{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.587 visninger | Oprettet:

analyse af "i år er alting anderledes" {{forumTopicSubject}}

vi skal analyse "i år er alting anderledes" ..

nogle der vil kigge det igennem, og hjælpe mig med at få lidt mere fylde i teksten?(-;.

I starten af bogen går Mads i sjette klasse. Klassen er meget urolig og de skændes tit. Når læreren ikke er der begynder de straks at larme osv. De er delt op i grupper. Der er blandt andet fodbold drengene, de seje piger, flinke tøserne, og så er der de andre, men de er sådan lidt udenfor. De hører ikke til nogle ”gruppe.” udvikling de gennemgår er at de bliver ældre og mere moden, ellers er der ikke rigtig nogen udvikling.

Mobning; Mads bliver ikke mobbet som sådan, men han føler sig stadig udenfor. Han er ikke den populære dreng der spiller fodbold og heller ikke den der går med de seje drenge. Han er gode venner med Anne som er klassens grimme pige. Han er bange for at de skal opdage at de er venner og begynde at drille ham med at de er gode venner, derfor skjuler han det.

Forelskelse; Mads kan godt lide Maiken fra hans klasse og det har han altid kunnet. Men efter at han er begyndt at snakke meget med Anne har det ændret sig. Da Anne laver noget med en anden dreng bliver han jaloux, og det tyder jo på at han godt kan lide hende.

Fritid/Familie; Mads er storbror til Julie som er udviklingshæmmet og det kan til tider være svært. Efter Julie hun er kommet synes han det er som om at hans forældre kun har fokus på hende. Nogle gange ville han ønske hun slet ikke var kommet til verden og det bare var ham og hans forældre ligesom det var engang. Han synes hans forældre er irriterende. De forstår ham aldrig, ihvertifald ikke efter ham.
________________________________________________________________________________
Jeg ved ikke hvad man kan lære at bogen, for jeg har ikke lært noget af den. Men jeg tror at hvis forældre læser bogen, så vil de få et indblik af hvordan teenager de virkelig er.
________________________________________________________________________________
Det bedste sted i bogen efter min mening er kapitel fireogtyve. Det begynder lige pludselig at brænde i sommerhuset. Selvom mads altid har syntes at Skrigeungen har været irriteret og han ikke har gidet hende, redder han hende alligevel fra branden.
Jeg synes det er godt at Mads endelig er begyndt at være mere sammen med sin søster og indser at hun slet ikke er så irriterende som han plejer at syntes.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  analyse af "i år er alting anderledes"
Kommentér på:
analyse af "i år er alting anderledes"

Annonce