Dyrlæge eller ej? {{forumTopicSubject}}
Ja Freja er begyndt at blive dyr i drift. selvom hun er den mindste i stalden
For 2 uger siden fik hun dyrlæge fordi hun igen (hun har gjordt det før men har i lang tid ikke gjordt det) har haft svær vejrtrækning. hun trækkede vejret væsende og dybt så hun fik dyrlæge. Dyrelægen sagde det ikke var engbrystighed. hendes lunger lød fine. men hun kunne have en begyndene broncithis.
Hun fik et skud pencillin som skulle hjælpe på hun de næste par dage forhåbentlig havde fået det bedre.
Jeg må indrømme jeg har ladet pasningen gå over på min mor da jeg har rejst meget og da hun blev syg lagde det precist i min ferie. min mor forklare så der ikke har sket ændring ang. hendes vejrtrækning. af de dage jeg har været hjemme synes jeg heller ikke jeg kan se bedre forandringer..
Nå man jeg gik jo en tur med hende i dag. og trænede de 2 andre heste bagefter. da jeg var færdig og skulle lukke dem ud igen. får jeg så øje på Freja mens hun er ved at gå ud, at hun og hvid snot ud af det ene næsebor!
Jeg har altid lært dette. klar snot = normalt.
Hvid/gul snot = Syg hest.
Men nu spørger jeg.. da jeg hænger med en dyrlæge regning i forvejen + skal betale opstaldning + ting til jeg skal have når jeg starter i skole. Kan jeg give det en dag og se om der sker forandring? eller skal dyrlægen ud i morgen?
Hvad vil i gøre?
Hesten spiser og drikker, ingen feber og har heller ej problemer med afføring eller at tisse.
Også på vores tur idag var der INTET.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 30 Svar: 444
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Har i behandlet hesten som en med bronkitis? Altså fodrings og opstaldningsmæssigt?
Jeg havde nok valgt og se det an nogle dage, forsvinder det ikke så havde jeg tilkaldt dyrlæge.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Bronkitis pony her.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Ofte er de søde til at give råd over telefonen hvis ikke de mener det er alvorligt.
Fx ringede jeg til min dyrlæge mandag aften fordi min unghest havde fået en meget besynderlig bule på halen. Var i tvivl om hvad det var og hvad det kunne skyldes. Min dyrlæge mente ikke at det var akut, og jeg skulle bare se tiden an. Og så kunne jeg med ro i sindet sige til mig selv at jeg havde gjort noget - og det kostede mig jo kun en opringning.
Nu kommer de så forbi i morgen alligevel fordi det ikke er blevet bedre.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
hvordan undersøger dyrlægen om hesten har Bronkitis??
Har selv astma hest så de står i pænt meget ustøvet område..
Dyrlæge eller ej?