{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

mobbet af lære {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen har brug for jeres hjælp

jeg har lige som mange andre haft en svær opvækst som barn, jeg har været på kostskole hvor jeg har lært at komme videre i mit liv og se i fremtiden i stedet for at hænge fast i fortiden og det har virket fint

men nu får jeg i gymnasiet 2.g og har døjet med dette problem siden jeg startede på skolen

jeg startede først på htx og skiftede så over til stx hvor jeg er nu den 6 januar 2014

men min lære i spansk mobber mig og 2 andre i klassen meget direkte og er skyld i jeg nu har fået en depression

vi har ham i spansk på At niveau

længe har han sagt han ikke kan lære mig noget fordi jeg kommet senere ind i klassen, han har slået os med en pegepind hvis vi ikke udtalte ord rigtigt

så derfor stoppede jeg med at sige noget i hans timer jeg fik dårlige minder fra fortiden

så blev jeg jo selvfølgelig dårligere til spansk

og har derfor svært ved at følge med i hans timer

så nu her i går og i forgårs begyndte han at sige:

du ude for pædagogisk rækkevidde

du jo åbenbart dum

osv osv

jeg syntes det meget svært og blev virkelig ked af det har snakket med studievejleder som siger jeg må lære at leve med det

skolepsykolog som ikke kan gøre noget andet end at snakke med mig

ledelsen der siger at eleven må indordne dig efter læren

ved ikke hvad jeg skal gøre så fik til lægen og fik konstateret depression som jeg har haft før

men hvad ville i gøre for tror ikke jeg holder 1 1/2 år mere smiley

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mobbet af lære
  • #1   18. feb 2015 Der er vel ikke meget andet at gøre end at skifte fag så du ikke har spansk længere?

• #2   18. feb 2015 har ham også i historie og der ikke plads på andre linjer

• #3   18. feb 2015 Synes du skal slå i bordet hos ledelsen igen, det kan ikke passe at han må behandle sine elever sådan

• #4   18. feb 2015 Han har arbejdet der i over 20 år og de har fået mange klager har været hos ledelsen 4-5 gange smiley

prøver gerne igen og jeg er ikke den eneste men folk tør ikke sige fra for så får det ud over vores karakterer smiley

• #5   18. feb 2015 Hold da op smiley ja, så ved jeg ikke hvad man gør. I sidste nødstilfælde må du jo så skifte skole.

• #6   18. feb 2015 har skam overvejet det men så bliver det om et par måneder når jeg har fået mit kørekort bor på bø landet smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #7   18. feb 2015 Hvis ikke du får noget ud af at gå til ledelsen ville jeg gå til skole bestyrelsen og jeg ville ikke have problemer med at gå videre endnu, ved ikke hvorfor de skoleledere der sidder rundt om på nogle skoler er så konfliktsky det er bare ikke godt nok
    Hvad siger de andre i klassen til det der sker ?

• #8   18. feb 2015 de siger ikke noget til det de syntes han er en god lære smiley

har været øverst oppe i skole ledelsen/bestyrelsen smiley

min kæreste siger jeg skal kontakte undervisningsminister eller melde ham til politiet for chikane smiley

• #9   18. feb 2015 Lyder som min gamle kemilærer. Ville give hul i hans behandling og gøre mit bedste. Min lærer startede også med at sige, at jeg da var dum som en dør, men jeg kom ud på den anden side med et 7-tal smiley

• #11   18. feb 2015 har lavet diverse optagelser har dog ikke snakket med mine forældre da jeg ikke bor hjemme kunne være jeg skulle snakke med dem smiley

• #12   18. feb 2015 Du har vel ikke mulighed for at optage et klip hvor han udøver disse ting, og derefter gå til ledelsen?
    Hvis de er ligeglade, ville jeg gå til pressen. De skal nok hjælpe, for sådan en lærer er da ikke meget at samle på. Jeg kunne forstille mig, at du langt fra er den eneste der er ked af, at være i hans timer.

