{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703

God måde at tabe sig på?? {{forumTopicSubject}}

Jeg fødte for 2 måneder siden (ja, og jeg ved godt at det ikke er længe siden), men er virkelig desperat for at få min gamle krop igen, og en tyndere ville være endnu bedre smiley

Men der sker virkelig nul og niks med resultatet..
Jeg spiser sundt (tæller ikke kalorier - det er ikke nødvendigt, jeg ved hvad jeg indtager).
Jeg går i fitness 5-6 gange i ugen, hvor det er hård styrketræning, samt cardio efter.
Jeg går lange ture hver dag.
Jeg får god søvn (utroligt med et lille barn :))

Jeg vil mene at jeg er rimelig godt med, og at der burde ske bare en lille smule?

Men er det bare fordi at det er svært at tabe sig efter en fødsel, altså at det hele går meget langsommere, eller er det fordi man ikke selv kan se resultater??

Jeg går ikke på en vægt, og går ikke efter en bni, da det ikke er de tal jeg har brug for smiley

Har i et virkelig godt råd, et eller andet? Jeg vil ikke begynde på en kur som dukan, Lchf mm. Jeg vil ikke spise div. Slanke produkter som nupo mm.

Er det helt umuligt? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God måde at tabe sig på??
  • #1   31. mar 2014 Hvor længe har du kørt den livsstil - man siger som regel at man kan se resultater efter 3 måneder smiley

• #2   31. mar 2014 slanke produkter er no go efter min personlige holdning!
    som du selv skriver du gør, spis sundt, spar på stivelse og sukker, op i fibre og proteiner, + varrigeret motion, det er ligeså vigtigt at træne konditionen som at lave styrke træning, du kan evt lave en "motions plan" smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   31. mar 2014 Zofia: har trænet forholdsvis får styrketræning hele graviditeten (og måske er der røget lidt ekstra chokolade indenbors)

Men de sidste 1 1/2 måneder har jeg fast været i fitness, og spist sundt smiley

Men hvis der først kan ses resultater efter 3 måneder, så glæder heg mig smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   31. mar 2014 Sabina: kosten er som den skal være, for mange proteiner er heller ikke godt smiley

Træningen er nøje tilrettelagt for hver dag så alke muskelgrupper bliver trænet, men samtidig for tid til at restituere. Cardio bliver lavet efter styrke, da det er videnskabeligt bevist at det giver bedst resultat, ud over det bliver min træning omlagt hver 8 uge, da det er så længe man må kører samme program smiley

Syntes virkelig at jeg gør alt smiley

Men ja, slankeprodukter er virkelig også no go, det er mere usundt end sundt, og en forkert tilgang til varigt vægttab

• #5   31. mar 2014 Vil måske foreslå en løbetur i det fri..

Løbebånd i fitness og en tur ude er ikke helt det samme, men kan ikke helt se hvad du skulle gøre forkert. smiley

• #6   31. mar 2014 Lyder jo som en sund livsstil - nu har jeg aldrig været gravid.. Men der sker jo en del med kroppen, så når den finder sin balance igen - så er jeg sikker på du nok skal se forandringer smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   31. mar 2014 Lotte: løber til fitness som opvarmning smiley

• #8   31. mar 2014 https://www.facebook.com/groups/418747284861593/

Kom ind i vores gruppe super søde mennesker med masser af gode råd og deler erfaring og hjælper/følger hinanden hele vejen igennem ^^

• #9   31. mar 2014 Tro oven på du skal give det tid hvis du forsætter som nu tænker jeg det kommer op til 6 mrd. fra du fik dit barn
    Selv om du ikke vil gå efter det som mange går op i BMI- vægt og Tælle kal. Ville jeg hvis jeg var dig måle mig med et alm målebånd omkring mave lår og bryst feks. en gang om ugen der kan ske meget mere end på en vægt.
    VH
    Annette

• #10   31. mar 2014 Jeg synes personligt, at det der giver bedst er cykling. Hvor man laver interval-cykling, så pulsen virklig kommer op og ringe inden man kan slappe af i 2-3 min, hvor man igen giver den gas.

Interval cykling, gør jeg når jeg cykler ud til hesten, hvor der er 4 km hver vej.
    Ellers cykler jeg til hverdag i skole, hvor der jeg ialt cykler 18 km. Så alt i alt cykler jeg ca 26 km om dagen. Har cyklet siden januar, hvor jeg har tabt mig 15 km smiley

• #11   31. mar 2014 Jeg tror altså du er lige at give din stakkels krop ro til lige at komme ordentligt ovenpå efter fødslen. Med den livsstil du kører, så skal det nok komme når din krop er klar efter fødslen smiley

Når det er sagt, så fik jeg først resultater da jeg ændrede min kost fremfor at motionere efter fødslen. Motionen hjalp mig ikke en døjt i forhold til vægten eller min oppustethed.

