{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

HJÆLP! køb af hus! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål angående køb af hus. Det er måske nogle dumme spørgsmål, men jeg håber i vil besvarer dem

Min kæreste og jeg har tænkt på gerne at ville købe et hus på et tidspunkt og derfor har jeg nogle spørgsmål angående dette. Hvordan foregår det? Behøver banken være indblandet? Hvis man har alle pengene til udbetaling, men man så skal betale den månedlige ydelse?

Hvis vi tager et eksempel. Et hus koster 1 million, udbetalingen er 150.000 kr, og den månedlige ydelse er 8500 kr. Skal banken så være indblandet, hvis man har de 150.00 ? og hvem skal have den månedlige ydelse ind til man har betalt hele huset af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! køb af hus!
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   22. dec 2014 Det vil jeg mene ja. Dem der sælger huset, skal jo have sine penge smiley

• #2   22. dec 2014 Ja det skal banken eller en anden som kan låne jer resten af beløbet jo. De 8500 er blot et finansierings FORSLAG ikke nødvendigvis sådan som i får de lavet smiley

• #3   22. dec 2014 er det ejer eller andel? smiley
    for ved andel er der også en månedlig ydelse til andelsforeningen

• #4   22. dec 2014 Okay!:-) Men hvordan har bankerne det generelt med at låne penge? Vi har 150.000 kr til udbetaling, men vi har så også et lån på en bil hos en bilhandler, som vi betaler af til hver måned. Men hvis huset om måneden vil være billigere end lejligheden om måneden, hvordan ser de så på det? Vil de så låne os pengene? Vi er jo kun på SU og har arbejde ved siden af, hvor vi får omkring de 780 om ugen. Dvs. ca 2900 om måneden ud over su. Så tænker de sikkert, at det kan være vi snart stopper på uddannelse, men uanset hvad har vi jo et job efter uddannelsen (hvilket de jo ikke kan vide med 100 procent sikkerhed!), så hvordan står vi? Vi er på uddannelse i 1,5 år endnu.

• #5   22. dec 2014 Det kommer helt an på jeres situation og hvilken bank i har, så book et møde med dem og snak med dem omkring hvilke muligheder i har smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   22. dec 2014 Ts: det tror jeg ikke i får lov til...
    Hvilket også er forståeligt nok.

• #7   22. dec 2014 Jeg tror heller ikke de vil låne jer så mange penge, vi har købt en andelsbolig og er begge på SU, men det er jo et noget lavere beløb vi har købt for.. Og så var der mange individuelle ting som havde betydning

• #8   22. dec 2014 Har forhørt mig at banken ikke skal være indblandet, men at man skal låne igennem en kreditforening. Nogle der ved noget om dette? smiley

• #9   22. dec 2014 man låner en del hos kreditforening, men det går mig bekendt stadig gennem banken .

• #10   22. dec 2014 Hvorfor er det at du så gerne vil udenom banken ?

• #11   22. dec 2014 kommer hekt an på jeres økonomi kæresten og jeg har selv lige købt en lille landejendom og ja banken skal med ind over der er 1000 ting der skal på plads når man køber og vi har været glade for vores bankrådgivers vejledning men bankerne kræver en hvis rådigheds beløb når alt er betalt og det er forskelligt fra bank til bank

• #12   22. dec 2014 Grunden til jeg helst vil udenom banken er fordi, at deres renter er SÅ tårnhøje og der kan man kun låne i 20 år, hvorimod ved en kreditforening kan man ofte låne op til 30 år, hvilket er billigere om måneden smiley

Dem jeg har snakket med lige nu siger, at banken intet har med et kreditlån at gøre? hmm..

• #13   22. dec 2014 nej har de heller ikk men man skal ha en hvis procentdel af beløbet og det er det beløb man låner af banken og det store beløb af kreditforeningen 20 % skal man have for at kreditforeningen vil låne pengene men bankens rente er billig nu men ved bankrådgiveren hva de køre med i rente

• #14   22. dec 2014 Okay.:-)

Men vi har selv til udbetalingen. Vi har også et selvstændigt firma ved siden af, men det er jo ikke til at vide hvad det giver om måneden, da det jo svinger fra måned til måned smiley

• #15   22. dec 2014 vi havde os til udbetaling men det bar ikk nok smiley ja det kan jo godt svinge smiley men skal nok lykkes

• #16   22. dec 2014 Umiddelbart vil jeg sige, at i skal være mere end heldige hvis en bank vil låne jer penge.....og slet ikke i den størrelsesorden som et hus koster.
    Som udgangspunkt skal i have ca 12.000 kr i rådighedsbeløb (det vil sige når alle udgifter er betalt, og det er ualmindeligt svært på SU smiley det er flot at i har sparet op, det betyder meget når i engang vil låne til hus efter i er blevet færdiguddannet og har fået et job, så i er sikret en indtægt og kan bevise dette for banken smiley
    Mht høje renter, så plejer billån ikke at være billige, og eftersom indlånsrenten er meget lav i øjeblikket, synes jeg i skal overveje at indløse billånet istedetfor (hvis det kan gøres uden omkostninger).
    Det er godt at drømme, og fint at du allerede nu søger viden, så skal det nok lykkes for jer en gang smiley
    Held og lykke med det smiley

• #17   22. dec 2014 I kan godt gå udenom alm banklån. Men man kan maks låne 80% af husets værdi som realkreditlån. Derfor er 150.000 desværre ikke nok, hvis huset koster 1 mio.