• #13   18. feb 2015 det er jeg bestemt ikke vi er 3-4 der ikke er tilfredse ud af 10 smiley

• #14   18. feb 2015 Jesus! Det lyder da som et sted, hvor de stadigvæk lever i 60'erne. En underviser på IKKE udøve psykisk terror hos elever eller på NOGEN MÅDE slå dem! Det der er på ALLE måder ikke i orden. Det er jo for sygt. Jeg ville anbefale dig at skifte gymnasium så hurtigt det overhovedet er muligt og så indberette det til....højere magter end ledelsen. Gerne hvor du har beviser med evt klip, som JHT også påpeger! Du skal vide at det ikke er ok det han gør og du altså, med meget stor sandsynlighed, bare bliver kørt på fordi han har det skidt med sig selv/får det bedre af at være led mod andre!
    Kæmpe kram til dig

• #15   18. feb 2015 tusind tak er også træt af det smiley

• #16   18. feb 2015 har prøvet noget lignende og der sker ikke en skid hvis man ikke går videre med det.

Gå direkte til ledelsen og sig hvad der foregår og hvordan du har det, BLIV VED med at presse til ledelsen, for de skal ikke bare sige "jaja" de SKAL gøre noget ved det.

Du kan også spørge flere om de har det på samme måde, for så kan de også klage.

Snak med dine forældre, lad dem indsende en klage omkring ham osv.

Håber i finder en løsning, for det kan ikke være rigtigt at det er dig som skal skifte fordi han er en nar

• #17   18. feb 2015 Tænkte jeg nok.
    Så ville jeg gå sammen med dem om at få optaget en video, hvor han evt slår med en pegepind og gå først til ledelsen og derefter til pressen eller til Undervisningsministeriet smiley

• #19   18. feb 2015 Når du virkelig har forsøgt på den måde der, så ville jeg gå til pressen! smiley Det er sku ikke i orden.

• #20   18. feb 2015 Hvis skolens ledelse ikke tager dig seriøst og vil gøre noget ved problemet, jamen så ville jeg gå videre op. Jeg ville sige til dem, at hvis ikke de var kompetente nok til at tage sig af problemet, så måtte jeg jo få nogle andre til at kigge på deres arbejdsmetoder smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#21   18. feb 2015 I vores kommune kan vi møde op og få en snak med en politikker den som er valgt som formand for skoleudvalget det ser sådan ud det tror jeg at jeg ville hvis i ikke føler i bliver taget alvorligt det skal bare stoppes det ligner ikke noget der er næsten altid nogle få en klasse som ikke føler de bliver taget alvorligt
    http://www.nyborg.dk/Politik/ModBorgmesterFormand

• #22   18. feb 2015 Få dine forældre til at tale med ledelsen. Selvom man er voksen i 2.g er der stadig nogle som har lettere ved at acceptere når forældre råber op smiley
    Håber du får det bedre snart smiley

• #23   18. feb 2015 Film hemmeligt i timerne og vis filmen til ledelsen. Hvis han slår jeg med pejepinden går han jo faktisk imod loven og vil kunne komme i fængsel smiley

• #24   18. feb 2015 Hvis han har arbejdet der i mange år, er der risiko for han er en af de tjenestemands ansatte der stadig er tilbage, og de er praktisk talt umulige at fyre. Her er det ikke nok, at en elev siger læreren mobber/slår, der skal være beviser.

Men hvis han slår jer, så film det. Vis det til ledelsen, og hvis de stadig ikke vil gøre noget, så må du jo offentligøre den film (og gør dem klar over det)

• #25   18. feb 2015 tak alle sammen!! smiley

• #26   18. feb 2015 Håber du og dine klassekammerater finder ud af det, så i kan få nogle gode timer igen smiley

• #27   18. feb 2015 tak håber jeg også smiley

• #28   18. feb 2015 Vil bare informere om at så vidt jeg ved, så er det er ulovligt at videresende eller uploade billeder og film af andre uden deres tilladelse.
    -Men du kan jo godt vise den til nogle voksne.

