Gymnasie skift {{forumTopicSubject}}
So Yeah basically (Jeg er en pige, 16 år), er jeg her for 3 måneder siden startet på Niels Brock og jeg kan ikke rigtigt lide det, jeg har allerede skiftet klasse engang så jeg får onde blikke på gangene af mine gamle klassekammerater og tutorer. Ikke nok med det har jeg det heller ikke så godt i min nye klasse, jeg føler vi er alt for opdelt i udlændinge og danskere, da jeg selv er udlænding har kun en "klike" på 4 personer og det går bare ikke i 3 år. Jeg føler mig ikke så tilpas, der er mange "onde" piger på min skole og jeg trives ikke så godt. Samtidig med det så er niveauet rigtigt højt da jeg har IBB som er på engelsk, jeg følte mig egentligt meget tilpas indtil at jeg ender op med at få et 4 tal i ØG, og det påvirker mig meget, jeg vil rigtig gerne flytte skole men ved ikke helt hvad jeg skal gøre fordi på den ene side vil jeg gerne bide i det sure æble indtil jeg går ud og kan sige; "jeg klarede det" men samtidig føler jeg at jeg gerne vil væk med det samme da jeg ikke rigtig er med i klassens samfund og lærerene kan ikke rigtig lide mig... hvad skal jeg gøre?
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
Jeg gik selv på Metropolitanskolen, før den blev lagt sammen med en anden. Fordi jeg kom udefra og fra Jylland, gad ingen rigtig snakke med mig og flyttede så tilbage til Jylland. Så vil ikke mene man skal tvinge sig selv til at blive der, hvis det virkelig går en på. Men man bør give det tid og løse problemet, før man evt flytter.
Mht til niveauet er det bare noget andet end folkeskolen. Da jeg startede på mit første gym sagde en lærer med det samme, at ingen på 1. år ville få 12. Da gik jeg på musiccollege med 5 a-fag.
Personligt endte jeg så på HF i til sidst hvor jeg havde en gruppe mennesker jeg hang ud med. Men det var det 3. gym. Men jeg havde så heller ingen ambitioner om uni, så behøvede ikke mere.
Snak evt også med dine forældre om det. Og læreren/lederen bør også tage det alvorligt og gøre noget ved det.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Når jeg læser, hvad du skriver bider jeg dog mærke i:
1) Du har flyttet klasse en gang allerede. Det løste ikke problemet. Hvis problemet kun sad i en dum klasse, ville du have flyttet dig væk fra det ved at rykke klasse. Det er ikke sket.
Ergo er klassen ikke hele problemet.
2) Hvad i alverden mener du med onde blikke? Hvad ville du forvente af dig selv, hvis en klassekammerat af ukendt årsag flyttede klasse? Naturligvis vil man kigge imod den person man kender, og tænke på hvordan det går hende. Ægte ondskab er meget sjældent, normalt findes det mest I vores fantasi, ligesom varulve.
3) Er du udlænding, eller føler du dig bare udenfor??
Når, men mit råd er, at du spørger dig selv hvorfor du overhovedet er på gymnasiet?
Hvad er målet?
- Målet er at du skal lære meget de næste tre år, både fagligt men også udvikle dig menneskeligt.
Hvis du afslører mønsteret bag tanker om forventninger til onde øjne (i stedet for at konstatere at folk har øjne i hovedet og du ikke er usynlig), kan du lære meget.
Hvis du I virkeligheden ikke har brug for gymnasiel eksamen, så lær meget af det samme et andet sted, hvis du ikke mener at det er besværet værd. Tænk på gymnasiet som et job, lønnen er lærdom - men ligesom et job har ingen lovet dig at det skal være let.
- Og uanset hvad, vedligehold de venner du allerede har, venner er guld værd. Og bliv ved med at dyrk de fritid aktiviteter, som gør dig glad og stærk mentalt.
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 536
Jeg har en veninde der har gået på Niels Brock og dengang vi gik i gymnasiet kunne hun fortælle nogle vilde historier om klassekammerater der opførte sig så grotesk! De var virkelig ikke søde ved hinanden eller modne eller ordentligt opdragede. De ting hun fortalte kan jeg slet ikke genkende fra mit eget gymnasieforløb! Så ud fra hvad jeg har hørt om stedet og hvad jeg hører dig sige, så synes jeg klart du skal skynde dig at få plads på et andet gymnasium. Når du kun lige er startet er det klart lettere at flytte nu end senere
Held og lykke med det
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Noget andet er selvfølgelig generel mistrivsel både socialt og fagligt. Jeg synes helt klart, at du skal snakke både med lærere og studievejleder. Du har med garanti haft snakket med vejleder før i forbindelse med dit forrige klasseskift. Måske denne kan give input til din situation igen?
Selvfølgelig skal du ikke blive et sted, du ikke trives. Men jeg ville lige snakke med vejleder og muligvis lærere først - ville da være ret underligt, hvis de uden grund bare ikke kunne lide dig - og sikre mig, at beslutningen var truffet på et rationelt grundlag og ikke et øjebliks følelser.
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
har kun en "klike" på 4 personer og det går bare ikke i 3 år.
Undskyld, men hvor mange venner forventede du at have?
Jeg er 3.g'er lige nu, og jeg kan sådanset fortælle dig at du har 3 venner mere end hvad jeg har. Jeg har én veninde og det har jeg haft hele min gymnasietid. Træk vejret, det er bedre med få gode venner end mange falske.
Det med niveauet, ja der kan jeg sige som Fünke - i engelsk i folkeskolen fik jeg rene 12 taller. Sprogligt generelt fik jeg 12 taller. Nu har jeg italiensk på A niveau og kan faktisk få 02, og i Engelsk er jeg heldig at få 7. Niveauet ér bare højere.
Du skal ikke blive et sted du ikke trives - men snak liiige med en vejleder og så træk vejret. Det hele er nyt og en omvæltning.
apr 2011
Følger: 41 Følgere: 36 Heste: 6 Svar: 62
Jeg skiftede til en skole hvor jeg ikke kendte en eneste og det har gjort en kæmpe forskel for mig.
At du har fået 4 i en karakter gør ikke det store, for som de andre skriver så er niveauet højere og heldigvis kommer der andre karakterer igennem din gym tid, så det skal nok gå alligevel.
At du skriver du kun har 4 at gå med er heller ikke jordens undergang, jeg er snart kommet igennem min gym tid med kun at have 1-2 stykker - hellere få der så altid er der for dig en mange du så ikke kan regne med
Gymnasie skift