Energi, foder hjææælp {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en pony som er fuldkommen energi forladt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Han vil hverken gå frem med eller uden sporer heller ikke med pisk stemme osv osv Og MAN kan VIRKELIG ikke få ham frem.. Han får hø og lidt wrap i nogle "tætte" hø poser 3 gange om dagen. Udover det går han på græs fold mindst 4 -5 timer om dagen, og han får grov foder 3 gange om dagen.
Han er begyndt at få B-vitamin og han har fået det cirka i en uge..
Da jeg fik ham tilbage i Juli måned fik han foderet Natur müsli fra St. Hippolyt. Det gik han ok på men manglede stadig lidt energi.
Da han blev skadet i september, skiftede vi hen til noget boks ro/ forfanghed/slanke foder også fra St. Hippolyt. Da han skulle stå i en hel måned og han skulle/skal tabe sig meget.
Nu er vi snart færdig med genoptræningen af ham, og han er simpelthen ikke til at få frem.
Han får stadig det der boks ro foder fra St. Hippolyt. Men vi har i dag køb noget andet foder fra St. Hippolyt som hedder " Hesta light", som vi håber kan hjælpe
Har i nogle tips til foder osv?
INO OM PONYEN:
Han er 5 år
Racen New forest
Bliver redet hver 2 dag
Får fri 1 - 2 gange om ugen
OBS: Min mor har snakket med en masse foder eksperter. Men de kunne ikke hjælpe særlig meget Så derfor spørger jeg jer til råds!
HÅBER i kan hjælpe Kh
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Start med at få tjekket kræet fysisk, hvis den har haft en skade kan den let have fået en låsning eller en skævhed som gør det ubehahgeligt for den at gå frem :o)
Er det kun på bane eller også på tur den er langsom?
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 6
Han er heller ikke den hurtigste på tur, dog er det bedre der end på bane
sep 2007
Gætter på hesten er tjekket for nylig? :o)
Hvis den er det, så havde jeg fået fat i en underviser med forstand på noget indlæringsteori.
sep 2009
Han gik med tidligere ejer LB2 til 68 %
Og jeg har tidligere redet LA og PRI på forskellige ponyer, men ja tak for tippet
sep 2007
Det kan være så mange ting - ridning, banen osv. der gør det. Så det ville være meget lettere for en underviser og se sig ud af om det er nogle signaler du får sendt eller hvad det er.
http://www.blueberryhill.dk/index.php/find
sep 2009
sep 2007
Og derfor kunne det netop være en god idé og få nogle øjne på som er uddannet i indlæringsteori og diverse slags adfærd ;o)
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 13
sep 2009
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
Og jeg tænker
Regulator complete eller Horselux Easy, sammen med roepiller eller lucernepiller (lucerne piller gi energi) og måske nogle E-vitaminer, hvis den er lidt slukket. (Det har min hingst lige fået, da han var lidt slukket)
Der er også andre fodre mærker, man sagtens kan bruge, hvor den ikke skal have så meget fodre af gangen.
Det kan jo være din hest ikke fungere på st.hippolyt foder.
Min hoppe på 5 år får
350 g regulator complete
500 g roepiller opblødt
250 g lucernepiller
En hånd fuld lucerne (for tyggetid)
Elektrolytter, når vi har redet.
10 kg hø
1 kg halm.
Dette er om dagen, så det er fordelt på 2 fodringer.
Hun her masser af energi og skal også tabe sig, da hun er begynd at udvise EMS.
Horselux Easy skal de have 100 g pr. 100 kg også er de dækket ind.
Dvs. En 400 kg hest skal have 400 g og hvis den arbejder skal den have 500 g.
Energi, foder hjææælp