund lukket.
Jeg går nok ikke særligt feminint klædt overhovedet, det er jeg ikke bleg for at sige. Kan bedst lide striktrøjer, eller store t-shirts. Jeg hader stramt eller nedringet tøj. så jeg vil ikke ændre min tøjstil for at folk skal tro jeg er ældre, eller bedre kunne lide mig.. :b
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 628
Men dybest set så var mit råd bare, at lidt selvrespekt gør underværker. Det gælder også så små ting som at undgå spaltet hår, krakeleret neglelak og klumpet og ujævn makeup
feb 2015
Du har ret mit hår er faktisk spaltet. Det skal også klippes her snart. Går ikke med make up, kan hverken finde ud af at ligge det, eller lide have det på, så det er ikke noget problem for mig
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
15-16 er det "normale" hvis man ikk tager 10'ende, holder pause m.m.
Og at se ung ud er både godt og skidt. Jeg har været 23 og skulle købe en øl hvor man skal være 15 og blev spurgt om id og der måtte jeg grine.
Så der så også dem der skyder en til ældre
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Jeg er super glad for min klasse, selvom jeg godt af og til kan mærke lidt umodenhed og useriøsitet
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Jeg blev så sent som i går spurgt om ID først på værtshus (da der var gymnasiefest og de derfor ved en masse der ikke er gamle nok, ville forsøge at komme ind) og senere på "diskotek" af en dørmand der kender mig (han er kæreste med min barndomsveninde der er nogle dage yngre end mig).
Det der gymnasie..