{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Stopper på tur, hvad skal jeg gør? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Så har den anden dag skulle mig pony Kazan, mig, og en anden rytter og hendes hest skridte af på tur. Men så sker dette.

Vi beslutter at skridte ned af den lille tur vi har, men vi kan IKKE nå længere ned, de folde der er den ene vej. Han begynder at stå og trippe, vender og drejer sig rundt.
Til sidst hopper jeg af, trækker ham et stykke. Der var ingen problemer der jeg trækket ham. Jeg beslutter at nu er faldet ned igen, så jeg stiger op igen. Men vi når kun to, tre skridt så sker det samme igen. Hn tripper, vender og drejer sig. Jeg prøver så godt jeg nu kan at holde roen, og prøver at begrolige ham...
Vi beslutter at tage turen "baglæns". Vi når kun lige ud på vejen, da han igen begynder at trippe. Min veninde(den anden rytter) har en pisk med. Nogle gange hjælper det Kazan at man kun lige lægger den på numsen af ham. Men skal ikke prikke til ham eller noget, bare lægge den der. Det prøver jeg, hvilket resultere i at ponyen hopper frem.
Bagefter dette kommer der er en bil, Kazan som ellers altid står, tripper stadig.
Hans part kan nemt ridetur på ham. Der er ingen problemer, der er hellere ingen problemer når der er en trækker ved siden af, når jeg rider tur.

Jeg beslutter at det er for farligt for både rytterne, hestene og evt. Andre i trafikken, så vi dropper det. smiley

Nu er jeg nød til at sprøge jer om hjælp.
Nogle forslag til hvorfor han gjorde det?
Hvad kan jeg en anden gang gøre for at få ham frem?
Hvordan vil jeg kunne berolige både, mig selv og ponyen?

Håber i kan hjælpe! Dette er et stort problem for mig, da jeg ellers elsker at ride tur, og det gør min ponyen også smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stopper på tur, hvad skal jeg gør?
  • #1   10. maj 2014 Ingen der kan hjælpe? smiley

• #2   10. maj 2014 Har du prøvet at lave parade og lade ham stå stille indtil han falder til ro igen? Når han så er faldet ned, så fremad og gør han det igen, så må han ned i parade til han slapper af smiley

• #3   10. maj 2014 Rikkenaltzer:

Prøvede at få ham til at stå stille, jo mere jeg prøvede, jo mere trippede han.. smiley

• #4   10. maj 2014 Har du prøvet at få ham til at slappe af imens I laver en parade? Så han lærer at det ikke hjælper noget at blive ved med at køre sig selv op.
    Det er den metode vi bruger på Olivar, når han ikke rigtig kan styre det på tur smiley

• #5   10. maj 2014 Hm der lyder fuldstændig som en hest der ikke er vant til at komme på tur, i har ikke haft en dårlig oplevelse derude som gør at han synes det er farligt?

Det er dog synd at du red ham hjem, personligt havde jeg stået af og trækket ham den tur, hesten finder pludselig meget hurtigt ud af hvordan man "slipper" for at komme på tur.

Hvis der ellers ingen problemer var da du red ham inden afskridtning, så lyder det for mig sommer han ikke gad på tur, og fik sin vilje ved du red ham hjem igen smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #6   10. maj 2014 Øv jeg har også sådan en men her er jeg sikker på det er fordi han ikke er trænet nok i at blive redet ud alene.
    Jeg ville ønske der var en sød Fynbo der ville hjælpe nogle gange for tror der skal en mere rutineret rytter til, det ville jeg også tro ville hjælpe dig hvis du har det som jeg, da jeg tror det skal gentages nogle gange før det rykker
    Vi har øvet i at kunne stå enten på folden eller i boksen alene, da det nok er der filmen knækker

• #7   10. maj 2014 Der var en anden hest med Lene T.

Han kan godt ride ud med får når det er hende der har part på ham, der rider, men ikke med mig?
    Han kan nemt være alene, lige pt står han på alenefold(blevet syet i bagbenet, og det er i sammenråde med dyrlægen dette er aftalt). Han kan nemt også ride ude som inde alene.

Det eneste problem er når jeg skal ride ham på tur, det er ligemeget om det er med eller uden andre smiley

Mie M:
    Jeg stopper og vendte om fordi jeg ikke kan holde ham hvis han hopper, dette må jeg hellere ikke, og vil altså ikke stå med en løs hest, og en halv trafikeret vej.
    Han som sagt gør det kun når det er mig der rider, og der ikke er en ved siden af ham.
    Ville hellere ride hjem, også tage den "kamp" med ham en dag, hvor jeg ved at der er nogle til at hjælpe mig.
    Jeg gik også af flere gang for at trække ham, der var intet. Men ligeså snart jeg satte mig op igen, startede vi bare forfra smiley

Kommentér på:
Stopper på tur, hvad skal jeg gør?

Annonce