{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Ny eller gammel bil?!?!?!? {{forumTopicSubject}}

Omg !
hjælp mig lige engang.
Jeg er ved at gå fuldstændig i panik.
Jeg har haft kørekort i et halvt års tid snart, og jeg kan simpelthen ikke holde det ud mere. Nu VIL jeg have en bil !
Men spørgsmålet er om den skal være ny eller brugt?

Køber jeg en brugt, så kan jeg spare penge i første omgang, ved f.eks. at købe en bil til 15.000 - 20.000 . MEN.. Så koster forsikringen også bare crazy fordi jeg kun er 18 år og ikke elitebilist. Den kører selvfølgelig ikke så langt på literen og så skal der jo lige tages eventuelle reparationer med i prisen?

Jeg kunne også købe f.eks. en Suzuki Alto (ny) til lidt over hundrede tusinde og få billigere forsikring og så kører den 24-26 km/l ? Jeg kan godt LIGE få råd til det og eftersom forsikringen er billigere, er det jo et plus. MEN ? hvad så bagefter? så har jeg INGEN penge til f.eks. en lejlighed? jeg skal godt nok ikke flytte hjemmefra før efter min gymnasielle uddannelse, men stadig? no money !
Jeg kan også vælge at finansiere bilen så jeg f.eks. indskyder 50.000 kr i første omgang og derefter betaler ca. 1000 kr i måneden i 85 mdr?
Men så er der lige en rente på 4 % oveni? Arghhh!?

Ny eller brugt?

Hjælp mig? hvad er smartest?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny eller gammel bil?!?!?!?
  • #1   18. sep 2010 Ved en brugt bil i det prisleje, skal du regne med at skifte bil igen om 3-4 år, den går nok kun gennem syn 2 gange. Det har jeg ihvertfald erfaring med. Mine brugte biler ligger i 30-35000 kr. klassen. og man må beregne udgifter i størrelsesorden 500-1000 kr. pr mdr.

Jeg ville købe en ny bil, hvis jeg var dig ellers skal du ofre omkring 50-60000 kr. på en brugt, men der er stadig ingen garanti for hvor hurtig den rustner i vangerne.

Toyota er rimelige rubuste hvad angår rust, Fords gamle modeller ruster meget let.

Så pas på med gamle biler, de kan blive et dyrt bekendtskab.

• #2   18. sep 2010 Jeg har købt en brugt opel astra fra 95, og det har jeg været glad for.. Den har kostet mig et par tusinde kroner ud over hvad jeg selv har ville have lavet og selv har ødelagt, og har haft den i over et år nu..
    Men selv hvis jeg skal ud og have en "ny" bil, ville jeg købe en brugt igen - det er bare mere mig .. Jeg er måske hvad de ville kalde en Connie smiley

Men ellers havde jeg helt klart købt en af de nye små biler, hvis man har muligheden for at låne de penge i banken.. Hvis det er det du vælger, synes jeg bare du skal være opmærksom på at forsikring skal være med i prisen - da den ellers stadigvæk er dyr, da de vidst har sat det op, man skal være 25 nu for at det egentlig er "billigt" at have forsikring..
    Og så synes jeg også du skal tænke over hvilket mærke du køber, fordi de forskellige mærker mister sin værdi "på forskellige måder" hvis du ved hvad jeg mener?

• #3   18. sep 2010 Haha !
    I har SÅ meget ret alle sammen!
    Som * BBBTM * siger, så er en bil til 100.000 afskrevet med ca. halvdelen af værdien bare man har den i tre år? Det er noget af en afskrivning.
    Jeg ville bare være SÅ ked af at købe en brugt og så bare klatte mine penge væk pga. mekanikerbesøg smiley
    Jeg er bare så meget i tvivl om det skal være en ny.
    Jeg er jo som sagt ung, så har ikke flere penge end til en ny bil i det prisleje. Bare man kører over fortorvskanten, som* BBBTM * siger, så er bilen allerede faldet de første 10-15.000 i værdi. Hmmmmm....

Men en brugt bil er uanset hvad dyr for en nybegynder. Jeg kan hvis jeg køber en gammel alto med en 1.1 motor komme ned på 7.800 ca. meeeen... det er KUN ansvarsforsikring. Hvor jeg hvis jeg køber en ny kan komme ned i den samme pris for både ansvar og kasko.

• #4   18. sep 2010 Christina:
    Jae, men jeg har jo lånt min mors gamle bil hver anden dag, det sidste halve år, så jeg har allerede LIDT erfaring med det. (men jo stadig ikke supermeget) men.. jeg har altså prøvet at køre i gamle biler, og lavet en lille fin bule fordi jeg bakkede ind i en pæl.. Hov!!!
    Og Stephanie:
    Jeg forstår udemærket hvad du siger.
    DEr er bare SÅ mange forskellige holdninger til hvad man skal gøre?

• #5   18. sep 2010 Men spørgsmålet er vel lidt hvad du selv mest føler for?
    For hvis du køber en brugt til 25.000 og evt. er uheldig, kan det jo være at du kommer op og bruge 25.000 i reprationer og diverse - og så kommer det faktisk ud på det samme som hvad du har tabt på at købe en ny?

• #6   18. sep 2010 Jeg har lige stået i akkurat samme problem som dig, valgte at købe brugt fordi det er mange år at hænge på en ny bil også som du siger vil der ikke være råd til alting såsom lejlighed. jeg er færdig på gym næste år og sådan som det ser ud nu, vil det være dumt at købe ny bil for jeg har ingen planer omkring næste år og hvis jeg så vælger at læse videre så sidder jeg med en ny bil som jeg skal betale på men sandsynligvis ikke kan.
    Jeg kører under min fars navn så er forsikringen ikke så dyr, også når jeg engang har styr på det hele vil jeg købe ny bil hvor jeg vil starte med min egen forsikring smiley

• #7   18. sep 2010 Jeg ville købe en gammel brugt bil (fx golf 2er - golf 3er ruster hurtigere) og så spare op i den tid jeg har den. De kan købes billigt og en ny bil (som andre også skriver, mister vildt hurtigt værdi bare den køre ud fra fabrikken / forhandleren).
    Du kan selvfølgelig risikere at skulle bruge en del penge på reperation (men køb en nysynet, så er der i al fald 2 år til syn), men ja. Det var det jeg ville gøre.
    Men ring rundt (hvis du vil have billig forsikring) og forhør dig - nogle gange kan man lave en god aftale.
    Jeg synes måske også det er lidt "dumt" at købe en helt ny bil, når man kun har haft kørekort i et ½ år (alt andet lige kan man jo ikke have så god erfaring og rutine som én der har kørt i 2 år).
    Men det er vel helt, hvad du føler for.

• #8   18. sep 2010 man burde holde sig langt fra 4 hjulede koøretøjer efter min mening

• #9   18. sep 2010 Jeg har købt en brugt til 30.000,- hvor den var nysynet. det er en hyundai accent fra 99. jeg købte den fra en forhandler, hvor alt var gået igennem inden syn (blev synet dagen før jeg fik den). der har ikke været nogen form for problemer med dem.
    Det har jeg været rigtig glad for, så jeg vil anbefale dig at købe brugt smiley

• #10   18. sep 2010 Skulle jeg købe ny i dag blev det en af de billige med forsikring med i starten. Så har du de år på bagen senere og kan få billig bilforsikring samt en bil der ikke koster i reservedele og rep hele tiden!! Man kan aldrig vide hvad man får med en brugt bil -heller ikke selvom den umiddelbart ser pæn ud.

Kommentér på:
Ny eller gammel bil?!?!?!?

Annonce