{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Puha! Sikke en fredag + nat! :( {{forumTopicSubject}}

Hej!

puha, det har været en hård fredag + nat smiley
det startede med fredag at min bette pony lagde ned på folden, dette er noget han plejer at gøre omkring middagstid, så tænkte jeg egentlig ikke ydeligere over.
han rejser sig så og går et andet sted hen og ligger sig igen. Dette får mig til at tænke om han mon var skidt-mads..
Går så ind og siger min søster altså lige skal holde øje, da jeg desværre havde en aftale.
Kører så forbi folden og ser ham rulle sig igen igen, vender om og får ham rejst op. Han forsætter stadig med samme adfærd og beslutter mig at ringe til dyrlægen. Dyrlægen kommer indenfor 20 minutter, og ser hans adfærd an. vi trækker ham i stalden og hun tjekker ham.
Han har ikke høj puls, vejrtrækning er normal og heller ikke forstoppelse, dog kan hun mærke at noget sidder forkert inde i maven (handske og ind i rumpen), ingen feber, så hun undrer sig at han opfører sig sådan. Hans gummer er knas tørre og helt lyse, så han får sonde med vand og olie.
han får også noget tarmberoligende og smertestillende og dette hjælper faktisk. Han begynder at spise og virker egentlig meget frisk. Dyrlægen anbefaler at jeg holder øje med ham et par timer og hvis han viste samme adfærd skulle jeg ringe.
Der går et par timer og det går egentlig super fint, kl. 21 har han det også fint. tjekker ham så kl. 23 og der er han bare skidt igen smiley
Så dyrlægen ud igen, denne gang fik han dog kun smertestillende. Hvis ikke han begyndte at vise fremskridt var Ansager oppe at vende smiley igen viste han et godt fremskridt og lignede sig selv igen. Dyrlægen var der en time, og hun sagde at så længe han viser denne adfærd så kunne vi se tiden an til i dag. Jeg skulle dog gå ud at tjekke et par gange, så alarmen blev sat til kl. 3.00 og da jeg kom der ud, var han igen ikke hel tilpas. dog var hans gummer fine fugtige, maven rumlede og han virkede lidt friskere, men ikke helt på toppen.
alarm igen til 6.30 og ud at tjekke igen, lukkede ham ud sammen med den anden, og han spiste af høet med det samme. han stod desuden op da jeg kom. I den halve time jeg var ude, lagde han sig ikke ned en eneste gang og han kom af med puha og drak vand. (FREMSKRIDT)
har netop tjekket ham igen og nu er han frisk, han ligner sig selv og vil endda have gulerødder, er kommet af med mere afførring og hans øjne siger ikke opgivende ud, så nu må dagen gå med at holde øje med ham smiley

Men hold da op, man indser hurtigt hvor meget de dyr kan betyde for en!
var helt sikker på at jeg skulle sige farvel smiley

Det er dyrt at have dyr, men man kan heller ikk leve uden dem! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha! Sikke en fredag + nat! :(
  • #1   26. apr 2014 Dejligt der er fremskridt. smiley
    Det er bare slet ikke rart, overhovedet. Jeg blev udsat for noget af samme sidste måned, hvor min ismule lagde sig ned å¨folden efter en ridetur der gik fint. Tænkte bare at hun var lidt træt, og til aften kom de så ind og den ellers så madglade hest rørte intet, men lagde sig direkte ned i boksen, hvilket var meget usædvanligt.
    Jeg bekymrede jo så min røv af, og farmanden var ikke lige så vild med at ringe efter doktor dyr, men det blev jo nødvendigt. Dog skulle der bare smertestillende til og noget tarmaktiverende stof, og bum en frisk spisende ismule. smiley Men var også lige oppe at tjekke i løbet af nat og morgen self. Dyrlægen fandt heller ikke noget usædvanligt andet end adfæren..

    Men der er bare SÅ nervepirrende, for man ved ikke hvad den fejler og man er så nervøs for dyret. Men man er også bare verdens lykkeligste hesteejer når den er frisk igen. smiley


  • #2   26. apr 2014 Lige præcis! Det er bare ikke rart, og man står hel magtesløs og håber på at kunne hjælpe, men det kan man ikke.
    Jeg er ihvertfald glad for at han viser fremskridt nu! smiley


  • #3   26. apr 2014 Det er helt klart det værste ved at være hestejer, men så også kun det!

    Jeg håber at han bliver tip top igen, så han kan nyde det fantastiske vejr. Han er en lækker fyr!


  • #4   26. apr 2014 Lige præcis!
    Mange tak, han skal bare have ekstra meget kærlighed i dag smiley


  • #5   26. apr 2014 Uhyggeligt smiley Vores pony skrabede halm sammen i en bunke under maven og lagde sig og kiggede på sin mave op igen osv.. smiley Dyrelægen sagde enten tarmslyng/kolik smiley SÅ nervepirrende at kigge på smiley Godt der ikke var noget 'alvorligt' smiley (Den pony jeg snakker om er blevet aflivet, smiley )

  • #6   26. apr 2014 Puha, min dyrlæge havde også tarmslyng i tankerne, men da han hverken havde høj puls eller feber, mente hun ikke det var tarmslyng.

  • #7   26. apr 2014 God bedring til bette hyps smiley

    Jeg havde en der døde af tarmslyng, det udviklede sig om natten så havde ingen chancer for at redde ham, han døde om morgenen lige inden dyrlægen kom smiley


  • #8   26. apr 2014 Puha! Det er ikke rart at høre!
    Archie er virkelig i bedring, han spiser gulerødder nu, kommer af med sin afføring, tisser, drikker og spiser hø, han er så frisk at han lige kan vise hans tricks også smiley
    Regner stærkt med at der ikke kommer tilbagefald smiley


Kommentér på:
Puha! Sikke en fredag + nat! :(

Annonce