Nervøs for at ride. Gode råd søges!:) {{forumTopicSubject}}
Hej HG-folk:)
Jeg har før fået rigtig god hjælp fra jer, så nu tillader jeg mig at søge råd fra jer igen
For et par år tilbage blev jeg meget bange for at ride min hest. Der var egentligt ikke nogen grund til det, frygten kom meget pludseligt. Jeg var bange for at hun skulle stikke af, men de var egentligt ikke noget jeg på den måde havde oplevet med hende. Jeg overvandt frygten efter et stykke tid og siden har jeg redet på min hest, og kun få gange været nervøs.
For et halvt år siden faldt jeg af min hest da hun blev forskrækket og farrede lidt fremad. Jeg røg af idet sadlen gled ned på siden af hende og jeg slog min ryg en del. Jeg har ikke været oppe og ride på hende siden, før for et par uger siden.
Der var flere grunde til jeg ikke red. For det første var jeg sikker på at min hest fejlede noget, så vi havde dyrlæge, sadelmager og tandlæge ude, men der blev intet fundet der burde være galt. Derudover kunne jeg ikke ride fordi jeg havde slået min ryg.
Min papmor startede så med at ride min hest. Min papmor og jeg var blevet enige om at hun skulle starte med at ride i tilfælde af at jeg skulle blive så bange igen.
Jeg begyndte så at ride og der var jo intet de første gange. Jeg var rolig og stolede på min hest.
Men 3. gang jeg skulle ride blev jeg utrolig nervøs. I går da jeg red blev jeg også nervøs.
Når vi kommer op til den ene kortside spænder jeg af en eller grund op og det smitter af på min hest, så hun også spænder op og det for kun mig til endnu mere at spænde op.
På resten af banen er der intet. Jeg tror måske jeg spænder op på den kortside fordi det var der min hest blev bange da jeg røg af i efteråret. Jeg har oplevet at det hjælper at trave, men det hjælper mig kun indtil vi skridter igen. Altså, jeg er mere tryg ved at trave end at skridte...
Jeg er desuden ikke nervøs ved min hest fra jorden.
Hvad gør jeg for at jeg ikke spænder op?
Jeg har prøvet med at min papmor har trukket rundt med mig og at jeg har set hende ride på min hest.
-Grøndahl:)
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Næste gang jeg skal ride, kan det da være jeg skal finde en lang forlængerledning og en radio så:b
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Jeg har nemlig haft lidt samme problem. Jeg red på en hest, som var lige så gammel som mig - dengang 16 - og eftersom jeg havde oplevet flere gange, at hun var stukket af med mig, så blev jeg bange for hende. Jeg mente at hun skulle passe på mig, når vi red og ikke omvendt, eftersom hun var "ældre" end mig. Hun døde så, og jeg fik ny part.
Denne gang en lille pige, som kun var ryttervant. Jeg var meget nervøs for at ride på hende udenfor banen, men fik taget mig sammen til det. Jeg fandt nemlig ud af, at hun var "den lille" i den situation, og at jeg skulle passe på hende. Når jeg vidste, at det var mig der skulle passe på hende, og ikke omvendt så var jeg mere tryg ved at ride. Ja jeg er stadigvæk ikke spor tryg ved, hvis hun hopper rundt, men jeg kan nemmere tale mig selv ned, fordi hun er en "baby" og jeg skal passe på hende
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Nervøs for at ride. Gode råd søges!:)