2.084 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvornår er man for gammel til ridning Hvornår er man for gammel til ridning

Jeg har gået og tænkt på hvornår er man for gammel til ridning og kan man overhovedt blive for gammel.
Har I nogen erfaring?
Hvor længe blev I ved at springe og starte stævne? Har I ændret retning pga alder? f.eks skiftet fra spring til dressur?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er man for gammel til ridning
  • #1   21. feb 2015 Nu er jeg selv 19 - så jeg er i fuld firspring og der er ikke noget jeg ikke gør smiley

Men jeg kender flere som er de 50+ som stadig rider og køre på livet løs. Dem der kører har ikke ændret retning eller nedtonet i hvor meget de gør. Flere af dem kører stadig professionelt selvom de er ved at være de 60+ smiley Hvorimod flere af de voksne jeg kender som har redet en masse stævner i dressur, spring og western ikke længere konkurrere men stadig rider en hel masse smiley

• #2   21. feb 2015 tak smiley Er lidt bange for at blive den gamle på stævne pladsen osv

• #3   21. feb 2015 tja her ikke så lange fra os bor der en mand som er næsten blind og over 70 år, han rider skam flittig endnu på sin islænder

• #4   21. feb 2015 Det synes jeg ikke at man kan blive. Jeg rider en hest 2 dage i ugen, for en dame på 52. Da hun var 50 år besluttede hun sig for, at nu ville hun sku ride, og så købte hun sig en tidl gardahusar hest. Så synes ikke at en rytter har nogen alder. Kan se du er 38, så du skal da bare hænge i! 38 er jo ingen alder!

• #5   21. feb 2015 Tak Sebastian : )

• #6   21. feb 2015 Kender en dame på 97 der stadig rider smiley

• #7   21. feb 2015 Min Bonus mors mormor hun red stadig du hun var 80, dog kunne hendes ryg ikke mere da hun var 87 men man kan ride så længe man kan og har lyst smiley

• #8   21. feb 2015 Louise S (TS) - så længe DU synes det er fedt at starte stævner så handler det da bare om at komme afsted? smiley Ligegyldigt hvor gammel man er, har man lyst og finder glæde ved det så er der da ikke noget der skal begrænse en smiley

• #10   21. feb 2015 Jeg mener aldrig man kan blive for gammel til at ride

• #11   21. feb 2015 Min farmor runder de 80 lige om lidt, hun er skam frisk og rider stort set hverdag på sin ismule smiley Det bedste hun ved er en god jorde tur i skoven og stranden smiley hun har os for lidt tid siden været i et blad, hvor de os snakker lidt om alderen og sådan smiley
    Så vil mene der ingen grænse er smiley
    Man skal vel bare mærke efter på sin krop hvad den kan smiley

• #12   21. feb 2015 Det er der ikke nogen alder på. :o)
    Så tag du bare ud og start en masse stævner, hvis det er det, du har lyst til. :o)

• #13   21. feb 2015 Her hvor jeg bor er de gerne fra 50 år til 65 år. Har ofte været til orintringsstævne med en ældre herre, sidste år var han 86. Min nabo kørte dog med hans ponyer til han døde som 80 årig, de sidste 20 år af hans liv kørte han kun og han nedtonede bestemt ikke sin glæde ved at køre. Her ses han til et stævne da han var 77.

profilbillede
  • #14   21. feb 2015 Jeg synes bare du skal forsætte med stævnene til du ikke gider mere, mange af dem der rider hubertusjagt ser ud til at være godt oppe i årene, så alderen er ikke en grænse smiley

• #16   22. feb 2015 der var en japaner der red ol som 70 årig i dressur.

• #18   22. feb 2015 Nu syntes jeg ikke jeg er gammel smiley
    Og har haft med heste at gøre hele mit liv
    Jeg rider distance lidt på lavt plan med 5-6 gange om året
    Det gør min mand også og han beg. at ride for 4 år siden
    Og det skal skrives han er 12 år ældre en jeg .
    Han har været sej for han sled med at lære at ride og kom hurdig efter det
    Vi rider ca 30-40 km om ugen

Jeg holdt en pause fra ridning i 12 år af en anden grund end min alder
    nemlig jeg var for tyk.
    Men heste har jeg haft hele tiden
    Jeg red dressur da jeg var ung også lidt stævner, jeg blev aldrig særlig go, jeg var så doven at jeg ikke gad at træne så det blev til strand og skov ture i stedet.
    Dengang skulle jeg nok have beg at ride distance??
    VH
    Annette

Kommentér på:
Hvornår er man for gammel til ridning

Annonce