{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

tricks, hvordan? tror han er usikker? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg er ved at lære min vallak nogle små tricks, har lært ham at neje men ikek så meget at han selv kan gøre det. Jeg vil nu prøve at lære ham at smile og kysse men problemet er når jeg vil have ham til at kysse så bider han ud efter mit ansigt, og bliver næsten bange, jeg har ALDRIG gjort ham noget i hovedet.

Har haft ham i 3 mdr, og alt andet tager han super fint, han vil gerne lære men tror ikke han tør. smiley

Nogle der har gode råd til hvordan, både til at smile og kysse/ få min ansigt til hans mule.

Han ER tjekket af dyrlæge og han fejler intet!

Negative kommentarer frabedes! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tricks, hvordan? tror han er usikker?
  • #1   21. mar 2014 Lær ham evt. at røre ved et target først. (lettest hvis du bruger klilker træning først) bare brug et låg eller sådan noget lær ham rører det target, og så før det op til munden.
    Det kan være fordi at han prøver at bide fast om godbidden, og så en du i vejen smiley
    Hvis man lærer hesten det med target så undgår man også en hest der er ved at æde ens andsigt (som der godt kan ske når man tager godbidden direkte op til andsigtet, eller tager den ind i munden);)

• #2   21. mar 2014 jamen jeg tager ikke godbidder op til ansigtet, bruger ikke godbidder i det øjeblik fordi jeg ved han vil bide ud efter mig, og det er sådan noget i et split sekund han gør det og så vender han sig med det samme,
    hvad er target?

• #3   21. mar 2014 Et target er bare et "mål" hesten skal ramme, det kan bære en spand et låg hvad som helst. Du får hesten til at rører ved det, og roser den lige i det sekundt den gør det (derfor er det godt at bruge klikker) og så efter nogle gange vil hesten begyndet at forstå at når den rører ved den ting er det som en slags knap og den får ros, så vil den bevidst gå efter at rører ved det.
    Hvor når begyndte han at bide efter dig?

• #4   21. mar 2014 Jeg har haft ham i 3 mdr, og ville en dag prøve at kysse ham på mulen og sætter mit ansigt stille og roligt ned til ham, da jeg så prøver at nætmr mig ham får han nogæe sjove øjen ligesom hvis han blev bange også bed han han var 2 cm fra at bide mig i kinden! smiley men siden prøvet jeg lidt men han vil ikke, kun hvis han har grime på og jeg så hilder ham fast, men så kan han godt finde på at puffe med hovedet, og slå mih.. smiley

• #5   21. mar 2014 Jeg vil dog også sige at det nok ikke var det bedste at lærer ham et "stort" trick som at neje først. Det er bedst at starte med små tricks for at se hvordan den reagere og se om den vil udnytte det.

• #6   21. mar 2014 hmmm... han har ikke haft tendenser at at bide før?

• #7   22. mar 2014 Tænker at det kan være at han tror at du vil bide ham? og han så bider igen?
    Ellers kan jeg ikke umildbart se hvorfor han skulle bide igen når du tager ansigtet tæt på det, men jeg ville vente med det trick, hvis han bider du efter dig. Vent et par måneder, og se om det ikke har ændret sig til den tid smiley

• #8   22. mar 2014 Gør det med mellemrum men han gør det stadig, har prøvet hvor jeg sætter mig ned inde på ridebanen og stikker munden i vejret også snakker med ham også siddrr jg og venter på at han Vil snuse til mig smiley det er heller ikke fuldt ud trænet ville bsre se im han gjorde det fordi han har lidt tendens til at ville gøre det når jeg renser hove på ham smiley

Kommentér på:
tricks, hvordan? tror han er usikker?

Annonce