• #12   31. mar 2014 Og LCHF er ikke en kur som sådan. Det er en livsstil(s-ændring). Det har virket fortrinligt for mig.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   31. mar 2014 Stutteri: min krop er som før graviditet, og fødslen har ikke påvirket min krop på nogen måde smiley

Jeg kunne før graviditet tabe mig udelukkende ved styrketræning, selvom jeg spiste usundt. Men det har jo tydeligvis ændret sig nu smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   31. mar 2014 Stutteri: lchf er videnskabeligt bevist at det ødelægger din krop i sidste ende.. Så den holder jeg mig langt fra smiley

• #15   31. mar 2014 Det er også videnskabeligt bevist at LCHF gavner ens krop. Hvad der er sandt er svært at sige. Jeg tænker at det må være bedst at vurdere individuelt hvad der virker for en.
    Hvis din krop er som før har jeg svært ved at se hvad det er du vil med emnet?

• #16   31. mar 2014 Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt. For hvis du spiser sundt, ville man jo principielt kunne holde ideal vægten uden nogen form for motion, og ved at tillægge motion, så tage sig.
    Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg helt ærligt, at det er fordi du har været gravid. For jeg vil ikke mene at der går 3 måneder før man ser resultater. Det er jo folk der ser resultater fra uge til uge. Og med hensyn til træning, plejer man at sige en måned, efter hvad jeg har hørt og mener smiley Så jeg tror udelukkende, at det er pga. graviditeten. smiley

• #17   31. mar 2014 selleri øger forbrændingen, jo mere du kan få ned jo bedre smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#18   31. mar 2014 Stutteri: hvad er derud ikke kan forstå?

En ting er at min krop fungere, en anden er at jeg har taget lidt på eftergraviditet og gerne vil tabe sig, men at uanset hvad man gør så stadig har samme krops form smiley

Syntes da det er meget relevant at oprette et emne og spørge til rådes når man er totalt på bar bund smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   31. mar 2014 Sine: mmh, og selleri smager bare såååå dejligt smiley smiley (not!!)

Men det må prøves hvis det hjælper

• #20   31. mar 2014 Astrid: som jeg læser det, så skriver du at du ikke går op i vægt og BMI og efterfølgende at din krop er som før. Det kan for mig at se let læses som at der ikke rigtig er noget problem. Men altså, mit bedste råd er at give din krop tid, 2 måneder efter en fødsel er jo ikke ret meget, så det jeg mente medmin første kommentar er, at man altså lige skal ovenpå, og at man ikke nødvendigvis kan forvente at alt er som det plejer med det samme. Det kan altså sagtens være på grund af din meget nylige graviditet at du ikke ser nogen resultater når dit skema er så intenst som det er.

• #21   31. mar 2014 hvis du ammer skal du passe på med at træne for meget, og den eneste måde jeg kender til at tabe mig på er at indtage mindre energi end jeg bruger, så hvis du træner som du gør, så må du indtage det du skal bruger eller mere.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   1. apr 2014 Stutteri: jeg går ikke op i vægt og bmi fordi det for mig er ubrugelige tal som ikke giver mig svar på og jeg er tynd eller tyk.

Min krop er på toppen efter fødslen - psykisk og fysisk - jeg kan ikke mærke at jeg har født, og "den har glemt det for længst".

Men måske er den psykisk og fysisk på toppen, men udseende mæssigt manger der rigtig meget. Kan du forstå nu?

• #23   1. apr 2014 Ja ja, jeg forstår. Men da du ikke kan tabe dig på samme måde som du kunne før, så er din krop vel ikke den samme fysisk som før fødslen. Jeg mener stadig at hvis du giver din krop lidt tid, så bør du iflg. det program du kører kunne forme dit udseende mere med tiden. 2 måneder efter fødslen er ikke meget, og man ikke forvente at ens krop kan smide det hele så kort tid efter. Det er altså helt normalt at den ikke kan.

• #24   1. apr 2014 Mit råd ville være giv dine muskler tid til at restituere... 5-6 dage om ugen med alle muskelgrupper? Det virker simpelthen som alt for meget...

Og hvad er det du vil? Tabe dig vægt mæssigt eller få strammet op som mange der har født gerne vil? (fx maven)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   1. apr 2014 Nikita: de har masser af tid til at restituere, træner ikke alle muskelgrupper samtidig, så det er intet problem smiley

• #26   1. apr 2014 Hvis du ikke taber dig, så gør du noget forkert/spiser for meget, ganske enkelt smiley Begynd at tælle kalorier, meget få mennesker er 100% bevidste om alt hvad de indtager i løbet af en dag. Træning er super godt, men det der rykker i et vægttab er kosten. Det er også vigtigt at spise sundt, men du taber dig ikke af det du spiser - du taber dig af det du ikke spiser. Bare et eksempel her; nødder er sunde, men æder du(blandt andet) 200 gram nødder om dagen, så bliver du højst sandsynligt tyk.

Jeg ved du siger at du ikke vil veje eller måle dig, men dit eget syn på dig selv kan snyde - det kan tal ikke. Hvis du kan se vægten gå ned, se dine mål og din fedtprocent ændre sig - så ved du at det går den rigtige vej, uanset hvad du ser i spejlet smiley

Tog selv 30 kg på i min graviditet, og 6 måneder efter fødslen havde jeg smidt 25 kg bare ved kostændring, og her 1,5 år efter jeg fødte, er jeg under min førfødsel-vægt og min krop ser bedre ud end nogensinde før. Så hvor der er vilje, er der vej smiley
    Held og lykke med det!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#27   1. apr 2014 Mint: du har fat i noget.

