{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Nervøs/bange for galop .. {{forumTopicSubject}}

Først !
-Jeg ved ikke helt om den hører til Generel diskussion eller denne Off Topic

Nu til sagen..

For 1½ år siden faldt jeg af en Islænder i fuld galop op af marken hos ejeren af ponyen, som endte med at jeg brækkede mit venstre håndled, fik en værre hjernerystelse (havde hjelm + vest på) og en højre fod der bare var totalt hævet op og var forstuvet - Skøøønt !
Måtte ligge i sengen i 2 uger fordi jeg ikke kunne gå med krykker pga. mit brækkede håndled.

Jeg red 2 gange i fuld fart. Første gang gik det super godt trods min store skræk for det smiley
2 gang jeg red gik det helt galt!
Jeg var noget halv vejs og pludselig faldt jeg over ponyens hoved og landte direkte på mit hoved hvor min nakke derefter knækkede og resten af kroppen faldt med.
Heldigvis var der flere voksne til stede smiley

Jeg har længe haft lyst til at tage en ordentlig galoptur på vores store høstmark nu hvor jeg har egen pony. Mit problem er bare at tanken stadig sidder i mit hoved ..
Og min pony er ikke fuldt styrbar når det gælder sådan noget..
Så er han også en pony der bare vil frem - Men som kan skjule det og give det fra sig på et hvert øjeblik!

Er der nogle der har nogle gode råd til mig men OGSÅ til hvordan jeg kan få min pony til at køle lidt ned..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs/bange for galop ..
  • #1   21. apr 2014 Ku' være at det var den forkerte slags hest du har købt så.
    Det kunne være, at du skulle have købt en mere styrbar hest. Det handler om at være tryg ved sin hest. Derfor mener jeg, at den var et dårligt køb for dig, for hvad skal du med en hest, som du ikke kan styre i galop? Ja jeg spørg bare smiley

Jeg er heller ikke vild med fuld galop, når hesten ikke er styrbar, så derfor går jeg og kigger efter en rolig og styrbar hest. Jeg har ikke behov for dårlige oplevelser.

• #2   21. apr 2014
    Hvis hesten ikke er fuldt styrbar så forstår jeg da udmærket godt at du har det sådan. Få fat i noget undervisning, hvor underviseren vil med ud i naturen og hjælpe dig :o)

• #4   21. apr 2014 Jeg har ikke købt ham - Jeg fik ham i påskeæg for små 2 år siden sammen med min anden pony smiley
    Det har aldrig været et fejlkøb, da han opførte sig super fint der - ingen unoder.

Han er fuldt styrbar på ridebanen når vi rider skridt, trav og galop, men ligeså snart vi kommer ud på marken bliver han helt tændt og vil bare af sted .. Det er det eneste sted han ikke er styrbar smiley

Har underviser på 2 gange om ugen, men hun ved ikke helt lige hvordan hun skal hjælpe mig med dette problem da hun aldrig selv har haft problemer med sådan noget smiley

Problemet med longen er at han opfører sig super pænt der, der har aldrig været nogle problemer - heller ikke i longe på marken.
    Han for nogle flip nogle gange, men der er han nem at få ned igen smiley

• #5   21. apr 2014 sætter du den selv i galop eller "løber" den bare når i kommer til en mark for så ville det nok være en super ide at undgå disse situationer hvor du bliver utryg og ellers så hav en med der altid kan stoppe sin hest og evt kan ride bagved dig meget langsomt og så træn stopsignal

• #6   21. apr 2014 Du kan prøve at starte i de små. En god galoptur på marken, ville jeg nok synes bar lidt for meget efter det du har været igennem. Men hvad er galt med at gå langsomt derop af. Start måske med en lille galop i longe og så uden longe i ridehus. Så på udendørs bane... Og når du så er klar og bar lyst kan du tage den ventede galoptur på marken.

For får din hest til at slappe mere af kan du berolige den ved at snakke roligt til den. Hvis den løber kan du prøve at se om du kan få den til at ride i små cirkler. Ved godt det er ret svært når den bare løber, men det er det ens
    sete jeg kan byde på:) held og lykke

• #7   21. apr 2014 Rid ham på banen inden du rider tur. Få hesten
    under hjælperne inden du rider ud.ville ride ud alene
    har du ik en ok strækning hvor du kan tage en kort galop?
    som en spørger om,løber du hesten i galop?for så har du tabt på forhånd,da hesten er på forparten

• #8   21. apr 2014 Nej, han har aldrig selv løbet i galop med mig på ryggen smiley
    Rider ham altid på udendørsbane da vi ikke har ridehus, og har ikke rigtig mulighed for at komme til at sted med ridehal.

Små cirkler er en del af hans daglige træning både for at få ham ned i tempo men også for at få ham bøjet lidt af smiley

Selvom vi har startet fra bunden "med de små" som i skriver så sker der ikke rigtigt noget. Men som folk siger "træning, træning, træning" Så vi må nok bare træne det noget mere smiley

Kommentér på:
Nervøs/bange for galop ..

Annonce