{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

God måde at øve trailer læsning?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har en hoppe, som simpelthen ikke bryder sig om at gå i spiltove eller nogen anden form for smalle passager.. Trailer er hun heller ikke glad for.. Hun har engang oplevet et eller andet grimt med smalle passager..

Er der nogen af jer herinde, der har nogle gode trænings tips. til en hest der ikke er glad for den slags.. Hvordan træner man sådan noget væk, hvis man kan altså.. smiley Kunne være fedt hvis hun kunne lære bare at gå lige op i en trailer.. smiley

pft stine:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God måde at øve trailer læsning??
  • #1   25. jan 2011 Tager det meget roligt, starte med at træne med traileren med skillerummet til siden, og giv hende hø og gullerødder når hun går op og tag det stille og roligt i hendes tempo, hvis hun den ene dag bare går op på rampen så ros hende meget og prøv igen dagen efter og sådan, og hele tiden i hendes tempo og stille og roligt og når hun har vænnet sig til at gå op sådan så prøv med skille rummet almindeligt og lad være at lukke bag hende de første mange gange, og hele tiden i hendes tempo - sådan har jeg ihvertfald lige fået lært min 3års at gå i trailer og nu går hun lige op, hun var dog lettere end forventet, tog kun et par dage og nu går hun lige op smiley

• #2   25. jan 2011 Det hjælper ikke rigtigt at lokke hende.. Jeg har prøvet det meget med bla træning af spiltove... Du kan se på hende hun føler sig klemt.. Hun er dog god til at gå op i lastbiler.. Det er bare trailer, og ja hvor hun føler sig klemt... så det er nok det der skal trænes, før hun kan lokkes med noget.. smiley Men det er are hvordan det skal gøres uden at skræmme hende..

• #3   25. jan 2011 nåår ja okay, så hjælper det andet nok ikke rigtig.. så måske starte med at få hende ind hvor der er meget plads og så mindre og mindre, men nok svært sådan i en almindelig stald ..

• #4   25. jan 2011 hehe ja... Tænker evt at træne det i ridehallen en dag feks.. også måske bruge nogen støtter og bomme.. også gøre pladsen mindre og mindre efterhånden.. eller bruge nogen plader, så det bliver smalt.. syntes der var nogen der skrev om det herinde engang..

• #5   25. jan 2011 Team damgård..
    jeg har selv brugt den med bomme og støtter som du selv nævner med succes. (:

• #7   25. jan 2011 Jeg har desværre ikke nogen tykke tæpper.. smiley men tak for jeres bud også.. Det vil jeg da forsøge mig med.. smiley

Kommentér på:
God måde at øve trailer læsning??

Annonce