Hjælp til skole {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Jeg står og skal vælge studieretningsfag inden d. 26/1-2015, og er kommet lidt i tvivl om noget.
Sagen er, at jeg gerne vil have en naturvidenskabelig studieretning, og har indtil videre valgt Kemi A, Matematik A og Fysik B, men er kommer i tvivl om det er noget for mig..?
Vil egentlig bare høre hvad man laver i både kemi og fysik. Da jeg ikke er så stor fan af ting som eksploderer/siger bang, som jeg godt kunne fristes til at tro man laver i kemi. Så gider ikke vælge det, hvis det er sådan noget man kan komme ud for? Bliver nærmest panisk hvis jeg ved at der er noget der skal sige bang, så ikke så fedt at bruge 3 år på det.
Håber i kan hjælpe
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Må sige at fysik og matematikken hænger meget sammen og som vores lærer også har sagt 'synes man ikke matematik er sjovt, vil man heller ikke synes fysik er sjovt' - fordi der er meget regning! Især sådan noget med at kunne beregne tryk og bruge formler osv...
Jeg har altid haft svært ved matematikken (og har det nu på A niveau O_o) men må sige at fysikken er sværer når man skal bruge matematikken i praksis og kun regne på en stillet opgave
I kemi er det begrænset hvor mange forsøg vi lavet..men for det meste er det noget tavleundervisning og opgaver vi laver Vores er dog blandet sammen med biologi så nu hedder det bare 'Bioteknologi A' og derfor har vi altid en klar sammenhæng med biologien og af den grund behøver vi ikke lige springe noget i luften
Det 'farligeste' vi nok har lavet er at arbejde med nogle voldsomme væsker og arbejde med tryk indtilvidere
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Hjælp til skole