{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Dalgaard
Dalgaard
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hjælp til skole {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg står og skal vælge studieretningsfag inden d. 26/1-2015, og er kommet lidt i tvivl om noget.
Sagen er, at jeg gerne vil have en naturvidenskabelig studieretning, og har indtil videre valgt Kemi A, Matematik A og Fysik B, men er kommer i tvivl om det er noget for mig..?

Vil egentlig bare høre hvad man laver i både kemi og fysik. Da jeg ikke er så stor fan af ting som eksploderer/siger bang, som jeg godt kunne fristes til at tro man laver i kemi. Så gider ikke vælge det, hvis det er sådan noget man kan komme ud for? Bliver nærmest panisk hvis jeg ved at der er noget der skal sige bang, så ikke så fedt at bruge 3 år på det.
Håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til skole
  • #1   23. jan 2015 Kemi på gym er IKKE ting der eksploderer og siger bang - det handler meget mere om matematikken bag det. Ja, det er stort set bare matematik der handler om kemi - især på A-niveau bliver der mere avanceret matematik. Du kommer da nok ud for noget, der kommer til at sige bang - det må du nok lære at leve med, hvis du kan lide kemi. Men det, der er allermest centralt, er mere matematiske beregninger smiley

• #2   23. jan 2015 Startede på HTXs sundhedsvidenskabelig linje her i sommers, med samme fag..:)
    Må sige at fysik og matematikken hænger meget sammen og som vores lærer også har sagt 'synes man ikke matematik er sjovt, vil man heller ikke synes fysik er sjovt' - fordi der er meget regning! Især sådan noget med at kunne beregne tryk og bruge formler osv...
    Jeg har altid haft svært ved matematikken (og har det nu på A niveau O_o) men må sige at fysikken er sværer når man skal bruge matematikken i praksis og kun regne på en stillet opgave smiley

I kemi er det begrænset hvor mange forsøg vi lavet..men for det meste er det noget tavleundervisning og opgaver vi laver smiley Vores er dog blandet sammen med biologi så nu hedder det bare 'Bioteknologi A' og derfor har vi altid en klar sammenhæng med biologien og af den grund behøver vi ikke lige springe noget i luften smiley
    Det 'farligeste' vi nok har lavet er at arbejde med nogle voldsomme væsker og arbejde med tryk indtilvidere smiley

• #3   24. jan 2015 Jeg har kemi A.. Vi laver en del forsøg som siger bang, da vores lærer elsker sådanne forsøg smiley Men jeg tror at det er langt fra alle steder, at man gør det. Jeg ved, at de andre klasser, som har kemi på højniveau, ikke laver noget vildt. Det kommer meget an på læreren, tror jeg smiley

• #4   24. jan 2015 Og nåja - hos os, er fysik ikke andet end matematik. Vi får ikke engang lov til at lave forsøg selv, dem laver vores lærer for os... Men igen - der kommer meget an på læreren smiley

• Rikke F
    Rikke F Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   24. jan 2015 Vi lavede både forsøg i kemi (B) og fysik (B) - men rigtigt meget af undervisning var teoretisk (og virkelig meget matematik) - jeg tror ikke jeg kan huske et eneste forsøg der har sagt bang. Vi arbejde dog med et forsøg i kemi med smørsyre, så der lugtede helt forfærdeligt af sure tæer - lokalet kunne ikke bruges i tre dage -.-'

Kommentér på:
Hjælp til skole

Annonce