942 visninger
|
Oprettet:
Ny bil - en jungle {{forumTopicSubject}}
Kender I det når man står og skal have ny bil men man bare ikke kan finde ud af hvilken?
Da jeg kører rent i en omvendt lottokupon (taber mere end jeg vinder bil) er jeg begyndt at kigge rundt efter ny MEN hvilken skal man vælge?
Skal man vælge en lille billig økonomisk bil ELLER skal man vælge en bil som kan trække heste trailer, da man jo har to heste.?
Selvom den skal kunne trække, skal den stadig være økonomisk da det jo er en bil jeg kommer til at kører mange kilometer i hverdag.
Årh altså, hvad har I andre skønne folk at kører rundt i?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
en Toyota Aygo som er dejlig billig til hverdagsbil..
Så har vi en Porsche Cayenne, som bestemt IKKE er billig at køre i, til når der skal trækkes og en VW transporter til når der skal trækkes og der skal mange ting med samtidig..
Mine forældre har en Ford Grand C-max som er forholdsvis billig, kører okay langt på literen og ikke mindst, så kan den trække..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 239
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Lånte min ex' VW Passat 2.0 diesel til at køre med hesten - den lå typisk på en 12 km/l med 2000 kg på krogen. Lækker at køre i og du kunne ikke mærke at du havde store heste i traileren.
Uden trailer kørte den fint mellem 18-25 km/l alt efter om det var bykørsel eller lidt længere ture. Jeg var personligt vild med at køre i den og ville egentlig ikke have noget i mod at have sådan en igen.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Vi var ude og prøvekøre rigtig mange forskellige biler: Opel Astra, Alfa Romeo Giulietta, Ford Focus, Hyundai i30, VW Polo, Mazda 3 og sikkert flere jeg ik kan huske. Men Peugeot var bare fedest. Super flot indeni og med masse af spark i.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Men først og fremmest skal du vide hvad du går efter, om det skal være en lille økonomisk bil, eller noget større der kan trække trailer - for det er to vidt forskellige type biler du skal ud og søge efter
En ting man kan være sikker på, er at pris og kvalitet 99% af gangene går hånd i hånd. også kan man med fordel kigge efter tyske mærker, der er man rimeligt sikker i kvaliteten
Har du økonomien til det, så ville det da være dumt ikke at købe en større bil, som må trække hvad du har behov for - Man kan sagtens finde stationcar mm. som kører nogenlunde langt pr. l. diesel eller benzin (alt efter hvor langt du ca. kører pr. tur) og hvis du ved at du kommer til at kører over 30 km pr. tur (oftes), så bliver det endnu nemmere at finde en økonomisk bil.
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Det bliver en sådan bil vi skal have når vi på et tidspunkt skal have ny bil pga det økonomiske. Selv om der er mange andre jeg egentlig ville have haft i stedet.
Mvh TT
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
Når vi har trailer efter kører den omkring 19 på literen.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis det kun er en gang om måneden, så overvej at købe den mindste bil, billigst i drift,som passer til dine behov i hverdagen.
Og lej en bil til de par dage om året, hvor at du skal trække en trailer.
Måske har du sparet nok penge til en miniferie?
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Vi har snakket om at vi om 4 år nok anskaffer os en bil som må trække noget mere, men om det så er min mini bil som bliver ombyttet eller kærestens ved vi ikke endnu
jan 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 128 Svar: 621
Det er dejligt at få så mange forslag
Det er begrænset hvor meget trailer kørsel jeg kommer til pt. Men har tænkt over hvor man kunne låne en bil og trailer evt. Lille transporter når man skal afsted.
Det er begrænset hvor mange der vil låne bil ud til trailer kørsel
Men selvfølgelig man skal tænke over hverdagen, kører 55 km hver dag til og fra job plus det løse. Så det Bliver nok en lille økonomisk bil ?
Ny bil - en jungle