Hvad ville du gøre? SKO {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Endnu et forum ang. sko fra mig af
Men jeg er simpelthen ved at gå tom for ideer og ikke mindst tom for energi.. Sagen er således at min hest smider sine sko efter max 3 dage. Hvor efter han så bliver halt, får akut smed ud og starter forfra igen.. Har skiftet smed mange gange, men det fortsætter. Det har stået på lige siden sommerferien. Han går med klokker både på fold + under ridning. Han har ufattelige skæve hove, + han har næsten ingen plads at sætte søm i, hvilket vi er ved at "forsøge" at rette op på. Han kan derfor ikke gå uden sko, da han så bliver låst i ryggen og halt, pga. skæve hove uden sko. Det er ikke blevet til meget ridning de sidste par måneder, hvilket jo ikke var meningen, når han var så fin en dressur stjerne..
Har snakket med tidligere ejer, hvor han også ofte smed sine sko, men ikke så ofte som nu.
Hvad havde du gjort?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg ville gå totalt i kontra retning og få fat i en trimmer - evt. en trimmer med smed baggrund der skoer plastic sko, bruger limsko e.l for at skåne hovene.
Adam Mcshane gør, Tine fra horsemind.dk er også uddannet både trimmer og beslagsmed. Eller en alm. trimmer som fx kan komme med andre barfodsløsninger - boots, hoofwraps osv.
Du kunne evt. også poste billeder af hovene og dit problem i facebook gruppen Hestens Hove og hører hvad de tænker omkring det.
Jeg gætter på hesten er tjekket af en fys, osteopat e.l?
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
mar 2012
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 86 Svar: 2.133
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Så ville jeg som nævnt gå "kontra" og kontakte en trimmer fx Dorte fra Havredalens Hovpleje & Hestevelfærd eller Tine med horsemind.dk og fortælle dem om problemet.
feb 2008
Følger: 154 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 2.153
Hun går derfor med en str for stor neopren klokke, og en passende str gummiklokke udenpå. Og dét er altså en genial løsning!:)
Dog ville jeg få en osteopat ud til din. Min hest gjorde det samme nummer for to måneder siden, hvor det viste sig, at hun havde låst sig i højre bækken
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
Min den gule smider skoene for et godt ord hvis han er traditionelt skoet - han har (7-9-13) ikke smidt en sko der er varmskoet på endnu.
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.059
Hvad ville du gøre? SKO