Bare så du ikke bliver fanget den vej rundt.

Men synes helt klart du skal forsøge at få nogle voksne ind over, så der bliver taget hånd om sagen, for det er ikke i orden!

• #29   19. feb 2015 Så længe det er offentlige steder og der er andre på optagelsen, så må hun gerne smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#30   19. feb 2015 I min søns tidligere klasse var der en elev der havde optaget lærerens grovhed og nedsættende udtalelser til ham han gik på toilettet og sendte det til sin far som stod på skolen kort efter og konfronterede læreren med det hvad der egentlig skete er ret tys tys men enden på det hele blev at alle mobil telefoner blev indraget ved timens start efter dette
    Men hvad får en elev sidst i fjerde klasse på bare 10-11 år til at føle han er nød til det for at blive hørt, jeg syntes det er skræmmende
    Jeg flyttede selv mit barn da han mistrives på det groveste og blev behandlet rigtig skidt af den pågældende lærer og alle henvendelser til skolens ledelse røg bare igennem ørerene på hende smiley
    Tænker en lyd optagelse vil være fin det er nok for svært at video filme uden at blive opdaget

• #31   19. feb 2015 Husk det er ulovligt at optage ens lære uden deres accept!
    Men hvad med at hop over på en HF eller sådan noget istedet, jeg ville ikke finde mig i sådan en behandling og vis ledelsen ikke vil lytte - ja så skal de da ikke tjene penge på at jeg går der!

• #32   19. feb 2015 Det er da overhovedet ikke okay, hvis han slår jer med en pegepind! Du bliver nød til at gøre noget ved det problem, eller også tag en snak med ham, eventuelt sammen med anden lærer også. Nu ved jeg ikke hvor voldsomt det er, men han har ikke ret til at slå, det er fyringsgrund!

• #33   19. feb 2015 Da jeg gik på gym, blev min fransklærer afskediget pga. klager fra eleverne - bl.a. mit franskhold. Han favoriserede en lille gruppe elever voldsomt med ufortjente høje karakterer (og dukkede endda op hjemme hos dem med julegaver), imens flere andre fik ufortjent lave karakterer, og der generelt var ekstremt meget fokus på denne lille favoritgruppe i undervisningen. Vi andre var rimeligt gennemsigtige for ham (jeg lå som en af de eneste i midten af karakterskalaen). Vi lærte absolut ikke nok under ham - vi nåede aldrig til fulde sætninger det første år. Det var altid svar på et enkelt ord, han forventede af os. Han brugte ofte en hel undervisningstime på lege uden uddannelsesmæssigt formål.
    Han blev som sagt fyret pga. klager fra vores klasse samt en parallelklasse, der havde ham til dansk (igen med stor karakterforvridning i klassen). Jeg vil tro, at han var sidst i 50'erne, og han havde været på gymnasiet i mange år (en af min mors kollegaer har senere fortalt, at hun også havde ham - det var 20 år før min gymnasietid).
    Da vi fik ny fransklærer efter, at han var væk, blev hun forskrækket over, hvor lidt vi kunne, så det var ABSOLUT nødvendigt, at han røg.
    Han gik i øvrigt selvfølgelig i forsvar under anklagelsesprocessen, og vi så et brev til rektor, hvor han med navns nævnelse kaldte en af eleverne med lave karakterer nogle knapt så heldige ting.

Så det kan lade sig gøre at komme af med en lærer, hvis han virkelig ikke gør sit job ordentligt. Hvis man derimod ikke kan bevise noget, og ledelsen ikke er med jer - så er det nok tid til at skifte skole.

Kommentér på:
mobbet af lære

Annonce