• #18   22. dec 2014 I kan ikke komme udenom banken medmindre man har rigtig mange penge (hele kontantsummen), da i skal have en kreditindstilling, før i kan få lov til at gå ud og købe jer et hus. Det er jeres bank der giver jer en kreditindstilling, hvis de mener at i kan betale ydelserne til tiden, samt i har luft nok i økonomien til at rumme et huskøb uden at skulle skære ned på noget nødvendigt smiley

Håber i finder ud af det smiley

• #19   22. dec 2014 Udbetalingen er 5% af den prissatte værdi, så 150.000 kr er nok ved 1.000.000 kr. . Her er 50.000 kr. jo nok smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #20   22. dec 2014 Hvis din alder stemmer, og du er 20 år, så kan jeg kun sige PAS PÅ med at investere i fast ejendom...så meget kan ske over de næste år, både privat og mht uddannelse, karrierevej osv - det er meget, meget tidligt at binde sig med fast ejendom.

• #21   22. dec 2014 M K: Ja det ved jeg godt, men vi er nok ret usædvanlige af vores alder. Vi har været sammen i 4,5 år og har vores egen virksomhed som faktisk køre ret godt. Hvis bare vi kan få den til at køre godt i de næste 6 mdr, ville det være nok til banken ville gå med til det. Ud over vores firma har vi job hos de københavnske ejendomsselskaber (hvorfor jeg ikke havde tænkt på dem tænker jeg først på nu:s ) og ud over det har vi trappevask som job også SU.

Jeg HÅBER der er nok i noget af det.

Så har jeg et andet spørgsmål.
    Hvis man har lån hos SU, altså Su lån, kan man så ikke låne hos banken? Kigger de på SU lån også, eller går de uden om det??

• #22   22. dec 2014 De vil med sandsynlighed kigge på det og tage det med i beregningerne, når i er færdige og skal til at afdrage på SU-lånet smiley

• #23   22. dec 2014 Okay mange tak ! smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #24   22. dec 2014 De ser på alt gæld - også SU gæld.

• #25   22. dec 2014 JTH: Ja, 50.000 er nok, hvis man har planer om at tage banklån på 150.000 for at nå op på de 20 %. Men hvis de (som de ønsker) skal udenom alm banklån, så er 150.000 ikke nok, da de skal lægge 200.000 i rede penge, hvis de skal nøjes med realkreditlån.

• #26   22. dec 2014 Ja I know. Hun havde også skrevet tidligere at hvis de ventede et halvt år, så var der råd til det med de 200.000 kr. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#27   23. dec 2014 Hvordan kan i få su hvis i hver har så mange indtægter??

• #28   23. dec 2014 Ahh 12000 kr i rådighedsbeløb, det er da vidst lige højt nok sat. Jeg skulle have 4000 kr i rådighedsbeløb igennem min bank.

En ejendomsmægler har ofte et samarbejde med en eller anden bank og kreditforening.
    en lille del af beløbet lånes af banken og resten af kredigforeningen. Det er banken i sætter jer ned med for at regne det hele ud og hvis banken siger god for at det hele hænger sammen økonomisk, gider de bolden videre til f.eks. nykredit, som skal godkende lånet også før i får lov til at låne pengene.
    Hvis jeg var jer ville jeg nok bruge nogle af de 150000 kr i har til at betale billånet helt ud med, så har i et større rådighedsbeløb og større chance for de siger ja.
    Når det så er sagt, er SU en meget dårlig indkomst at have som grundlag for et huslån. Allerede der tror jeg banken siger nej.
    Vent til i begge er udlærte og har fået arbejde.

• #29   23. dec 2014 nej 12000 er ikk højt sat da de fleste banker vik ha man har det men den vi har er det 8500 men det os derfor jeg skrev tidligere at det er forskelligt fra bank til bank men ja go ide at betale sit billån ud så man ikke har den udgift smiley

• #30   23. dec 2014 Synes nu også det lyder lidt utroligt.. I har gæld til en bilforhandler, men råd til at udbetale 150.000.. I er på SU begge to, men har selvstændig virksomhed, samt begge to en masse jobs.. det gir ikke meget mening i mit hoved.
    Men ja, held og lykke med det :).

• #31   23. dec 2014 Du er velkommen til at sende mig en PB omkring huskøb. Min kæreste (har job) og jeg (på SU) har lige købt en ejendom fornylig, og har været igennem hele turen med mange banker og kreditforeninger. Jeg var helt grøn omkring lån mv. før det her, men jeg er blevet en del klogere. smiley Vil gerne hjælpe hvis du har behov for det.

• #32   23. dec 2014 Mange tak for jeres svar. smiley

Mille N: Kan godt være jeg skriver en pb, og tak for din hjælpe! smiley

Vi skal ikke flytte i hus LIGE nu. Det er jo med at spørge lang tid inden, så man har styr på tingene og det bankerne forventer af en. Min onkel er bankrådgiver, og han vil hjælpe os.

• #33   23. dec 2014 Bare din onkel ikke bliver jeres endelige bankrådgiver. Det kan ikke anbefales. smiley

• #34   23. dec 2014 Mille N: Det må han slet ikke smiley

• #35   24. dec 2014 Det er altid noget. smiley Det kan i hvert fald absolut ikke anbefales at kende sin bankrådgiver privat.

Kommentér på:
HJÆLP! køb af hus!

Annonce