Hvis jeg skal have nogle tal på min krop skal der være en fedt%, muskelmasse mm. Hvilket også er et kæmpe ønske st få taget, der er bare ingen steder i nærheden hvor målingen er præcis nok til at det er brugbart, da den kun målet benene, og tager udgangspunkt derfra smiley

Syntes egentligt at jeg har skåret gevaldig ned på mad portionerne, men tror hurtigt man kommer til at sammenligne med de portioner man spiste da man var gravid?

• #28   1. apr 2014 Astrid - Man kan få målt fedtprocent i langt de fleste fitnesscentre, har du prøvet der? smiley

Ja det skal man nok passe på med. Jeg åd i hvert fald for mindst 2 fuldvoksne mænd mens jeg var gravid! smiley så der skulle ikke bare skæres meget ned på portionerne efter jeg havde født, der skulle skæres RIGTIG meget ned. Så da jeg besluttede mig for at tabe mig, spiste jeg kun 1200 kcal om dagen, 6 dage om ugen, så det er jo et kæmpe spring. Det lyder ikke af meget, men hvis man spiser sundt og kalorielet, kan man faktisk få en masse mad for 1200 kcal.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#29   1. apr 2014 Mint: ved jeg, men de målere er meget upræcise, da de kun kan give tal ud fra hvordan dine ben er smiley - det giver selvfølgelig en indikation på hvordan det ser ud, men så vil jeg hellere undvære tallene end at have nogle upræcise :-))

Alternativet er selvfølgelig en fedt målings tang, men den er der vidst heller ingen i nærheden der har smiley

• #30   1. apr 2014 En fedttang kan du selv købe til omkring en 50'er på nettet smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#31   1. apr 2014 Det er det jeg gør så smiley så må vi se om det er synet der snyder eller om jeg har ret smiley

Tak for hjælpen!

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #32   5. apr 2014 Kan varmt anbefale app'en LIFESUM. Den er et super redskab til at få styr på både mad/kalorieindtag og kan feks "indstilles" til særlige levestile, feks LCHF eller 5:2 (kører vi selv) samt motion også kan plottes ind.

Man blir temmelig overrasket over hvor mange kcal der er i fødevarer man tænker som sunde, feks helt op til 200+ kcal i EN skive kernerigt rugbrød. Jeg er ihvertfald blevet meget overrasket.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#33   5. apr 2014 M k: Lchf samt div. Andre "livstils ændringer" har ingen interesse, da de fleste af dem ikke er sunde for kroppen i sidste ende.

Jeg har næsten 100% styr på hvad der er af forskellige tal i min mad pg det jeg spiser, men tror egentligt bare at jeg er for ivrig i forhold til hvad der er realistisk smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #34   5. apr 2014 5:2 er nu videnskabeligt underbygget - kroppens celler har ro til at reparere sig selv i fasteperioderne smiley

Men ellers ja - meget har ikke rødder i videnskaben smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#35   5. apr 2014 Mk: jeg er egentligt mere til at man spiser fornuftigt og holder en cheat Day, hvor man spiser hvad man vil. smiley men syntes der er gået for meget mode i livstils ændringer hvilket har ødelagt mit syn på det smiley

• #36   6. apr 2014 Drik danskvand med citrus, få noget citron i maden (løser op fedtet) spis havregryn med rosiner og skummet mælk til morgenmad. Rugbrød med fedtfattigt pålæg til frokost, og ris og fisk/kylling og grøntsager til aftensmad. Men sørg dog for at passe på så du ikke mister mælken med all den træning..Jeg gik ture 3-4 gange ugentlig i hurtig tempo (5/7km) med barnevogn. Jeg undrer mig over hvorhenne din baby er når du træner så meget. Sørg for at få en tryg tilknytning til dit barn og brug meget tid sammen med det da det første år er så vigtigt for både den psykiske og fysiske udvikling smiley Du får jo aldrig muligheden igen smiley
    Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#37   6. apr 2014 TT: nu spørger jeg ikke ind til om hvordan man skal have børn eller omkring tilknytning -,-

Men kan fortælle at jeg træner ca 1,5 timers intensiv træning dagligt, og der har min kæreste/barnets far ham, og ellers er han med også træner jeg når han sover, - det kaldes overskud, så din undren er forgæves smiley min baby har al den opmærksomhed og tryghed den har brug for og mere til, samt en mor og far med maks overskud og energi - frem for så mange andre nybagt forældre.

• #38   6. apr 2014 Astrid - Ved det godt at det ikke var det emnet handlet om men bliver nødt til at spørge da jeg ikke kan lade være..yrkes skade.. smiley Så er mor pædagog rolig smiley

• #39   6. apr 2014 Ved ikke om du gør det i forvejen, men prøv at undgå brød, pasta, ris og kartofler - eller skær ned på det smiley

Kommentér på:
God måde at tabe sig på??

Annonce