{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Ny bil - en jungle {{forumTopicSubject}}

Kender I det når man står og skal have ny bil men man bare ikke kan finde ud af hvilken? smiley

Da jeg kører rent i en omvendt lottokupon (taber mere end jeg vinder bil) er jeg begyndt at kigge rundt efter ny MEN hvilken skal man vælge?

Skal man vælge en lille billig økonomisk bil ELLER skal man vælge en bil som kan trække heste trailer, da man jo har to heste.?

Selvom den skal kunne trække, skal den stadig være økonomisk da det jo er en bil jeg kommer til at kører mange kilometer i hverdag.

Årh altså, hvad har I andre skønne folk at kører rundt i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - en jungle
  • #1   22. jan 2017 Vi har lidt af hvert,
    en Toyota Aygo som er dejlig billig til hverdagsbil..
    Så har vi en Porsche Cayenne, som bestemt IKKE er billig at køre i, til når der skal trækkes og en VW transporter til når der skal trækkes og der skal mange ting med samtidig..

Mine forældre har en Ford Grand C-max som er forholdsvis billig, kører okay langt på literen og ikke mindst, så kan den trække..

• #2   22. jan 2017 Jeg har en Skoda Octavia der kan trække en hest i min 2 hestes trailer. En mega god bil at køre i men den sluger lidt diesel. Førhen havde jeg en lille Peugeot 108 den kostede Intet at køre i og jeg var meget glad for den. Så det er nok hvad du vægter mest en bil der kan trække hest, koster jo bare mere end en lille bil:-)

• #3   22. jan 2017 Jeg havde en VW Polo fra '98 inden jeg flyttede fra Danmark og den var både pålidelig og budgetvenlig. Kørte gerne en 16-17 km/l om sommeren og en 13 om vinteren. Jeg kørte en god 80 km om dagen, så den var ganske fin for mit behov.

Lånte min ex' VW Passat 2.0 diesel til at køre med hesten - den lå typisk på en 12 km/l med 2000 kg på krogen. Lækker at køre i og du kunne ikke mærke at du havde store heste i traileren.
    Uden trailer kørte den fint mellem 18-25 km/l alt efter om det var bykørsel eller lidt længere ture. Jeg var personligt vild med at køre i den og ville egentlig ikke have noget i mod at have sådan en igen.

• #4   22. jan 2017 VI har en Peugeot 308 diesel .
    Vi var ude og prøvekøre rigtig mange forskellige biler: Opel Astra, Alfa Romeo Giulietta, Ford Focus, Hyundai i30, VW Polo, Mazda 3 og sikkert flere jeg ik kan huske. Men Peugeot var bare fedest. Super flot indeni og med masse af spark i.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   22. jan 2017 der er nok lige så mange meninger om de forskellige mærker, som der er mennesker - så ja, det er en stor jungle at finde en ordentligt bil.

Men først og fremmest skal du vide hvad du går efter, om det skal være en lille økonomisk bil, eller noget større der kan trække trailer - for det er to vidt forskellige type biler du skal ud og søge efter smiley

En ting man kan være sikker på, er at pris og kvalitet 99% af gangene går hånd i hånd. også kan man med fordel kigge efter tyske mærker, der er man rimeligt sikker i kvaliteten smiley

Har du økonomien til det, så ville det da være dumt ikke at købe en større bil, som må trække hvad du har behov for - Man kan sagtens finde stationcar mm. som kører nogenlunde langt pr. l. diesel eller benzin (alt efter hvor langt du ca. kører pr. tur) smiley og hvis du ved at du kommer til at kører over 30 km pr. tur (oftes), så bliver det endnu nemmere at finde en økonomisk bil. smiley

• #6   23. jan 2017 Ford mondeo er favoritten her hos mig. En ikke alt for dyr bil men som alligevel kan trække lidt smiley

• #7   23. jan 2017 Hvis du skal have en bil der ikke koster alverdens, er billig i omkostninger og brændstof så kan jeg anbefale Ford Kuga. Den kan fint trække en hestetrailer og kører langt på literen ift. Str. Osv. Den er kåret i 2016 som årets campingbil pga. Lav vægtafgift og pris smiley
    Det bliver en sådan bil vi skal have når vi på et tidspunkt skal have ny bil pga det økonomiske. Selv om der er mange andre jeg egentlig ville have haft i stedet.

Mvh TT

• #8   23. jan 2017 Vi har en hyundai i30 stationcar. Den kører 22 på literen og vi kører blandet kørsel. Den må have 1600 på krogen og trækker fint.
    Når vi har trailer efter kører den omkring 19 på literen.

• #10   23. jan 2017 AG - hvad er så den halvårlige vægtafgift på jeres bil? 6000+ ikke?

Mvh TT

• #11   23. jan 2017 Hvor meget skal du reelt køre med hestetrailer??

Hvis det kun er en gang om måneden, så overvej at købe den mindste bil, billigst i drift,som passer til dine behov i hverdagen.
    Og lej en bil til de par dage om året, hvor at du skal trække en trailer.

Måske har du sparet nok penge til en miniferie?

• #12   24. jan 2017 Jeg er selv på udkig efter bil, men det bliver en lille mini bil jeg skal have smiley Er over i at det enten skal være en Skoda Citigo eller en Pegoeut 108. Kæresten har en Dacia Sandeo Stepway som lige må trække hestetraileren med en hest i og vi har ikke behov for at køre med mere lige pt smiley Derfor en mini bil som er hurtig at betale af.
    Vi har snakket om at vi om 4 år nok anskaffer os en bil som må trække noget mere, men om det så er min mini bil som bliver ombyttet eller kærestens ved vi ikke endnu smiley

• #13   24. jan 2017 Mange tak for respons fra jer alle.. smiley

Det er dejligt at få så mange forslag smiley
    Det er begrænset hvor meget trailer kørsel jeg kommer til pt. Men har tænkt over hvor man kunne låne en bil og trailer evt. Lille transporter når man skal afsted.

Det er begrænset hvor mange der vil låne bil ud til trailer kørsel smiley

Men selvfølgelig man skal tænke over hverdagen, kører 55 km hver dag til og fra job plus det løse. Så det Bliver nok en lille økonomisk bil ?

Kommentér på:
Ny bil - en jungle

Annonce