{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Dyrlæge eller ej? {{forumTopicSubject}}

Her i søndags flyttede jeg min hest til en ny gård. Mandag var jeg så derude hele dagen og holde øje med folden, alt så fredeligt ud. I dag kommer jeg derud, og får af vide af en at de har løbet rundt den sidste halve time, samt min hest har fået et sår på bagbenet. Jeg vasker det, tjekker om han er halt, og vasker det igen. Det virker ikke meget dybt, men det er en lige revne, så tror det er en sko eller noget der har lavet den. Han er ikke halt og bliver ikke sur når jeg rør ham der. Nu ringer min kommende part så og siger at han ikke støtter på det, hun ikke må røre det og at det væsker. Hun gik med ham og siger han er lidt halt. Skal jeg ringe til dyrlægen nu, eller vente til i morgen og se?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge eller ej?
  • #2   29. mar 2011 Du skal ringe til dyrlægen nu..
    Jeg har oplevet næsten det samme - nemlig at Katla fik en rift på benet, jeg rensede det selvfølgelig, men det var ikke særlig dybt, så overvejede ikke et sekund at ringe til dyrlægen.
    Dagen efter ringede de fra gården og sagde at hun ikke ville støtte på benet og blev ved med at lægge sig - jeg tog derud og ringede til dyrlægen.
    Det lille sår havde forsaget betændelse i hele benet - så hun måtte på en antibiotika og smertestillende kur i en uge, hvis jeg havde ventet med dyrlægen havde betændelsen muligvis spredt sig yderligere.
    Efter 2-3 uger var hun helt sig selv igen.
    Men ja, ring til dyrlægen nu..
    Husk og kom med en update.. Og god bedring til hyppen.. smiley

• #4   29. mar 2011 Tak for svar. Har snakket med flere derude nu, som siger han godt kan støtte, men tager det op hvis man prøver at røre. De andre derude siger de ville vente til i morgen.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #5   29. mar 2011 Nu er det jo ikke de andre der skal tage stilling til om din hest bør tilses af doktor dyr Laura det er dit ansvar som ejer og hellere en gang for meget end for lidt som andre skriver så kan det hurtigt udvijkle sig når der kommer baktusser i såret , men pøj pøj med hestenb

• #6   29. mar 2011 noget alla det samme er lige sket ude i vores stald ..

såret så ikk dybt ud, og hesten støttede på det ..
    2 dage efter ku den slet ikk gå og der var betændelse i , og senen meget beskadigt ..

og netop som nogen skriver, ska den syes , ska det være nu ..
    hellere dyrlæge en gang for meget end engang for lidt .. (:

men pøj pøj med det .. (:

• #7   29. mar 2011 Okay tak for svar. Hende der så til ham er taget hjem, og kender ikke andre derude, og jeg har to timers transport derud, men det er nok bedst med dyrlæge. Det er heller ikke prisen, det er bare når alle derude siger det ikke ser slemt ud, og det er for lille til at blive syet, tænker man jo at de nok har ret.

• #10   29. mar 2011 Jeg har snakket med en dyrlæge og beskrev det hele for ham. Han sagde at så længe jeg havde vasket det grundigt, ville det nok gå natten over, og så tager jeg derud i morgen tidlig. Han mente ikke der var nogen grund til at komme nu. Kan desværre ikke blive kørt derud, er hjemme hos min kæreste, men han gider ikke køre.

• #11   29. mar 2011 Tag ud og kug på hesten. Ellers ville jeg vente til i morgen. Dyrlægen kan ikke sy et sår der er med en et døgn gammelt.

• #12   29. mar 2011 Mere end et døgn skulle der stå

• #13   29. mar 2011 Flink kæreste...

• #16   29. mar 2011 Er også lidt sur på ham. Sagde endda jeg godt ville betale bare jeg kunne komme derud. Havde jeg haft kørekort havde jeg selv kørt.
    Men regner med dyrlægens ord, snakkede med ham i noget tid, og han lød som om jeg ikke skulle være nervøs, men bare tjekke i morgen tidligt.

• #17   29. mar 2011 Hvis det er sket i dag... så kan hesten jo sagtens være berøringsøm og hævet, ligesom hvis det var os der fik et blåt mærke. Haltheden skal gerne gå helt væk indenfor et døgn, hvis ikke den gør det, så ring til dyrlægen, men personligt ville jeg ikke male fanden på væggen over et sår og lidt ømhed. Det ville være rigtig godt at få det kølet ned, så du mindsker hævelsen så meget som muligt, for hvis hesten er meget hævet, kan det være svært at vurdere, om der er andet galt.

• #18   29. mar 2011 Malene: det var det samme dyrlægen sagde. Jeg spulede med koldt vand to gange i nogle minutter. Han var ikke meget hævet, men lidt mere end på de andre ben.

• #19   31. mar 2011 Jeg tog ud til ham tidligt der onsdag, og jeg måtte sagtens røre og pille ved hans ben, og såret var rent selvom der var størknet blod. Jeg snakkede med en anden dyrlæge der sagde jeg bare skulle holde øje med om der kom puls i benet, samt fjerne hvis der kom snavs i såret. Han var heller ikke halt og benet var næsten ikke hævet eller varmt. I dag så det endnu finere ud og var slet ikke hævet eller varmt, så tror bare det har været slaget. Jeg så ham endda stå kun og støtte på det bagben, så tror grunden til han ikke ville lade andre røre, er at han er lidt sippet med andre mennesker der rør ham smiley

• #21   31. mar 2011 Hehe er ikke så god til at blive sur, men blev da lidt øv over han ikke kunne se hvor meget det gik mig på. Brugte nok to timer på at tale i telefon med min mor, dyrlægen og dem i stalden, samt jeg havde svært ved at falde til ro senere. Det er også en lang tur for ham, men stadig, havde givet ham skylden hvis det var blevet værre xD

Kommentér på:
Dyrlæge eller ej?

Annonce