{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Ny bil eller "ny" brugt bil? DILEMMA! {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg er i lidt af et dilemma med mig selv for tiden.
Sagen er den at jeg lige pt. kører rundt i en gammel Audi der synger på sidste vers. Det er de sidste kilometer vi kører på i øjeblikket.

Jeg er så igennem mit arbejde blevet tilbudt en stort set ny VW UP, som stort set kun lige er trillet udover kantstenen. Jeg vil kunne få bilen billigt, men da jeg er 22 og bare har "lånt" Audien jeg kører i nu, har jeg ingen form for ancinnitet eller lign. Derfor vil forsikringsposten inkl. kasko blive i hvert fald 1.000 om måneden. Derudover skal den finansieres osv, hvilket jeg ikke i detaljer ved hvad løber op i endnu, men jeg regner med 3.000 alt. inkl.

MEN! Jeg har en far der er svært glad for ældre biler, og faktisk kan lave det meste selv - så længe det ikke er elektronisk.

Han så gerne at jeg købte en "ny" brugt, som havde gået lidt flere kilometer og hvor jeg så kan risikere at den ikke er i den bedste stand. Det ville være en stor udgift nu og her, men ville, såfremt den ikke går i stykker, måske være det billigste. Min far har dog sagt at han ikke har lyst til at rode mere i gamle biler, så derfor ville det jo være "dumt" at købe en jeg forventede han så kunne lave. og bilerne i prisklassen 20.000-30.000 er et minefeldt.

Mit spørgsmål til jer er så: Hvad ville i gøre?

Betale bilen ud med det samme og tage chancen mht. reperationer og andet godt?

ELLER:

Købe den "Nye" bil, som koster lidt mere, men som ville kunne finansieres (ok billigt), og så formegentlig køre lidt flere km uden at skulle til mekaniker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil eller "ny" brugt bil? DILEMMA!
  • #1   27. mar 2014 Det koster da kassen i forsikring for dig i en gammel bil også..Og tænk på den halvårlige afgift er dyrere på en gammel bil end de nye da de er mere miljøvenlige.
    Vi har li købt ny bil (3 år gammel) Vores gamle gav vi 2300 1/2 årlig vægtafgift og den gik på en god dag 12 km literen. Den nye giver vi 1000kr 1/2 årlig vægtafgift og går i gennemsnit 24 km på en liter diesel. Så allerede der har vi sparet da vi også havde ca 1000kr mdr. i værkstedregninger på den gamle fordi der hele tiden var noget der gik i stykker smiley
    Så jeg anbefaler en ny bil... smiley

• #2   27. mar 2014 Vi købte en ny, da det ikke kunne betale sig for os at have brugt. Vores gamle gik i stykker konstant og selvom vi her flere mekanikere i familien kostede delene en formue og den kørte også kun halvt så langt på literen end vores Seat Mii smiley

Vi giver 1495,- pr måned i afdrag på bilen samt 9.000,- om året for kasko forsikring.

• #3   27. mar 2014 Og grøn afgift er 400,- kr smiley

• #4   27. mar 2014 Det kan godt være at din far kan lave alt, men jeg ejer to ældre biler fra 1994 og 1992 og det koster altså det gamle der også selvom man laver det helt selv., der burde være garanti på den nye bil og den skulle meget gerne køre de første 60-100.000 uden nogen dyre former end slid..

• #5   27. mar 2014 Hvis muligheden er der ville jeg altid klart foretrække nyt frem for brugt smiley
    Kender en masse som går op i det der med ældre biler, og de laver ikke andet end at skifte dele og reparerer - så på sigt tror jeg næsten det lige så kunne betale sig for dig med en ny bil smiley

Så er man også sikker på at få en bil, som der ikke er halv smadret fordi Brian har kørt ræs i den hver weekend smiley

• #6   27. mar 2014 Jeg stod i lidt samme dilemma for 3 mdr siden, og jeg gik simpelthen ud og købte en fabriks ny bil, Jeg betaler alt i alt i mdr omkring 2000, Der er med grøn ejerafgift, afbetaling og forsikring, Havde 20.000 til udbetaling, og nu ved jeg at jeg er kørende i mange år frem uden de store udgifter.

Kommentér på:
Ny bil eller "ny" brugt bil? DILEMMA!

Annonce